(function(a,s,y,n,c,h,i,d,e){s.className+=' '+y;h.start=1*new Date; h.end=i=function(){s.className=s.className.replace(RegExp(' ?'+y),'')}; (a[n]=a[n]||[]).hide=h;setTimeout(function(){i();h.end=null},c);h.timeout=c; })(window,document.documentElement,'async-hide','dataLayer',4000, {'GTM-N4FCR9':true});
Integron.nl
Integron.nl

Hendrik Veder Group met klantonderzoek gericht verbeteren

Met klantonderzoek gericht verbeteren

Hendrik Veder Group is de toonaangevende Europese leverancier van staaldraad en kunststofvezel kabels en biedt een breed spectrum aan ondersteunende diensten en services, voor onder andere de offshore, maritieme en scheepsbouw industrieën. Hendrik Veder Group beschikt over een uitgebreid distributienetwerk en dochterondernemingen in zes Europese landen, waarmee zij haar klanten snel en gericht kan bedienen. De wens om gedegen inzicht te krijgen in de beoordeling van klanten is de reden geweest om een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren.

Met behulp van het onderzoek, zijn inmiddels de eerste stappen naar verbetering gezet. Het informeren van de mensen en het activeren van de resultaten is middels een interactieve sessie gedaan. Een diverse groep medewerkers is na de presentatie in gemengde teams gaan nadenken over hoe men invulling zou kunnen geven aan het verbeteren van specifieke thema’s welke uit het onderzoek naar voren kwamen. Door met type medewerkers te discussiëren over ideeën en oplossingen wordt in kaart gebracht welke medewerkers allemaal met het verbeterthema  te maken heeft en wordt informatie uit verschillende invalshoeken gebruikt om uiteindelijk tot een idee over de opvolging te komen.

“Het klantonderzoek heeft ons allereerst inzicht geboden in onze klanten en de thema’s die onze klanten belangrijk vonden. Middels een sessie die Integron heeft gegeven, zijn er kleine teams geformeerd, die met de thema’s aan de slag gingen. De grote uitdaging voor ons is nu om met de resultaten daadwerkelijk aan de slag te gaan.”

Het verkrijgen van inzicht is voor Hendrik Veder Group het startpunt geweest om draagvlak te creëren voor gerichte verbetertrajecten per thema. Hendrik Veder Groep is zich bewust van het belang van informeren en activeren in de gehele organisatie om zo nog meer voor de klant te kunnen betekenen. Een kijkje in eigen keuken vanuit klantperspectief verrijkt het inzicht in sterkten en zwakten en biedt gerichte stuurinformatie om gezamenlijk tot een gewenst resultaat te komen.

Download het complete rapport:

Customer Experience in Nederland 2024

De grootste NPS-Benchmark van Nederland binnen B2B

Download-CX-in-NL-2024

Meer klantcases

Vacature: projectcoördinator klant en medewerkersonderzoek

Ben jij op zoek naar een leuke baan en wil je echt impact maken door te werken aan de klant- en werkbeleving bij onze opdrachtgevers? Dan ben jij klaar voor een nieuwe start in 2024 bij Integron! Als projectcoördinator bij Integron help je organisaties in binnen- en buitenland door middel van klant- en medewerker onderzoek de klant- en werkbeleving te verbeteren. In klantteams werken we voor opdrachtgevers in allerlei branches aan “Happy People” (B2B).

Boomers meest veerkrachtige generatie, Gen Z scoort het laagst

Sinds 2023 voeren Team Heartbeats en Integron een Veerkracht onderzoek uit onder 5100 werkende Nederlanders uit verschillende branches. Het onderzoek van 2024 laat zien dat werkend Nederland op het gebied van veerkracht 7.3 scoort. Dit is een lichte daling ten opzichte van vorig jaar. Uit het onderzoek blijkt dat Boomers (64-79 jaar oud) de meest veerkrachtige generatie is, en generatie Z (28 jaar en jonger) het minst veerkrachtig. De meest veerkrachtige branche is de financiële dienstverlening (7.6) terwijl de arbeidsbemiddeling een drastische daling in veerkracht meemaakt (van 7.5 in 2023 naar 5.8 in 2024).