De genomineerden zijn bekend. Nu is de vraag wie zich dit jaar mogen kronen tot best presterende organisaties op het gebied van klant- en medewerkerbeleving. Dat wordt op 6 juni bekendgemaakt. Dan reikt onderzoeks- en adviesbureau Integron voor de veertiende keer de Beleving Awards uit. Evenementenlocatie Lommerijk in Rotterdam is de plek waar alle toppresteerders samenkomen. In totaal zijn er 32 organisaties genomineerd in 12 categorieën. In 2023 ging Lentink De Jonge Accountants & Adviseurs met twee Awards naar huis.
Steeds meer bedrijven schenken continu aandacht aan hun customer en employee experience. Simpelweg omdat bewezen is dat dat leidt tot meer enthousiaste klanten, enthousiaste medewerkers en meer omzet en winst. Reden genoeg voor veel organisaties om er een schepje bovenop te doen en te investeren in klant- en medewerkerbeleving. Tijdens de Beleving Awards komen deze organisaties nadrukkelijk in beeld. De afgelopen jaren zijn er meer dan 300 organisaties genomineerd en ruim 100 winnaars stonden al op het podium. Dit jaar staan de Beleving Awards in het teken van (organisatie)verandering. Keynote speaker en organisatiefuturoloog Arjen Banach etaleert zijn vernieuwende en innovatieve kijk op hoe winnende organisaties in de wereld van morgen zijn georganiseerd. Daarnaast zijn er interactieve sessies en delen enkele toppresteerders hun succesverhalen.
Genomineerden awards klantbeleving 2024
De klantbeleving-awards zijn verdeeld over zeven categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 200 door Integron uitgevoerde klantonderzoeken in 2023 en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde klanttevredenheidscijfer. Verder wordt ook de organisatie met de hoogste NPS beloond.
Dit zijn de genomineerden in de categorie klantbeleving:
Afvaldienstverlening (bewoners)
- GAD Gooi en Vechtstreek
- Saver
- Twente Milieu
Bouw en installatie
- BouWatch
- Knaapen
- Nijhuis Bouw B.V.
Dienstverlening
- Bentacera
- Techniek Nederland Verzekeringen
Handel en industrie
- DFE Pharma
- DMN Westinghouse
- Hollister B.V.
ICT en telecom
- Garansys
- SmartR
- Trends ICT Groep
Transport en logistiek
- DL Logistics Group
- Ewals Cargo Care B.V.
- Rhenus Road BV
Meest aanbevolen door klanten (Hoogste NPS)
- DMN Westinghouse
- Knaapen
- Textaafoam
Genomineerden medewerkerbeleving 2024
De medewerkerbeleving-awards zijn verdeeld over vijf categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 100 door Integron uitgevoerde medewerkeronderzoeken in 2023 en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde medewerkertevredenheidscijfer. Ook hier extra aandacht voor de hoogste eNPS.
Dit zijn de genomineerden in de categorie medewerkerbeleving:
Dienstverlening
- Bierens Incasso Advocaten B.V.
- D&B the Facility Group
- Linehub
Handel en industrie
- Kersten Hulpmiddelen
- Texim Europe
- Wecovi B.V.
Publiek
- MEE West-Brabant
- Oost NL
- Patiënten Federatie
Semi publiek
- Havenbedrijf Rotterdam N.V.
- Partou
- LTO Noord
Meest aanbevolen door medewerkers (Hoogste eNPS)
- Driessen Groep
- SmartR
- Ter Steege Bouw Vastgoed
Sinds 2023 voeren Team Heartbeats en Integron een Veerkracht onderzoek uit onder 5100 werkende Nederlanders uit verschillende branches. Het onderzoek van 2024 laat zien dat werkend Nederland op het gebied van veerkracht 7.3 scoort. Dit is een lichte daling ten opzichte van vorig jaar. Uit het onderzoek blijkt dat Boomers (64-79 jaar oud) de meest veerkrachtige generatie is, en generatie Z (28 jaar en jonger) het minst veerkrachtig. De meest veerkrachtige branche is de financiële dienstverlening (7.6) terwijl de arbeidsbemiddeling een drastische daling in veerkracht meemaakt (van 7.5 in 2023 naar 5.8 in 2024).
Na een daling in klantloyaliteit het afgelopen jaar is de ICT in 2024 weer op het niveau van 2022. De NPS (mate van aanbevelen door klanten) is dit jaar +6 (t.o.v. +2 het afgelopen jaar). Dit blijkt uit het nieuwe B2B-benchmarkrapport over de customer experience dat onderzoeks- en consultancy bureau Integron jaarlijks uitbrengt.
‘Het gaat wel prima’ is niet meer goed genoeg voor bedrijven om werknemers binnenboord te houden. 30% van de medewerkers heeft het afgelopen jaar gesolliciteerd naar een baan bij een andere organisatie. Ruim een derde (35%) is van plan dit te doen. Zelfs bij de groep enthousiastelingen, de promoters, is de loyaliteit minder dan voorheen.