Waarom een KTO onderzoek belangrijk is voor jouw organisatie

Wil je graag een KTO onderzoek, oftewel een klanttevredenheidsonderzoek, uitvoeren met de hulp van hét onderzoeksbureau in Rotterdam? Integron is je graag van dienst. Met een klanttevredenheidsonderzoek stel je vast wat klanten verwachten en hoe tevreden en loyaal zij zijn. Deze informatie is noodzakelijk om erachter te komen hoe jouw klantenkring tegenover jouw organisatie staat. Het ontdekken van deze positie, is pas een eerste stap. Het hogere doel van het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek, een KTO onderzoek, is uiteindelijk om de relatie met de klant aanzienlijk te verbeteren.

Een klanttevredenheidsonderzoek (KTO onderzoek) uitvoeren

Wat belangrijk is, is dat de medewerkers leren omgaan met de juiste informatie. Op zo’n manier dat ze bewust en bekwamer de relatie met de klant kunnen verstevigen. De sales manager heeft andere belangen dan een accountmanager; de marketingafdeling heeft weer andere mogelijkheden om de informatie te benutten dan de kwaliteitsafdeling. De juiste persoon informeren en activeren met de juiste klantinformatie, is cruciaal voor het rendement van je KTO onderzoek. Het doel van het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek, is dat niet alleen de klant meer tevreden en meer loyaal wordt, maar vooral ook dat je eigen organisatie enthousiast aan de slag gaat met deze informatie.

Jouw organisatie bewuster en bekwamer

Wij zijn van mening dat wij niet alleen verantwoordelijk zijn voor het verschaffen van informatie en het motiveren van acties, na het uitvoeren van het klanttevredenheidsonderzoek (KTO onderzoek). Ook moeten wij nieuwe inzichten presenteren die de relaties van het bedrijf met de klant en het personeel verbetert. Integron zorgt ervoor dat medewerkers bewust bekwamer hun verantwoordelijkheid naar de klant invullen. Uiteindelijk zien wij dit als het grootste rendement van onze inspanningen. Samen met jou, de klant en jouw medewerkers zorgen wij voor groei. Met het versterken van de relatie met je klant en personeel als hoogste doel van het KTO onderzoek.

Ontdek onze uitgebreide professionele dienstverlening

Integron helpt je graag bij het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek (een KTO onderzoek) binnen jouw bedrijf. Ben je benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Schroom dan niet en neem direct contact met ons op, dan onderzoeken we samen de mogelijkheden. Bel naar 0104115966 of stuur een e-mail naar info@integron.nl. Je kunt ook eenvoudig online een demo aanvragen.

Handboek klantfeedback verzamelen

Gratis handboek: klantfeedback in B2B verzamelen

Alle stappen voor een compleet klantonderzoek in één handboek. Ook meer uit je klanten en dienstverlening halen? Het begint met inzicht in de klantbeleving. Download gratis het handboek inclusief handige checklist.

Download handboek

Deel dit artikel!

Ook het beste uit jouw klanten halen?

Vraag gratis advies of informatie aan via onderstaand formulier.

Privacy en cookie statement

Ik help je graag verder

Contact-Marit

Marit Luijten

Consultant

+31 (0)6 57 435 558
m.luijten@integron.nl

Gerelateerde berichten

Thuiswerken biedt ICT kansen, maar klantbeleving nog niet ‘je-van-het’

Door corona bevindt het thuis- en hybride werken in 2020 en 2021 zich in een stroomversnelling, waardoor de vraag naar ICT- en telecomdiensten stijgt. De NPS bij ICT dienstverleners is gedaald naar +5 en de gemiddelde tevredenheid is 7,6. Zo blijkt uit het nieuwe benchmarkrapport Customer Experience bij ICT dienstverleners in Nederland 2021.

Net Promoter Score (NPS) daalt lichtjes en is +11 anno 2021

Ondanks meer focus op Customer Experience daalt de NPS licht naar +11 binnen B2B. Een en ander blijkt uit het nieuwe benchmarkrapport van Integron 'Customer Experience in Nederland 2021'. Daarnaast zijn er grote verschillen per branche te zien. Lees meer en download hier het rapport.

2021-03-10T11:51:24+01:00Tags: |