Dit jaar vindt de bijeenkomst plaats midden in het groen, in Buitenplaats in Vlaardingen en heeft een bijzonder karakter. Zo staat het event in het teken van het 30-jarig bestaan van Integron en wordt het gehouden in een heuse festivalsfeer met een bijzondere en vooral inspirerende line-up. In totaal zijn er 43 organisaties genomineerd in 16 categorieën. In 2022 wonnen onder meer Hogeschool De Kempel en Progress zelfs ieder twee awards.
Hoe goed scoren organisaties op de tevredenheids- en enthousiasmeladder? Waarom bevelen klanten en medewerkers de organisaties aan? Dat wordt ieder jaar weer belicht tijdens de uitreiking van de Beleving Awards, dat is uitgegroeid tot hét klant-, medewerker- en inspiratievent. Voor veel organisaties reden om nog meer te investeren in enthousiaste klanten en enthousiaste medewerkers. De afgelopen jaren zijn er meer dan 300 organisaties genomineerd en 100 winnaars stonden al op het podium. Dit jaar is een bijzondere editie en worden de Beleving Awards in festivalsferen gestoken vanwege het 30-jarig bestaan van Integron. Een feestelijk tintje dus, maar zeker ook een event waar er ruimte is voor verdieping en interactie. Zo vertelt keynote speaker Richard de Hoop over succesvol samenwerken, omgaan met verandering, veerkracht ontwikkelen en hoe je toekomstbestendig kunt worden. Ook zijn er interactieve sessies, zijn de Vrienden van Integron aanwezig, onder wie Team Heartbeats van Niek van den Adel en Feike Cats en komen toonaangevende organisaties op het gebied van klant- en medewerking aan het woord over hun behaalde successen. Op het ‘toppers’-podium staan onder andere ALK en 1nergiek.
Genomineerden awards klantbeleving 2023
De klantbeleving-awards zijn verdeeld over zeven categorieën. De nominaties komen voort uit 200 door Integron uitgevoerde klantonderzoeken in 2022 en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde klanttevredenheidscijfer en de hoogste Net Promoter Score (NPS) die de mate van aanbevelen aangeeft. Verder wordt ook de organisatie met de hoogste NPS beloond.
Dit zijn de genomineerden in de categorie klantbeleving:
Afvaldienstverlening
- ACV Groep
- Meerlanden
- PreZero Nederland
Bouw en installatie
- BAM Infra Nederland
- BouWatch
- Nijhuis Bouw
Dienstverlening
- Hendriksen Accountants en adviseurs
- HEYDAY Facility Management
- Normec Foodcare
Groothandel
- Basil
- MCB Group
- Onkenhout
Industrie
- DMN Westinghouse
- Mafo Industrial Washing
- OCI Nitrogen (Melamine & Ammonia)
Transport en logistiek
- C.Steinweg-Handelsveem B.V
- Eurofrigo
- Vos Distri Logistics
Meest aanbevolen door klanten – hoogste NPS
- DMN Westinghouse
- MEE West-Brabant
- Onkenhout
Genomineerden medewerkerbeleving 2023
De medewerkerbeleving-awards zijn verdeeld over negen categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 120 door Integron uitgevoerde medewerkeronderzoeken in 2022 en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde medewerkertevredenheidscijfer en de hoogste employee Net Promoter Score (eNPS) die de mate van aanbevelen aangeeft. Ook hier extra aandacht voor de hoogste eNPS.
Dit zijn de genomineerden in de categorie medewerkerbeleving:
Facilitaire dienstverlening
- 1nergiek
- D&B the Facility Group
- Dolmans Groep
Financiële dienstverlening
- Goudwisselkantoor
- Hendriksen Accountants en adviseurs
- Lentink De Jonge Accountants & Adviseurs
Professionele dienstverlening
- Driessen Groep
- Omix Beter Onderwijs
- Twente Milieu
Handel en industrie
- Denios
- Intronics
- Isolectra
ICT en telecom
- Axians
- Ilionx Group
- Lebara
Onderwijs
- Breda University of Applied Sciences
- Hogeschool Leiden
- Marnix Academie
Zorg en welzijn
- Arons Zorg
- MEE Rotterdam
- Partou
Overheid en non-profit
- A+O Metalektro
- Havenbedrijf Moerdijk
- Stichting Nationaal MS Fonds
Meest aanbevolen door medewerkers – hoogste eNPS
- A+O Metalektro
- MEE Rotterdam
- Lentink De Jonge Accountants & Adviseurs
De medewerkersbeleving bij organisaties in Nederland is op enkele vlakken vooruit gegaan. Medewerkers zijn meer betrokken bij hun organisatie. Verder is de sollicitatiedrang iets minder aanwezig. Onder andere omdat werkgevers de salarissen van medewerkers vaak hebben verhoogd. Toch brokkelt het enthousiasme bij werkend Nederland over de werkgever af en daalt het zelfs naar bijna het nulpunt.
Organisaties die het beste uit hun klanten en medewerkers halen in het zonnetje gezet
Na een kleine opleving is de groei van de Net Promoter Score (NPS) gestagneerd. Deze is +17, net als afgelopen jaar. Het is organisaties dus niet gelukt om de stijgende trend voort te zetten. De NPS is als graadmeter belangrijk om klantloyaliteit in beeld te brengen. Wel zijn er verschuivingen binnen branches, waarbij sommigen beter en anderen slechter scoren dan in afgelopen jaar. Zo blijkt uit het recente NPS benchmarkrapport ‘Customer Experience in Nederland 2025’, dat is gebaseerd op meer dan 200 klantonderzoeken die onderzoeks- en adviesbureau Integron in negen branches uitvoerde, waaronder industrie, bouw en installatie, transport en logistiek, ICT, en groothandel.