Werkplezier staat al jaren bovenaan de lijst als belangrijkste aspect op het werk, zowel gemiddeld in Nederland als in alleen de zorgsector. Kenmerkend binnen de zorg is ook dat de top-10 maar liefst 3 onderwerpen bevat die te maken hebben met collegialiteit en samenwerking. Deze aspecten worden tevens beter beoordeeld binnen de zorg t.o.v. gemiddeld Nederland. Veiligheid wordt tevens erg belangrijk gevonden.
De complete lijst van kernverwachtingen binnen de zorg ziet er als volgt uit:
- het plezier in mijn werk;
- Het gevoel van veiligheid op mijn werkplek
- De mate waarin mijn organisatie gericht is op kwaliteit
- De mate waarin mijn organisatie een leuke organisatie is om voor te werken
- De collegiale sfeer binnen mijn organisatie
- De hulp van mijn collega’s wanneer dit nodig is
- De respectvolle manier van samenwerken binnen mij afdeling
- De mate waarin mijn organisatie mij zekerheid op werk biedt
- De voldoening die uit mijn werk haal
- De informatie en instructies om veilig te kunnen werken
In de huidige zakenwereld is duurzaamheid niet langer modewoord maar noodzaak. Steeds meer bedrijven realiseren zich dat hun inspanningen op gebied van duurzaamheid direct invloed hebben op de Customer Experience (CX). Door duurzaamheid te integreren in je bedrijfsstrategie kan je niet alleen bijdragen aan betere wereld, maar ook een sterke emotionele band opbouwen met je klanten. In deze blog duiken we dieper in hoe duurzaamheid als hoeksteen kan dienen voor een onvergetelijke klantbeleving.
Afgelopen jaar was ondanks de altijd hoge NPS, de loyaliteit iets gedaald. In het meest recente benchmarkrapport ‘Customer Experience in B2B Nederland 2024’ zien we weer een stijgende lijn. Groothandels onderscheiden zich door sterke klantloyaliteit en servicegerichtheid, factoren die cruciaal zijn voor het aanhoudende succes in deze sector.
Beleving Awards 2024: van verlangen naar verandering. 20% verloop en ruim een derde van de medewerkers die op zoek wil gaan naar een andere baan. Aan de andere kant 27% van de klanten die elders klant willen zijn. Organisaties hebben te maken met grote uitdagingen om personeel én klanten te behouden. Om het anders en beter te doen, is verandering nodig. Maar dan moet je de organisatie wel meekrijgen. Hoe? Dat was precies wat centraal stond tijdens onze 14e editie van de Beleving Awards: van verlangen naar verandering. De prachtige evenementenlocatie Lommerijk in onze thuishaven Rotterdam vormde daartoe de ideale, inspirerende setting.