Werkplezier staat al jaren bovenaan de lijst als belangrijkste aspect op het werk, zowel gemiddeld in Nederland als in alleen de zorgsector. Kenmerkend binnen de zorg is ook dat de top-10 maar liefst 3 onderwerpen bevat die te maken hebben met collegialiteit en samenwerking. Deze aspecten worden tevens beter beoordeeld binnen de zorg t.o.v. gemiddeld Nederland. Veiligheid wordt tevens erg belangrijk gevonden.
De complete lijst van kernverwachtingen binnen de zorg ziet er als volgt uit:
- het plezier in mijn werk;
- Het gevoel van veiligheid op mijn werkplek
- De mate waarin mijn organisatie gericht is op kwaliteit
- De mate waarin mijn organisatie een leuke organisatie is om voor te werken
- De collegiale sfeer binnen mijn organisatie
- De hulp van mijn collega’s wanneer dit nodig is
- De respectvolle manier van samenwerken binnen mij afdeling
- De mate waarin mijn organisatie mij zekerheid op werk biedt
- De voldoening die uit mijn werk haal
- De informatie en instructies om veilig te kunnen werken
EX-volwassenheidsscan 2025 – doe mee en maak kans op kaarten voor het Employee Experience Event 2025
Samen met Frankwatching voert Integron opnieuw het benchmarkonderzoek uit waarin wordt gekeken hoe organisaties scoren op het gebied van de volwassenheid van de Employee Experience
De transport- en logistieksector in Nederland laat dit jaar een duidelijke stijging zien in klantloyaliteit. Dat blijkt uit het benchmarkrapport Customer Experience in binnen de transport en logistiek 2025 van Integron. De Net Promoter Score (NPS) binnen de sector is gestegen van +16 naar +20, waarmee de sector opnieuw boven het Nederlands B2B-gemiddelde van +17 uitkomt. Toch is het werk nog lang niet af: met name klachtafhandeling en de perceptie van prijs-kwaliteit blijven aandachtspunten.
Hoe staat het met de klantbeleving in transport en logistiek? De sector maakt een sprong in klantloyaliteit: de Net Promoter Score (NPS) stijgt van +16 naar +20, boven het Nederlands gemiddelde. Toch blijft bijna de helft van de klanten ‘passief’: een grote kans om van tevreden klanten echte ambassadeurs te maken.
