ICT op scherp in tijden van crisis
De ICT sector staat op scherp in tijden waarin zakelijk Nederland thuiswerkt en budgetten worden herzien van klanten. Leveranciers kampen met een flinke afnemende vraag of uitstel bij klanten, terwijl de ICT-service verleners die remote-diensten leveren en thuiswerkplekken inrichten het nu juist veel drukker hebben.
Hoewel de branche in vergelijking met andere branches floreert, hebben de huidige maatregelen voor veel ICT-bedrijven wel een impact. Omzet zal over de langere termijn misschien toch minder worden en de dienstverlening naar klanten die normaliter op locatie is, wordt nu op afstand geregeld. Hoe borg je de kwaliteit als je deze omslag moet maken en kan je je gehele service nog verlenen op deze manier?
Veel kansen op het gebied van customer experience, juist nu!
B2B klanten van ICT dienstverleners zijn gemiddeld enthousiast. En dat terwijl er nu in veel gevallen juist zoveel van ze verwacht wordt. Uit de Customer Journey in het rapport blijkt dat de menskant zeer goed beoordeeld wordt, maar dat softwareoplossingen zelf vaak voor problemen zorgen en dat klachtafhandeling zeker in communicatie te wensen overlaat.
Alles moet nu op afstand geregeld worden, dus dat vormt voor de menselijke kant een uitdaging. Daarbij is duidelijke communicatie key! Om frustraties tegen te gaan en een stempel te zetten op je dienstverlening, is aandacht aan je klanten schenken voor op zowel de korte, als lange termijn zeer belangrijk.
Hoe gaat het met jouw klanten?
Hoe ervaren zij de samenwerking, huidige dienstverlening en de aangepaste aanpak? Maak het inzichtelijk met de COVID-19 Customer Survey. Binnen een week online. Stuur direct bij waar nodig om de klantrelatie te waarborgen. Lees meer.
Werkdruk ontstaat wanneer de eisen van het werk de draagkracht van medewerkers overstijgen. Dit kan variëren van een tijdelijk verhoogde werkdruk tot langdurige periodes van overbelasting. Uit data blijkt dat medewerkers vaak aangeven dat hun werkdruk hoog is, vooral na vakanties of drukke perioden in het jaar.
In een tijd waarin de arbeidsmarkt voortdurend evolueert en concurrentie om talent hoog is, speelt een goed gestructureerd onboarding proces een cruciale rol bij het aantrekken en behouden van waardevolle medewerkers. In dit artikel duiken we dieper in op waarom een doordachte onboarding cruciaal is, wat het inhoudt en enkele strategieën om een optimale onboarding ervaring te bereiken.
In de huidige zakenwereld is duurzaamheid niet langer modewoord maar noodzaak. Steeds meer bedrijven realiseren zich dat hun inspanningen op gebied van duurzaamheid direct invloed hebben op de Customer Experience (CX). Door duurzaamheid te integreren in je bedrijfsstrategie kan je niet alleen bijdragen aan betere wereld, maar ook een sterke emotionele band opbouwen met je klanten. In deze blog duiken we dieper in hoe duurzaamheid als hoeksteen kan dienen voor een onvergetelijke klantbeleving.