Wil je graag een KTO onderzoek, oftewel een klanttevredenheidsonderzoek, uitvoeren? Integron is je graag van dienst. Met een klanttevredenheidsonderzoek stel je vast wat klanten verwachten en hoe tevreden en loyaal zij zijn. Deze informatie is noodzakelijk om erachter te komen hoe jouw klantenkring tegenover jouw organisatie staat. Het ontdekken van deze positie is pas een eerste stap. Het hogere doel van het klanttevredenheidsonderzoek, een KTO onderzoek, en het uitvoeren hiervan is uiteindelijk om de relatie met de klant aanzienlijk te verbeteren.
Een klanttevredenheidsonderzoek (KTO onderzoek) uitvoeren
Wat belangrijk is, is dat de medewerkers leren omgaan met de juiste informatie. Op zo’n manier dat ze bewust en bekwamer de relatie met de klant kunnen verstevigen. De sales manager heeft andere belangen dan een accountmanager; de marketingafdeling heeft weer andere mogelijkheden om de informatie te benutten dan de kwaliteitsafdeling. De juiste persoon informeren en activeren met de juiste klantinformatie, is cruciaal voor het rendement van je KTO onderzoek. Het doel van het klanttevredenheidsonderzoek en het uitvoeren hiervan, is dat niet alleen de klant tevredener en loyaler wordt, maar vooral ook dat je eigen organisatie enthousiast aan de slag gaat met deze informatie uit het klantonderzoek. Bekijk onze kennis- en klantverhalen en creëer een goed beeld.
Om welke reden voert een organisatie een klanttevredenheidsonderzoek uit?
Er zijn een aantal motieven voor een organisatie om een onderzoek uit te zetten onder haar klanten. Het is per bedrijf verschillend en lopen uiteen van het behouden van klanten tot het bewuster maken van de organisatie. De meest voorkomende doelen zijn:
- Klanten behouden
- Groeien bij klanten
- Verbeteren van klantwaarde
- Kwaliteit van de dienstverlening verbeteren
- Op de momenten van de waarheid de verwachtingen overtreffen
- Individuele klantrelatie verbeteren
- Creëren van ambassadeurschap bij je klanten
- Interne organisatie bewuster maken van hun klanten
- Opleiden van commerciële en klantgerichte medewerkers
- Effectiever inzetten van marketing en verkoopbudget
- Positioneren en aanscherpen van het onderscheidend vermogen
Een klanttevredenheidsonderzoek maakt jouw organisatie bewuster en bekwamer
Wij zijn van mening dat wij niet alleen verantwoordelijk zijn voor het verschaffen van informatie en het motiveren van acties, na het uitvoeren van het klanttevredenheidsonderzoek (KTO onderzoek). Ook moeten wij nieuwe inzichten presenteren die de relaties van het bedrijf met de klant en het personeel verbetert. Integron zorgt ervoor dat medewerkers bewust bekwamer hun verantwoordelijkheid naar de klant invullen. Uiteindelijk zien wij dit als het grootste rendement van onze inspanningen. Samen met jou, de klant en jouw medewerkers zorgen wij voor groei. Met het versterken van de relatie met je klant en personeel als hoogste doel van het KTO onderzoek.
Ontdek onze uitgebreide professionele dienstverlening
Integron helpt je graag bij het klanttevredenheidsonderzoek (een KTO onderzoek) en het uitvoeren hiervan binnen jouw bedrijf. Ben je benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Schroom dan niet en neem direct contact met ons op, dan onderzoeken we samen de mogelijkheden. Bel naar 0104115966 of stuur een e-mail naar info@integron.nl. Je kunt ook eenvoudig online een demo aanvragen.
Gerelateerde berichten
Alle CX- en EX-helden van Nederland samen op één podium in Katwijk: Organisaties die het afgelopen jaar het beste presteerden op het gebied van klant- en medewerkerbeleving vielen gisteren op verschillende manieren in de prijzen. Naast de Beleving Awards 2025, op basis van (e)NPS, zijn aanmoedigingsprijzen en individuele customer en employee experience-Hero Awards uitgereikt. Voor onderzoeks- en adviesbureau Integron was het de vijftiende keer dat ze het Beleving Awards-event organiseerde. Het ‘prijzenfestival’ vond plaats in TheaterHangaar in Katwijk aan zee. Normaliter vooral bekend als thuisbasis van de populaire musical Soldaat van Oranje. Over helden gesproken…
De medewerkersbeleving bij organisaties in Nederland is op enkele vlakken vooruit gegaan. Medewerkers zijn meer betrokken bij hun organisatie. Verder is de sollicitatiedrang iets minder aanwezig. Onder andere omdat werkgevers de salarissen van medewerkers vaak hebben verhoogd. Toch brokkelt het enthousiasme bij werkend Nederland over de werkgever af en daalt het zelfs naar bijna het nulpunt.
Organisaties die het beste uit hun klanten en medewerkers halen in het zonnetje gezet