Nominaties klant- en medewerkerbeleving awards 2019 bekend
Op 21 mei reikt onderzoeks- en adviesbureau Integron voor het tiende jaar op rij de Beleving Awards uit aan organisaties die in 2018 het best presteerden op het gebied van klantbeleving en/of medewerkerbeleving. Dit jaar zijn 35 organisaties genomineerd in 15 categorieën. Afgelopen jaar gingen onder meer BNG bank, Sims Recycling Solutions, Hogeschool de Kempel en Ewals Cargo Care met een award naar huis.

Nominaties voor de klantbeleving awards 2019
De Klantbeleving awards zijn dit jaar opgesplitst in 7 categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 200 uitgevoerde klantonderzoeken en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde klanttevredenheidscijfer, de grootste stijging in de tijd en de hoogste NPS (mate van aanbevelen).
Categorie klantbeleving afval dienstverlening
- ATM
- Irado
- Reym
Categorie klantbeleving handel en Industrie:
- CoffeeClick
- DFE Pharma
- Hollister
Categorie klantbeleving zakelijke dienstverlening
- Albron
- Facilicom Solutions
- POSG
Categorie klantbeleving ICT & telecom
- Axians
- Info Support
- Yes Telecom
Categorie klantbeleving transport & logistiek
- Ewals Cargo Care
- Flash Group
- Thermotraffic
Categorie ‘meest aanbevolen door klanten’
- ATM
- Ewals Cargo Care
- Reym
Categorie ‘grootste stijger in klanttevredenheid’
- Axians
- POSG
- Roler
Nominaties voor de medewerkerbeleving awards 2019
De Medewerkerbeleving awards zijn dit jaar opgesplitst in 8 categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 100 uitgevoerde medewerkersonderzoeken en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde medewerkerstevredenheidscijfer, de grootste stijging in de tijd en de hoogste eNPS (mate van aanbevelen).
Categorie medewerkerbeleving overheid & non profit
- A+O Metalektro
- Stichting Rinis
- ZOwonen
Categorie medewerkerbeleving handel & industrie
- ATAG Verwarming
- Sakura
Categorie medewerkerbeleving onderwijs
- Iselinge Hogeschool
- Marnix Academie
- VIAA Hogeschool
Categorie medewerkerbeleving zakelijke dienstverlening
- 1nergiek
- FRIS
- Progress-PME
Categorie medewerkerbeleving ICT & telecom
- ICTZ
- Nsecure
- Vecozo
Categorie medewerkerbeleving zorg
- IVT
- Mee Rotterdam
- Stichting Rosa Spier Huis
Categorie ‘meest aanbevolen door medewerkers’
- ICTZ
- Iselinge Hogeschool
- Stichting Rosa Spier Huis
Categorie ‘grootste stijger in medewerkerstevredenheid’
- Comicro
- FRIS
- Smallsteps
De beleving awards van Integron
Het evenement ‘de Beleving Awards’ is uitgegroeid naar een grootschalige klant- en relatie dag waarin klant- en medewerkerbeleving centraal staan binnen de B2B sectoren. Dit jaar vindt de uitreiking plaats bij Innstyle aan de Maarsseveense Plassen en staat compleet in het teken van (digitale) innovatie. Op 21 mei worden de prijswinnaars bekend gemaakt. Kijk op www.belevingawards.nl voor meer informatie.
Gerelateerde berichten
Beleving Awards 2025 in het teken van superhelden Jaren geleden bezocht ik in de TheaterHangaar in Katwijk de musical Soldaat van Oranje. In één woord: indrukwekkend. Die voorstelling loopt hier al 15 jaar onafgebroken. Met in totaal bijna 4 miljoen bezoekers die stuk voor stuk ‘geraakt zijn’ door het indringende en meeslepende verhaal. Geen toeval dus dat de 15e editie van onze Beleving Awards op 22 mei 2025 hier in dit theater plaatsvond. Soldaat van Oranje draait om helden; de Beleving Awards dit jaar nog meer dan ooit.
Alle CX- en EX-helden van Nederland samen op één podium in Katwijk: Organisaties die het afgelopen jaar het beste presteerden op het gebied van klant- en medewerkerbeleving vielen gisteren op verschillende manieren in de prijzen. Naast de Beleving Awards 2025, op basis van (e)NPS, zijn aanmoedigingsprijzen en individuele customer en employee experience-Hero Awards uitgereikt. Voor onderzoeks- en adviesbureau Integron was het de vijftiende keer dat ze het Beleving Awards-event organiseerde. Het ‘prijzenfestival’ vond plaats in TheaterHangaar in Katwijk aan zee. Normaliter vooral bekend als thuisbasis van de populaire musical Soldaat van Oranje. Over helden gesproken…
AI is niet meer weg te denken, maar bereikt het gros van de Nederlandse werknemers nog niet. Slechts 26% maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie in hun dagelijkse werk. Tegelijkertijd geeft bijna de helft van de organisaties aan geen duidelijke AI-strategie te hebben. Dat blijkt uit het nieuwe whitepaper van Integron: “Welke rol speelt AI anno 2025 op de werkvloer?”. AI heeft de potentie om werk slimmer, efficiënter én leuker te maken – maar voorlopig blijft het bij beloftes.