Wat is een NPS (Net Promoter Score) onderzoek?

Wil je een NPS onderzoek laten uitvoeren om de loyaliteit van jouw klanten te meten, zodat je deze score kunt verbeteren? Integron is hét onderzoeksbureau uit Rotterdam dat gespecialiseerd is in het uitvoeren van klant- en medewerkersonderzoeken, zoals een NPS onderzoek. Met het klantloyaliteitsonderzoek verkrijg je als werkgever inzicht in de loyaliteit van de klanten aan jouw organisatie. Deze klantloyaliteit wordt gemeten op basis van de Net Promoter Score (NPS). Dit is een methode die wereldwijd wordt gebruikt om de mate van aanbevelen in kaart te brengen. Integron helpt jouw organisatie bij het uitvoeren van een NPS onderzoek en geeft je vervolgens handvaten om de NPS score te verbeteren.

Een NPS onderzoek meet de mate van aanbevelen

Een NPS onderzoek meet dus de mate van aanbevelen (en het aantal loyale klanten) met een score, zodat jij inzicht krijgt in de aspecten die je binnen je organisatie kunt verbeteren. Klanten kunnen op een 11-puntsschaal aangeven in hoeverre zij jouw organisatie zullen aanbevelen aan bekenden en relaties. Zij oordelen vaak vanuit de emotionele relatie die zij met de organisatie hebben. Op basis van deze schaal wordt bekeken in hoeverre de klanten hun organisatie actief (promoters), dan wel niet of nauwelijks (detractors), zouden aanbevelen. De NPS wordt berekend door het percentage detractors af te trekken van het percentage promoters. Is de NPS score bekend, dan kun je je focussen op de punten die je kunt verbeteren.

Het verbeteren van je NPS score

De uitkomst van de NPS score alleen, is na het onderzoek niet voldoende. Als organisatie wens je ook inzicht te krijgen in de echte drijfveren van jouw klanten. Wat zijn de achterliggende redenen waarom de klant een promoter of juist een detractor is? Integron brengt dit duidelijk in kaart middels een NPS onderzoek. Wij helpen je met het opzetten van programma’s om de drie klantgroepen (promoters, passives en detractors) beter te doorgronden en te benutten. Dit onderzoek kan jaarlijks, periodiek of zelfs continu worden uitgevoerd voor uw organisatie.

Maak gebruik van onze dienstverlening

Wil je graag een professioneel NPS onderzoek laten uitvoeren door een specialist en vervolgens inzicht krijgen in hoe je deze score kunt verbeteren? Integron gaat graag met je aan de slag. Heb je vragen of behoefte aan meer informatie? Neem contact met ons op door te bellen naar 0104115966 of stuur een e-mail naar info@integron.nl. Je kunt ook online een demo aanvragen.

Download het complete rapport:

Customer Experience in Nederland 2021

De grootste NPS-Benchmark van Nederland binnen B2B

Download rapport
NPS-2021-front-integron

Gerelateerde berichten

Net Promoter Score (NPS) daalt lichtjes en is +11 anno 2021

Ondanks meer focus op Customer Experience daalt de NPS licht naar +11 binnen B2B. Een en ander blijkt uit het nieuwe benchmarkrapport van Integron 'Customer Experience in Nederland 2021'. Daarnaast zijn er grote verschillen per branche te zien. Lees meer en download hier het rapport.

2021-03-10T11:27:15+01:00Tags: , |