Nominaties klant- en medewerkerbeleving awards 2019 bekend
Op 21 mei reikt onderzoeks- en adviesbureau Integron voor het tiende jaar op rij de Beleving Awards uit aan organisaties die in 2018 het best presteerden op het gebied van klantbeleving en/of medewerkerbeleving. Dit jaar zijn 35 organisaties genomineerd in 15 categorieën. Afgelopen jaar gingen onder meer BNG bank, Sims Recycling Solutions, Hogeschool de Kempel en Ewals Cargo Care met een award naar huis.

Nominaties voor de klantbeleving awards 2019
De Klantbeleving awards zijn dit jaar opgesplitst in 7 categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 200 uitgevoerde klantonderzoeken en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde klanttevredenheidscijfer, de grootste stijging in de tijd en de hoogste NPS (mate van aanbevelen).
Categorie klantbeleving afval dienstverlening
- ATM
- Irado
- Reym
Categorie klantbeleving handel en Industrie:
- CoffeeClick
- DFE Pharma
- Hollister
Categorie klantbeleving zakelijke dienstverlening
- Albron
- Facilicom Solutions
- POSG
Categorie klantbeleving ICT & telecom
- Axians
- Info Support
- Yes Telecom
Categorie klantbeleving transport & logistiek
- Ewals Cargo Care
- Flash Group
- Thermotraffic
Categorie ‘meest aanbevolen door klanten’
- ATM
- Ewals Cargo Care
- Reym
Categorie ‘grootste stijger in klanttevredenheid’
- Axians
- POSG
- Roler
Nominaties voor de medewerkerbeleving awards 2019
De Medewerkerbeleving awards zijn dit jaar opgesplitst in 8 categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 100 uitgevoerde medewerkersonderzoeken en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde medewerkerstevredenheidscijfer, de grootste stijging in de tijd en de hoogste eNPS (mate van aanbevelen).
Categorie medewerkerbeleving overheid & non profit
- A+O Metalektro
- Stichting Rinis
- ZOwonen
Categorie medewerkerbeleving handel & industrie
- ATAG Verwarming
- Sakura
Categorie medewerkerbeleving onderwijs
- Iselinge Hogeschool
- Marnix Academie
- VIAA Hogeschool
Categorie medewerkerbeleving zakelijke dienstverlening
- 1nergiek
- FRIS
- Progress-PME
Categorie medewerkerbeleving ICT & telecom
- ICTZ
- Nsecure
- Vecozo
Categorie medewerkerbeleving zorg
- IVT
- Mee Rotterdam
- Stichting Rosa Spier Huis
Categorie ‘meest aanbevolen door medewerkers’
- ICTZ
- Iselinge Hogeschool
- Stichting Rosa Spier Huis
Categorie ‘grootste stijger in medewerkerstevredenheid’
- Comicro
- FRIS
- Smallsteps
De beleving awards van Integron
Het evenement ‘de Beleving Awards’ is uitgegroeid naar een grootschalige klant- en relatie dag waarin klant- en medewerkerbeleving centraal staan binnen de B2B sectoren. Dit jaar vindt de uitreiking plaats bij Innstyle aan de Maarsseveense Plassen en staat compleet in het teken van (digitale) innovatie. Op 21 mei worden de prijswinnaars bekend gemaakt. Kijk op www.belevingawards.nl voor meer informatie.
Gerelateerde berichten
EX-volwassenheidsscan 2025 – doe mee en maak kans op kaarten voor het Employee Experience Event 2025
Samen met Frankwatching voert Integron opnieuw het benchmarkonderzoek uit waarin wordt gekeken hoe organisaties scoren op het gebied van de volwassenheid van de Employee Experience
De transport- en logistieksector in Nederland laat dit jaar een duidelijke stijging zien in klantloyaliteit. Dat blijkt uit het benchmarkrapport Customer Experience in binnen de transport en logistiek 2025 van Integron. De Net Promoter Score (NPS) binnen de sector is gestegen van +16 naar +20, waarmee de sector opnieuw boven het Nederlands B2B-gemiddelde van +17 uitkomt. Toch is het werk nog lang niet af: met name klachtafhandeling en de perceptie van prijs-kwaliteit blijven aandachtspunten.
Hoe staat het met de klantbeleving in transport en logistiek? De sector maakt een sprong in klantloyaliteit: de Net Promoter Score (NPS) stijgt van +16 naar +20, boven het Nederlands gemiddelde. Toch blijft bijna de helft van de klanten ‘passief’: een grote kans om van tevreden klanten echte ambassadeurs te maken.