ICT op scherp in tijden van crisis
De ICT sector staat op scherp in tijden waarin zakelijk Nederland thuiswerkt en budgetten worden herzien van klanten. Leveranciers kampen met een flinke afnemende vraag of uitstel bij klanten, terwijl de ICT-service verleners die remote-diensten leveren en thuiswerkplekken inrichten het nu juist veel drukker hebben.
Hoewel de branche in vergelijking met andere branches floreert, hebben de huidige maatregelen voor veel ICT-bedrijven wel een impact. Omzet zal over de langere termijn misschien toch minder worden en de dienstverlening naar klanten die normaliter op locatie is, wordt nu op afstand geregeld. Hoe borg je de kwaliteit als je deze omslag moet maken en kan je je gehele service nog verlenen op deze manier?
Veel kansen op het gebied van customer experience, juist nu!
B2B klanten van ICT dienstverleners zijn gemiddeld enthousiast. En dat terwijl er nu in veel gevallen juist zoveel van ze verwacht wordt. Uit de Customer Journey in het rapport blijkt dat de menskant zeer goed beoordeeld wordt, maar dat softwareoplossingen zelf vaak voor problemen zorgen en dat klachtafhandeling zeker in communicatie te wensen overlaat.
Alles moet nu op afstand geregeld worden, dus dat vormt voor de menselijke kant een uitdaging. Daarbij is duidelijke communicatie key! Om frustraties tegen te gaan en een stempel te zetten op je dienstverlening, is aandacht aan je klanten schenken voor op zowel de korte, als lange termijn zeer belangrijk.
Hoe gaat het met jouw klanten?
Hoe ervaren zij de samenwerking, huidige dienstverlening en de aangepaste aanpak? Maak het inzichtelijk met de COVID-19 Customer Survey. Binnen een week online. Stuur direct bij waar nodig om de klantrelatie te waarborgen. Lees meer.
Alle CX- en EX-helden van Nederland samen op één podium in Katwijk: Organisaties die het afgelopen jaar het beste presteerden op het gebied van klant- en medewerkerbeleving vielen gisteren op verschillende manieren in de prijzen. Naast de Beleving Awards 2025, op basis van (e)NPS, zijn aanmoedigingsprijzen en individuele customer en employee experience-Hero Awards uitgereikt. Voor onderzoeks- en adviesbureau Integron was het de vijftiende keer dat ze het Beleving Awards-event organiseerde. Het ‘prijzenfestival’ vond plaats in TheaterHangaar in Katwijk aan zee. Normaliter vooral bekend als thuisbasis van de populaire musical Soldaat van Oranje. Over helden gesproken…
De medewerkersbeleving bij organisaties in Nederland is op enkele vlakken vooruit gegaan. Medewerkers zijn meer betrokken bij hun organisatie. Verder is de sollicitatiedrang iets minder aanwezig. Onder andere omdat werkgevers de salarissen van medewerkers vaak hebben verhoogd. Toch brokkelt het enthousiasme bij werkend Nederland over de werkgever af en daalt het zelfs naar bijna het nulpunt.
Organisaties die het beste uit hun klanten en medewerkers halen in het zonnetje gezet