De redenen voor het opzetten van een klanttevredenheidsonderzoek
Wat zijn de redenen dat je een klanttevredenheidsonderzoek wilt opzetten binnen jouw organisatie? Hoewel de motieven van bedrijven kunnen verschillen, komen de doelstellingen van een klantonderzoek vaak overeen. Wat je nu precies kunt bereiken met een klanttevredenheidsonderzoek, is erg uiteenlopend. Denk hierbij aan:
- Behouden van klanten
- Groeien bij klanten
- Werken aan klantwaarde
- Verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening
- Verwachtingen kunnen overtreffen op de momenten van de waarheid
- De relatie met individuele klanten verbeteren
- Het stimuleren van ambassadeurschap bij je klanten
- De interne organisatie klant bewuster maken
- Creëren van commerciële en klantgerichte medewerkers
- Effectiever inzetten van marketing en verkoopbudget
- Positioneren en aanscherpen van het onderscheidend vermogen
Maak gebruik van onze uitstekende dienstverlening
Wil je graag een klanttevredenheidsonderzoek opzetten, zodat je een beter beeld krijgt van de relatie met jouw klanten? Integron heeft ruim 25 jaar ervaring omtrent het opzetten en uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek voor diverse soorten organisaties in de B2B-branche. Tevens beschikken wij over de grootste NPS Benchmark van Nederland. Ben je benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden! Bel naar 0104115966, mail ons via info@integron.nl of vraag direct een demo aan.
De medewerkersbeleving bij organisaties in Nederland is op enkele vlakken vooruit gegaan. Medewerkers zijn meer betrokken bij hun organisatie. Verder is de sollicitatiedrang iets minder aanwezig. Onder andere omdat werkgevers de salarissen van medewerkers vaak hebben verhoogd. Toch brokkelt het enthousiasme bij werkend Nederland over de werkgever af en daalt het zelfs naar bijna het nulpunt.
Organisaties die het beste uit hun klanten en medewerkers halen in het zonnetje gezet
Na een kleine opleving is de groei van de Net Promoter Score (NPS) gestagneerd. Deze is +17, net als afgelopen jaar. Het is organisaties dus niet gelukt om de stijgende trend voort te zetten. De NPS is als graadmeter belangrijk om klantloyaliteit in beeld te brengen. Wel zijn er verschuivingen binnen branches, waarbij sommigen beter en anderen slechter scoren dan in afgelopen jaar. Zo blijkt uit het recente NPS benchmarkrapport ‘Customer Experience in Nederland 2025’, dat is gebaseerd op meer dan 200 klantonderzoeken die onderzoeks- en adviesbureau Integron in negen branches uitvoerde, waaronder industrie, bouw en installatie, transport en logistiek, ICT, en groothandel.