De genomineerden zijn bekend. Nu is de vraag wie zich dit jaar mogen kronen tot best presterende organisaties op het gebied van klant- en medewerkerbeleving. Dat wordt op 6 juni bekendgemaakt. Dan reikt onderzoeks- en adviesbureau Integron voor de veertiende keer de Beleving Awards uit. Evenementenlocatie Lommerijk in Rotterdam is de plek waar alle toppresteerders samenkomen. In totaal zijn er 32 organisaties genomineerd in 12 categorieën. In 2023 ging Lentink De Jonge Accountants & Adviseurs met twee Awards naar huis.
Steeds meer bedrijven schenken continu aandacht aan hun customer en employee experience. Simpelweg omdat bewezen is dat dat leidt tot meer enthousiaste klanten, enthousiaste medewerkers en meer omzet en winst. Reden genoeg voor veel organisaties om er een schepje bovenop te doen en te investeren in klant- en medewerkerbeleving. Tijdens de Beleving Awards komen deze organisaties nadrukkelijk in beeld. De afgelopen jaren zijn er meer dan 300 organisaties genomineerd en ruim 100 winnaars stonden al op het podium. Dit jaar staan de Beleving Awards in het teken van (organisatie)verandering. Keynote speaker en organisatiefuturoloog Arjen Banach etaleert zijn vernieuwende en innovatieve kijk op hoe winnende organisaties in de wereld van morgen zijn georganiseerd. Daarnaast zijn er interactieve sessies en delen enkele toppresteerders hun succesverhalen.
Genomineerden awards klantbeleving 2024
De klantbeleving-awards zijn verdeeld over zeven categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 200 door Integron uitgevoerde klantonderzoeken in 2023 en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde klanttevredenheidscijfer. Verder wordt ook de organisatie met de hoogste NPS beloond.
Dit zijn de genomineerden in de categorie klantbeleving:
Afvaldienstverlening (bewoners)
- GAD Gooi en Vechtstreek
- Saver
- Twente Milieu
Bouw en installatie
- BouWatch
- Knaapen
- Nijhuis Bouw B.V.
Dienstverlening
- Bentacera
- Techniek Nederland Verzekeringen
Handel en industrie
- DFE Pharma
- DMN Westinghouse
- Hollister B.V.
ICT en telecom
- Garansys
- SmartR
- Trends ICT Groep
Transport en logistiek
- DL Logistics Group
- Ewals Cargo Care B.V.
- Rhenus Road BV
Meest aanbevolen door klanten (Hoogste NPS)
- DMN Westinghouse
- Knaapen
- Textaafoam
Genomineerden medewerkerbeleving 2024
De medewerkerbeleving-awards zijn verdeeld over vijf categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 100 door Integron uitgevoerde medewerkeronderzoeken in 2023 en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde medewerkertevredenheidscijfer. Ook hier extra aandacht voor de hoogste eNPS.
Dit zijn de genomineerden in de categorie medewerkerbeleving:
Dienstverlening
- Bierens Incasso Advocaten B.V.
- D&B the Facility Group
- Linehub
Handel en industrie
- Kersten Hulpmiddelen
- Texim Europe
- Wecovi B.V.
Publiek
- MEE West-Brabant / NMO
- Oost NL
- Patiënten Federatie
Semi publiek
- Havenbedrijf Rotterdam N.V.
- Partou
- LTO Noord
Meest aanbevolen door medewerkers (Hoogste eNPS)
- Driessen Groep
- SmartR
- Ter Steege Bouw Vastgoed
In de huidige zakenwereld is duurzaamheid niet langer modewoord maar noodzaak. Steeds meer bedrijven realiseren zich dat hun inspanningen op gebied van duurzaamheid direct invloed hebben op de Customer Experience (CX). Door duurzaamheid te integreren in je bedrijfsstrategie kan je niet alleen bijdragen aan betere wereld, maar ook een sterke emotionele band opbouwen met je klanten. In deze blog duiken we dieper in hoe duurzaamheid als hoeksteen kan dienen voor een onvergetelijke klantbeleving.
Afgelopen jaar was ondanks de altijd hoge NPS, de loyaliteit iets gedaald. In het meest recente benchmarkrapport ‘Customer Experience in B2B Nederland 2024’ zien we weer een stijgende lijn. Groothandels onderscheiden zich door sterke klantloyaliteit en servicegerichtheid, factoren die cruciaal zijn voor het aanhoudende succes in deze sector.
Beleving Awards 2024: van verlangen naar verandering. 20% verloop en ruim een derde van de medewerkers die op zoek wil gaan naar een andere baan. Aan de andere kant 27% van de klanten die elders klant willen zijn. Organisaties hebben te maken met grote uitdagingen om personeel én klanten te behouden. Om het anders en beter te doen, is verandering nodig. Maar dan moet je de organisatie wel meekrijgen. Hoe? Dat was precies wat centraal stond tijdens onze 14e editie van de Beleving Awards: van verlangen naar verandering. De prachtige evenementenlocatie Lommerijk in onze thuishaven Rotterdam vormde daartoe de ideale, inspirerende setting.