Wat zijn de doelen voor een klanttevredenheidsonderzoek?

Door het opzetten en uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek, krijg je inzicht in diverse aspecten. Je leert meer over de verwachtingen van jouw klanten, ontdekt hoe tevreden ze zijn over jouw dienstverlening en hoe loyaal de klanten zijn tegenover jouw organisatie. Wat wil je uiteindelijk bereiken met je onderzoek? Wat zijn je doelen en welke KPI’s, zoals NPS of klanttevredenheid, hang je daaraan? Integron, gevestigd in Rotterdam, is het onderzoeksbureau dat graag met je om tafel gaat om jouw doelstellingen duidelijk in kaart te brengen.

De redenen voor het opzetten van een klanttevredenheidsonderzoek

Wat zijn de redenen dat je een klanttevredenheidsonderzoek wilt opzetten binnen jouw organisatie? Hoewel de motieven van bedrijven kunnen verschillen, komen de doelstellingen van een klantonderzoek vaak overeen. Wat je nu precies kunt bereiken met een klanttevredenheidsonderzoek, is erg uiteenlopend. Denk hierbij aan:

  • Behouden van klanten
  • Groeien bij klanten
  • Werken aan klantwaarde
  • Verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening
  • Verwachtingen kunnen overtreffen op de momenten van de waarheid
  • De relatie met individuele klanten verbeteren
  • Het stimuleren van ambassadeurschap bij je klanten
  • De interne organisatie klant bewuster maken
  • Creëren van commerciële en klantgerichte medewerkers
  • Effectiever inzetten van marketing en verkoopbudget
  • Positioneren en aanscherpen van het onderscheidend vermogen
Handboek klantfeedback verzamelen

Gratis handboek: klantfeedback in B2B verzamelen

Start ook met het verzamelen van klantfeedback. Alle stappen voor een compleet klantonderzoek in één handboek. Ook meer uit je klanten en dienstverlening halen? Het begint met inzicht in de klantbeleving. Download gratis het handboek inclusief handige checklist.

Maak gebruik van onze uitstekende dienstverlening

Wil je graag een klanttevredenheidsonderzoek opzetten, zodat je een beter beeld krijgt van de relatie met jouw klanten? Integron heeft ruim 25 jaar ervaring omtrent het opzetten en uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek voor diverse soorten organisaties in de B2B-branche. Tevens beschikken wij over de grootste NPS Benchmark van Nederland. Ben je benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden! Bel naar 0104115966, mail ons via info@integron.nl of vraag direct een demo aan.

Gerelateerde berichten

15 organisaties vallen in de prijzen bij Beleving Awards 2023

De 15 best presterende organisatie op het gebied van klant- en medewerkerbeleving ontvingen afgelopen donderdag de Beleving Award 2023. Zij zorgden afgelopen jaar stuk voor stuk voor de meest enthousiaste klanten en medewerkers. In Buitenplaats Vlaardingen reikte Integron deze prijzen voor de dertiende keer uit. Met dit jaar als bijzonderheid dat Integron 30 jaar bestaat en het event in een heuse festivalsetting plaatsvond.

Is een negatieve NPS zo erg als het lijkt?

Wie beveelt jouw bedrijf of organisatie aan bij anderen? Met de wereldwijd veel gebruikte methodiek NPS (Net Promoter Score) kun je dat in kaart brengen. De NPS kun je op verschillende manieren meten; onder meer via de relationele of de transactionele manier. Wanneer zet je nu welke meetmethode in? We geven de verschillen en de voor- en nadelen.

2021-03-10T11:29:59+01:00Tags: , |