Positief is dat 35% procent van werkend Nederland aangeeft absoluut met voldoende energie naar het werk te gaan. Daarnaast stelt nog eens 47% procent dit in sterke mate te doen. Aan het einde van de werkdag zijn deze percentages geslonken tot respectievelijk 27% en 44% procent.
Het beste uit medewerkers halen
20% van werkend Nederland stelt het beste uit zichzelf te halen voor de organisatie. 13% geeft aan dat de organisatie ervoor zorgt dat men het beste uit hen haalt. De branches ICT (19%), installatie (16%) en professionele dienstverlening (16%) zijn hierin uitschieters. Binnen de overheid geeft maar 7% aan dat de organisatie het beste uit hen haalt.
Kijkend naar leeftijd zijn naar mate deze toeneemt, werknemers sterker van mening dat de organisatie het medewerkpotentieel optimaal benut. Zo geeft 10% van werknemers onder de 30 aan dat de organisatie het beste uit hen haalt. Bij medewerkers tussen de 30 en 60 is dat gemiddeld 12% en bij 60-plussers zelfs 17%.
Neem voor informatie over de onderzoeksresultaten met betrekking tot branche, leeftijd en functie, contact op met Integron via info@integron.nl.
In de huidige zakenwereld is duurzaamheid niet langer modewoord maar noodzaak. Steeds meer bedrijven realiseren zich dat hun inspanningen op gebied van duurzaamheid direct invloed hebben op de Customer Experience (CX). Door duurzaamheid te integreren in je bedrijfsstrategie kan je niet alleen bijdragen aan betere wereld, maar ook een sterke emotionele band opbouwen met je klanten. In deze blog duiken we dieper in hoe duurzaamheid als hoeksteen kan dienen voor een onvergetelijke klantbeleving.
Afgelopen jaar was ondanks de altijd hoge NPS, de loyaliteit iets gedaald. In het meest recente benchmarkrapport ‘Customer Experience in B2B Nederland 2024’ zien we weer een stijgende lijn. Groothandels onderscheiden zich door sterke klantloyaliteit en servicegerichtheid, factoren die cruciaal zijn voor het aanhoudende succes in deze sector.
Beleving Awards 2024: van verlangen naar verandering. 20% verloop en ruim een derde van de medewerkers die op zoek wil gaan naar een andere baan. Aan de andere kant 27% van de klanten die elders klant willen zijn. Organisaties hebben te maken met grote uitdagingen om personeel én klanten te behouden. Om het anders en beter te doen, is verandering nodig. Maar dan moet je de organisatie wel meekrijgen. Hoe? Dat was precies wat centraal stond tijdens onze 14e editie van de Beleving Awards: van verlangen naar verandering. De prachtige evenementenlocatie Lommerijk in onze thuishaven Rotterdam vormde daartoe de ideale, inspirerende setting.