Positief is dat 35% procent van werkend Nederland aangeeft absoluut met voldoende energie naar het werk te gaan. Daarnaast stelt nog eens 47% procent dit in sterke mate te doen. Aan het einde van de werkdag zijn deze percentages geslonken tot respectievelijk 27% en 44% procent.
Het beste uit medewerkers halen
20% van werkend Nederland stelt het beste uit zichzelf te halen voor de organisatie. 13% geeft aan dat de organisatie ervoor zorgt dat men het beste uit hen haalt. De branches ICT (19%), installatie (16%) en professionele dienstverlening (16%) zijn hierin uitschieters. Binnen de overheid geeft maar 7% aan dat de organisatie het beste uit hen haalt.
Kijkend naar leeftijd zijn naar mate deze toeneemt, werknemers sterker van mening dat de organisatie het medewerkpotentieel optimaal benut. Zo geeft 10% van werknemers onder de 30 aan dat de organisatie het beste uit hen haalt. Bij medewerkers tussen de 30 en 60 is dat gemiddeld 12% en bij 60-plussers zelfs 17%.
Neem voor informatie over de onderzoeksresultaten met betrekking tot branche, leeftijd en functie, contact op met Integron via info@integron.nl.
Na een daling in klantloyaliteit het afgelopen jaar is de ICT in 2024 weer op het niveau van 2022. De NPS (mate van aanbevelen door klanten) is dit jaar +6 (t.o.v. +2 het afgelopen jaar). Dit blijkt uit het nieuwe B2B-benchmarkrapport over de customer experience dat onderzoeks- en consultancy bureau Integron jaarlijks uitbrengt.
De best presterende organisaties op het gebied van klant- en medewerkerbeleving worden op 6 juni bekendgemaakt. Welke organisaties maken kans? Je leest het hier.
‘Het gaat wel prima’ is niet meer goed genoeg voor bedrijven om werknemers binnenboord te houden. 30% van de medewerkers heeft het afgelopen jaar gesolliciteerd naar een baan bij een andere organisatie. Ruim een derde (35%) is van plan dit te doen. Zelfs bij de groep enthousiastelingen, de promoters, is de loyaliteit minder dan voorheen.