Sinds januari 2025 beschikt Integron over de ISO 27001-certificering. Een belangrijke mijlpaal voor het onderzoeks- en adviesbureau. “Deze certificering bevestigt dat we informatiebeveiliging structureel en volgens internationale standaarden hebben verankerd binnen onze organisatie. Het toont aan dat we zorgvuldig omgaan met data, risico’s beheersen en continu werken aan verbetering”, zegt Alex van Oord, Chief Data Officer (CDO) bij Integron.
De certificering biedt opdrachtgevers van Integron extra zekerheid. “We werkten al volgens de ISO 20252-kwaliteitsnorm voor onderzoek en volgen de richtlijnen van de Gedragscode Onderzoek en Statistiek en het Fair Data Keurmerk”, licht Alex toe. “Met de ISO 27001-certificering borgen we nu ook expliciet informatiebeveiliging. Dit versterkt niet alleen onze positie als deskundige onderzoeks- en adviespartner, maar onderstreept ook dat we proactief investeren in kwaliteit en veiligheid.”
“Deze certificering bevestigt dat we informatiebeveiliging structureel en volgens internationale standaarden hebben verankerd binnen onze organisatie. Het toont aan dat we zorgvuldig omgaan met data, risico’s beheersen en continu werken aan verbetering”
Voor opdrachtgevers betekent dit dat gegevens die zij met Integron delen – bijvoorbeeld voor klantonderzoeken en medewerkersonderzoeken – in veilige handen zijn. “De certificering toont aan dat we voldoen aan strikte eisen op het gebied van informatiebeveiliging, wat essentieel is bij het verwerken van gevoelige data,” aldus Alex.
Systematische aanpak voor veiligheid en continuïteit
De ISO 27001-certificering betekent dat Integron een gecertificeerd Information Security Management System (ISMS) heeft geïmplementeerd. “Dit systeem waarborgt dat we informatie beheren en beschermen via een gestructureerde aanpak,” vertelt Alex. “Denk aan uitgebreide risicoanalyses, continue monitoring, strikte toegangscontrole en duidelijke protocollen voor dataverwerking.” De implementatie van het ISMS heeft geleid tot geoptimaliseerde en geformaliseerde processen. “Daarnaast worden we continu geaudit en blijven we verbeteringen doorvoeren. We werken altijd met de juiste waarborgen voor veilige dienstverlening,” voegt Alex toe.
Meer dan alleen IT
“Informatiebeveiliging draait niet alleen om IT en data,” benadrukt Alex. “ISO 27001 vraagt om een integrale aanpak waarin processen, medewerkers en technologie samenkomen. Dit betekent dat we niet alleen technische maatregelen treffen, maar ook inzetten op fysieke beveiliging, bewustwording bij medewerkers en risicomanagement in de hele organisatie. Zo creëren we een veilige werkomgeving waarin systemen, mensen én processen bijdragen aan een betrouwbare dienstverlening. Een win-winsituatie voor iedereen.”
Certificeringen Integron
Integron is nu dus naast ISO20252, ook voor ISO27001 gecertificeerd, wat betekent dat wij voldoen aan de hoogste normen voor informatiebeveiliging en kwaliteitsmanagement in marktonderzoek. Dit garandeert dat uw gegevens bij ons veilig zijn en dat onze onderzoeksprocessen consistent en betrouwbaar zijn. Daarnaast is Integron lid van Data Insights Network.

Meer weten?
Wil je meer weten over de certificeringen of databeveiliging van Integron, neem dan contact op met Alex van Oord, Chief Data Officer bij Integron.

Alex van Oord
Chief data Officer en Manager Projectcoördinatie bij Integron
De medewerkersbeleving bij organisaties in Nederland is op enkele vlakken vooruit gegaan. Medewerkers zijn meer betrokken bij hun organisatie. Verder is de sollicitatiedrang iets minder aanwezig. Onder andere omdat werkgevers de salarissen van medewerkers vaak hebben verhoogd. Toch brokkelt het enthousiasme bij werkend Nederland over de werkgever af en daalt het zelfs naar bijna het nulpunt.
Organisaties die het beste uit hun klanten en medewerkers halen in het zonnetje gezet
Na een kleine opleving is de groei van de Net Promoter Score (NPS) gestagneerd. Deze is +17, net als afgelopen jaar. Het is organisaties dus niet gelukt om de stijgende trend voort te zetten. De NPS is als graadmeter belangrijk om klantloyaliteit in beeld te brengen. Wel zijn er verschuivingen binnen branches, waarbij sommigen beter en anderen slechter scoren dan in afgelopen jaar. Zo blijkt uit het recente NPS benchmarkrapport ‘Customer Experience in Nederland 2025’, dat is gebaseerd op meer dan 200 klantonderzoeken die onderzoeks- en adviesbureau Integron in negen branches uitvoerde, waaronder industrie, bouw en installatie, transport en logistiek, ICT, en groothandel.