De uitreiking van de Beleving Awards is uitgegroeid tot hét klant-, medewerker- en inspiratie-event, waarbij duidelijk wordt hoe goed organisaties scoren op de tevredenheids- en enthousiasmeladder. Het is bovendien een stimulans voor bedrijven om er nog meer uit te halen dan er al in zit. De afgelopen jaren zijn er bijna 300 organisaties genomineerd en meer dan 90 winnaars stonden al op het podium. Het evenement gaat verder dan het toejuichen van de uiteindelijke winnaars en deelnemers. De 23e juni is er ook ruimte voor verdieping, interactie én humor. Zo benadert keynote speaker Arno Folkerts organisaties in transitie vanuit het menselijk brein. Onderwerpen als leiderschap en communicatie komen op een prettig neurowetenschappelijk onderbouwde en humoristische manier aan bod. Daarnaast zijn er interactieve breakout-sessies waarin klantenthousiasme en verleuker-expert Feike Cats laat zien hoe je ‘enthousiast’ meer uit klanten en medewerkers haalt. Dagvoorzitter Thomas van Zijl van BNR babbelt het evenement als vanouds weer vakkundig aan elkaar.
Genomineerden awards klantbeleving 2022
De klantbeleving-awards zijn verdeeld over acht categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 220 door Integron uitgevoerde klantonderzoeken in 2021 en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde klanttevredenheidscijfer en de hoogste Net Promoter Score (NPS) die de mate van aanbevelen aangeeft. Verder worden ook de grootste stijgers en organisaties met de hoogste NPS beloond.
Dit zijn de genomineerden in de categorie klantbeleving:
Afvaldienstverlening
- GAD Gooi en Vechtstreek
- PreZero Nederland
- Renewi
Bouw en installatie
- BAM Infra Nederland BV
- Climate & Controls Benelux BV
- Solora Energy Services
Professionele en financiële dienstverlening
- Gom Schoonhouden
- Normec Foodcare
- Shuttel
Handel en industrie
- Hollister
- Robin Radar
- SVZ International
ICT dienstverlening
- Priva
- SmartR
- Trends ICT
Transport en logistiek
- DL Logistics Group
- Ewals Cargo Care
- Thermotraffic
Grootste stijgers
- 1nergiek
- NRG
- Renewi
Hoogste NPS
- Fast & Fluid
- Robin Radar
- Thermotraffic
Genomineerden medewerkerbeleving 2022
De medewerkerbeleving-awards zijn verdeeld over acht categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 120 door Integron uitgevoerde medewerkeronderzoeken in 2021 en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde medewerkertevredenheidscijfer en de hoogste employee Net Promoter Score (eNPS) die de mate van aanbevelen aangeeft. Ook hier extra aandacht voor de grootste stijgers en hoogste eNPS.
Dit zijn de genomineerden in de categorie medewerkerbeleving:
Financiële dienstverlening
- Bentacera
- Crop
- de Jong & Laan
Handel en industrie
- Canon Medical Systems Nederland
- MCB
- Multifix Group
Onderwijs
- Hogeschool de Kempel
- Iselinge Hogeschool
- SKO West-Friesland
Professionele dienstverlening
- Bisbee
- Cyclus
- Progress
Zorg en overheid
- MEE Rotterdam
- MEE West-Brabant
- VeiligheidNL
Grootste stijgers
- Canon Medical Systems Nederland
- Koninklijke Horeca Nederland
- Progress
Hoogste eNPS
- Hogeschool De Kempel
- Progress
- VeiligheidNL
In de huidige zakenwereld is duurzaamheid niet langer modewoord maar noodzaak. Steeds meer bedrijven realiseren zich dat hun inspanningen op gebied van duurzaamheid direct invloed hebben op de Customer Experience (CX). Door duurzaamheid te integreren in je bedrijfsstrategie kan je niet alleen bijdragen aan betere wereld, maar ook een sterke emotionele band opbouwen met je klanten. In deze blog duiken we dieper in hoe duurzaamheid als hoeksteen kan dienen voor een onvergetelijke klantbeleving.
Afgelopen jaar was ondanks de altijd hoge NPS, de loyaliteit iets gedaald. In het meest recente benchmarkrapport ‘Customer Experience in B2B Nederland 2024’ zien we weer een stijgende lijn. Groothandels onderscheiden zich door sterke klantloyaliteit en servicegerichtheid, factoren die cruciaal zijn voor het aanhoudende succes in deze sector.
Beleving Awards 2024: van verlangen naar verandering. 20% verloop en ruim een derde van de medewerkers die op zoek wil gaan naar een andere baan. Aan de andere kant 27% van de klanten die elders klant willen zijn. Organisaties hebben te maken met grote uitdagingen om personeel én klanten te behouden. Om het anders en beter te doen, is verandering nodig. Maar dan moet je de organisatie wel meekrijgen. Hoe? Dat was precies wat centraal stond tijdens onze 14e editie van de Beleving Awards: van verlangen naar verandering. De prachtige evenementenlocatie Lommerijk in onze thuishaven Rotterdam vormde daartoe de ideale, inspirerende setting.