Totaal waren er 32 organisaties genomineerd in 12 categorieën. De nominaties en uiteindelijke winnaars kwamen voort uit bijna 300 door Integron uitvoerde customer en employee experience-onderzoeken in 2023. Deze zijn gebaseerd op de hoogste gemiddelde klant- en medewerkertevredenheidscijfers en de hoogste Net Promoter Score (NPS) en employee Net Promoter Score (eNPS). “Dit is alweer de veertiende editie van ons Beleving Awards-event en ik ben blij en enthousiast te constateren dat steeds meer bedrijven continu aandacht schenken aan hun customer en employee experience. Op deze manier creëren we samen met onze opdrachtgevers meer happy people, zowel medewerkers als klanten. Uiteindelijk zorgt dit er ook voor dat al deze organisaties hun hogere doelen realiseren, of dit nu een duurzame omzet en winstrealisatie is of dat ze bijdragen aan een mooie samenleving in Nederland. Organisaties die het goed doen, zijn prachtige en inspirerende voorbeelden voor anderen. Daarom ben ik blij dat we deze topperformers mogen en kunnen belonen met een Award of Oorkonde, omdat ze binnen hun branche tot de top-3 behoren”, zegt Arjen Maliepaard, Managing Director bij Integron.
“Daarom ben ik blij dat we deze topperformers mogen en kunnen belonen met een Award of Oorkonde, omdat ze binnen hun branche tot de top-3 behoren”
Winnaars Awards klantbeleving 2024
Dit zijn de winnaars en medegenomineerden in de categorie klantbeleving:
- Afvaldienstverlening: GAD Gooi en Vechtstreek
Medegenomineerden: Saver en Twente Milieu - Bouw en installatie: BauWatch
Medegenomineerden: Knaapen en Nijhuis Bouw B.V. - Dienstverlening: Bentacera
Medegenomineerde: Techniek Nederland Verzekeringen - Handel en industrie: Hollister B.V.
Medegenomineerden: DFE Pharma en DMN Westinghouse - ICT en telecom: Trends ICT Groep
Medegenomineerden: Garansys en SmartR - Transport en logistiek: Ewals Cargo Care B.V
Medegenomineerden: DL Logistics Group en Rhenus Road BV - Meest aanbevolen door klanten (NPS): Knaapen
Medegenomineerden: DMN Westinghouse en Textaafoam
Winnaars Awards medewerkerbeleving 2024
Dit zijn de winnaars en medegenomineerden in de categorie medewerkerbeleving:
- Dienstverlening: Linehub
Medegenomineerden: Bierens Incasso Advocaten B.V. en D&B the Facility Group - Handel en industrie: Texim Europe
Medegenomineerden: Kersten Hulpmiddelen en Wecovi B.V. - Publiek: Patiënten Federatie
Medegenomineerden: MEE West-Brabant / NMO en Oost NL - Semi publiek: LTO Noord
Medegenomineerden: Partou en Havenbedrijf Rotterdam N.V. - Meest aanbevolen door medewerkers (eNPS): Ter Steege Bouw Vastgoed
Medegenomineerden: SmartR en Driessen Groep
Prijsuitreikingen, netwerken en interactie
Lommerijk, gelegen aan de Bergse Plas in Rotterdam, was een prima locatie voor alle feestelijke prijsuitreikingen, maar zeker ook voor verdieping, netwerken met vakgenoten en interactie via inspirerende sessies en succesverhalen van toppresteerders. Dit jaar stonden de Beleving Awards in het teken van (organisatie)verandering. Geheel passend bij dat thema etaleerde keynote speaker Arjen Banach zijn vernieuwende en innovatieve kijk op hoe winnende organisaties in de wereld van morgen zijn georganiseerd. “Absoluut weer een geslaagd event”, zo besluit Maliepaard. De afgelopen jaren zijn er 378 organisaties genomineerd en stonden er meer dan 126 winnaars op het podium. Dat aantal zal de komende jaren nog verder groeien.
“Absoluut weer een geslaagd event”
De medewerkersbeleving bij organisaties in Nederland is op enkele vlakken vooruit gegaan. Medewerkers zijn meer betrokken bij hun organisatie. Verder is de sollicitatiedrang iets minder aanwezig. Onder andere omdat werkgevers de salarissen van medewerkers vaak hebben verhoogd. Toch brokkelt het enthousiasme bij werkend Nederland over de werkgever af en daalt het zelfs naar bijna het nulpunt.
Organisaties die het beste uit hun klanten en medewerkers halen in het zonnetje gezet
Na een kleine opleving is de groei van de Net Promoter Score (NPS) gestagneerd. Deze is +17, net als afgelopen jaar. Het is organisaties dus niet gelukt om de stijgende trend voort te zetten. De NPS is als graadmeter belangrijk om klantloyaliteit in beeld te brengen. Wel zijn er verschuivingen binnen branches, waarbij sommigen beter en anderen slechter scoren dan in afgelopen jaar. Zo blijkt uit het recente NPS benchmarkrapport ‘Customer Experience in Nederland 2025’, dat is gebaseerd op meer dan 200 klantonderzoeken die onderzoeks- en adviesbureau Integron in negen branches uitvoerde, waaronder industrie, bouw en installatie, transport en logistiek, ICT, en groothandel.