Dit jaar zijn de Beleving Awards uitgereikt op basis van de NPS (Net Promoter Score) en eNPS (employee Net Promoter Score). De hoogste tevredenheid die in eerdere edities centraal stond, is daarmee losgelaten. Totaal waren er 32 organisaties genomineerd in 12 categorieën. Dit jaar was er extra aandacht voor de échte helden, de mensen achter de organisatie. Dit was eveneens het thema van de dag. “Het was een zeer memorabele editie waar alle EX- en CX-helden en topperformers van Nederland heerlijk en welverdiend konden shinen. Ik ben trots op alle winnaars en zeker ook op de genomineerden. Zij laten zien wat je kunt bereiken als klant- en medewerkerbeleving in je DNA zit. Je hoeft namelijk geen masker te dragen of over muren te kunnen springen om een echte held te zijn”, aldus Integron-directeur Arjen Maliepaard.
Dit zijn de winnaars van de Klantbeleving Awards 2025
De meest aanbevolen organisaties door klanten zijn:
- Bouw en installatie: Nijhuis Bouw
Medegenomineerde: Aboma Services - Handel en industrie – food: Aviko Rixona
Medegenomineerden: AFB International en Orffa - Handel en industrie – non-food : Repair Care International
Medegenomineerden: Robin Radar Systems en TKF - Transport en logistiek: Jordex Shipping and Forwarding B.V.
Medegenomineerden: C. Steinweg Handelsveem B.V. en Transport Van Overveld - Zakelijke dienstverlening: de Omgevingsadviseurs (Countus Groep)
Medegenomineerden: HDN en Shuttel
Dit zijn de winnaars van de Medewerker Beleving Awards 2025
De meest aanbevolen organisaties door medewerkers zijn:
- Arbeidsbemiddeling: Bureau Techniek
Medegenomineerden: TalentCare B.V. en Werkis - Cultuur en maatschappij: Stichting Exploitatie Kasteel de Haar
Medegenomineerden: N.V. Economische Impuls Zeeland en Stichting Leidse Schouwburg en Stadsgehoorzaal - Facilitaire dienstverlening: 1nergiek
Medegenomineerde: D&B the Facility group - Financiële dienstverlening: Techniek Nederland Verzekeringen
Medegenomineerde: de Jong & Laan - Handel en industrie: De Groot & Slot
Medegenomineerde: Lovink Enertech - Overheid en non-profit: Zorgverzekeraars Nederland
Medegenomineerden: Havenbedrijf Rotterdam N.V. en Port of Moerdijk - Zakelijke dienstverlening: M&I/Partners
Medegenomineerden: Parkstad Inspecties en Progress
Trigion en HTM met een welverdiende aanmoedigingsprijs
Organisaties die nog niet de topperformer zijn die ze nastreven, maar zichtbaar strategisch werken aan klantbeleving en medewerkersbeleving ontvingen een aanmoedigingsprijs. In de categorie klantbeleving viel Trigion in de prijzen. De aanmoedigingsprijs in de categorie medewerkersbeleving ging naar HTM.
Échte helden op het gebied van Customer Experience en Employee Experience
Gekozen op basis van ingestuurde cases van organisaties waarin medewerkers werden genoemd die volgens hen een echte ‘hero’ zijn op het gebied van customer experience of employee experience. Een week lang hebben 2000 mensen gestemd op hun favoriete held of heldin op het gebied van klant- of medewerkersbeleving. De prijs voor Customer Experience Hero van 2025 ging naar Geraldine Knoop, Customer Insights Specialist bij Dealer Totaal Concept. De titel ‘Employee Experience Hero van 2025’ ging naar Jan Bikkers, Bouwmarktmanager bij Gamma Woerden.
Beleving Awards 2025 in het teken van superhelden Jaren geleden bezocht ik in de TheaterHangaar in Katwijk de musical Soldaat van Oranje. In één woord: indrukwekkend. Die voorstelling loopt hier al 15 jaar onafgebroken. Met in totaal bijna 4 miljoen bezoekers die stuk voor stuk ‘geraakt zijn’ door het indringende en meeslepende verhaal. Geen toeval dus dat de 15e editie van onze Beleving Awards op 22 mei 2025 hier in dit theater plaatsvond. Soldaat van Oranje draait om helden; de Beleving Awards dit jaar nog meer dan ooit.
AI is niet meer weg te denken, maar bereikt het gros van de Nederlandse werknemers nog niet. Slechts 26% maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie in hun dagelijkse werk. Tegelijkertijd geeft bijna de helft van de organisaties aan geen duidelijke AI-strategie te hebben. Dat blijkt uit het nieuwe whitepaper van Integron: “Welke rol speelt AI anno 2025 op de werkvloer?”. AI heeft de potentie om werk slimmer, efficiënter én leuker te maken – maar voorlopig blijft het bij beloftes.
De medewerkersbeleving bij organisaties in Nederland is op enkele vlakken vooruit gegaan. Medewerkers zijn meer betrokken bij hun organisatie. Verder is de sollicitatiedrang iets minder aanwezig. Onder andere omdat werkgevers de salarissen van medewerkers vaak hebben verhoogd. Toch brokkelt het enthousiasme bij werkend Nederland over de werkgever af en daalt het zelfs naar bijna het nulpunt.