De redenen voor het opzetten van een klanttevredenheidsonderzoek
Wat zijn de redenen dat je een klanttevredenheidsonderzoek wilt opzetten binnen jouw organisatie? Hoewel de motieven van bedrijven kunnen verschillen, komen de doelstellingen van een klantonderzoek vaak overeen. Wat je nu precies kunt bereiken met een klanttevredenheidsonderzoek, is erg uiteenlopend. Denk hierbij aan:
- Behouden van klanten
- Groeien bij klanten
- Werken aan klantwaarde
- Verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening
- Verwachtingen kunnen overtreffen op de momenten van de waarheid
- De relatie met individuele klanten verbeteren
- Het stimuleren van ambassadeurschap bij je klanten
- De interne organisatie klant bewuster maken
- Creëren van commerciële en klantgerichte medewerkers
- Effectiever inzetten van marketing en verkoopbudget
- Positioneren en aanscherpen van het onderscheidend vermogen
Maak gebruik van onze uitstekende dienstverlening
Wil je graag een klanttevredenheidsonderzoek opzetten, zodat je een beter beeld krijgt van de relatie met jouw klanten? Integron heeft ruim 25 jaar ervaring omtrent het opzetten en uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek voor diverse soorten organisaties in de B2B-branche. Tevens beschikken wij over de grootste NPS Benchmark van Nederland. Ben je benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden! Bel naar 0104115966, mail ons via info@integron.nl of vraag direct een demo aan.
- EX-volwassenheidsscan 2025 – doe mee en maak kans op kaarten voor het Employee Experience Event 2025- Samen met Frankwatching voert Integron opnieuw het benchmarkonderzoek uit waarin wordt gekeken hoe organisaties scoren op het gebied van de volwassenheid van de Employee Experience 
- De transport- en logistieksector in Nederland laat dit jaar een duidelijke stijging zien in klantloyaliteit. Dat blijkt uit het benchmarkrapport Customer Experience in binnen de transport en logistiek 2025 van Integron. De Net Promoter Score (NPS) binnen de sector is gestegen van +16 naar +20, waarmee de sector opnieuw boven het Nederlands B2B-gemiddelde van +17 uitkomt. Toch is het werk nog lang niet af: met name klachtafhandeling en de perceptie van prijs-kwaliteit blijven aandachtspunten. 
- Hoe staat het met de klantbeleving in transport en logistiek? De sector maakt een sprong in klantloyaliteit: de Net Promoter Score (NPS) stijgt van +16 naar +20, boven het Nederlands gemiddelde. Toch blijft bijna de helft van de klanten ‘passief’: een grote kans om van tevreden klanten echte ambassadeurs te maken. 


 
			 
			