Doe toonaangevend klanttevredenheidsonderzoek met Integron 2017-10-12T11:14:00+00:00

Klanttevredenheidsonderzoek
en loyaliteit

Gratis onderzoeksdemo

Inzicht krijgen in de tevredenheid en verwachtingen van klanten met betrekking tot uw dienstverlening is de primaire doelstelling van het klanttevredenheidsonderzoek. Wij vragen uw klanten niet alleen uw producten en diensten te beoordelen, maar de gehele dienstverlening. Van het eerste informatieverzoek tot contact met uw accountmanagers en afterservice.

Klantloyaliteit naast klanttevredenheid

Naast klanttevredenheid toetst Integron ook de mate van klantloyaliteit. In welke mate zijn uw klanten bereid om uw organisatie aan te bevelen bij klanten en relaties? Hiervoor hanteert Integron de bekende Net Promoter® Score (NPS®). Behalve het streven naar een optimale klanttevredenheid maakt Integron het dus ook mogelijk om te werken aan enthousiaste, loyale klanten. Tevens is het mogelijk om het imago van uw organisatie te laten beoordelen en kunnen we de prestatie van uw organisatie door uw klanten laten vergelijken met uw concurrenten. Kortom: verrassend inzicht in klanttevredenheid, klantloyaliteit, het imago van uw organisatie en uw prestaties ten opzichte van de concurrentie.

Lees ook: klanttevredenheid inzichtelijk maken en verhogen in 4 fasen

Klanttevredenheidsonderzoek: van inzicht in, naar verhogen van tevredenheid

Om tot verbeteracties te komen werkt Integron met de methodiek waarbij zowel tevredenheid als belang wordt beoordeeld. Uw klanten laten weten welke aspecten van uw dienstverlening zij meer of minder belangrijk vinden. Zij bepalen op deze manier wat de echte prioriteiten zijn en Integron stelt vervolgens de top-10 kernverwachtingen samen. Samen met u wordt vervolgens een concreet verbeterplan opgesteld. Om tot gerichte verbeteracties te komen, werkt Integron vanuit het organigram van uw organisatie en verbinden wij de klantinformatie aan specifieke afdelingen en personen. Wij verzorgen ook informatie over de klanttevredenheid op maat via ons online resultatendashboard Customer Heartbeat®. Iedere account manager kan bijvoorbeeld de informatie van alleen zijn eigen klanten inzien, zodat de totale data geen belemmering is om de specifieke informatie te gebruiken. Wij kunnen  ook mogelijkheden tot klantgroei aangeven zodat een account manager de klantfeedback ook actief gaat gebruiken om verbetering toe te passen.

Activeren en enthousiasmeren van uw organisatie

De juiste personen binnen uw organisatie informeren en activeren met de juiste klantinformatie is cruciaal voor het rendement van uw klanttevredenheidsonderzoek. Het doel is dat niet alleen de klant meer tevreden en meer loyaal is, maar dat uw eigen organisatie ook enthousiast aan de slag gaat met de informatie. Om deze reden kunnen wij informatie per klant ook via e-mail doorzetten naar contactpersonen. Mocht een klant bijvoorbeeld aangeven sterk ontevreden te zijn of een klacht te hebben kunnen wij een alert-functie instellen zodat deze informatie direct doorgezet wordt naar de juiste contactpersoon om snel de klant te benaderen. De klant zal dit enorm waarderen.

Gratis rapport: NPS in de B2B  2017

Download het grootste rapport over de NPS tevredenheid binnen de B2B markten, voortvloeiend uit ruim 200 klantonderzoeken gratis!

Download whitepaper

Deel dit op social media