Om de juiste keuzes te maken en inzichten te verkrijgen gaan we de samenwerking met Integron intensiveren en uitbouwen. Met hun kennis en expertise kunnen zij ons helpen een slag te slaan in het optimaliseren van medewerkerbeleving en –enthousiasme.

Jeroen Keus, directeur van Keus Schoonmaak

Business case-serie Keus Schoonmaak deel 3: de weg van feedback naar impact

“Kijkend naar ontwikkelingen dan zijn we op heel druk met aandacht voor onze medewerkers”, zegt Jeroen Keus, directeur van Keus Schoonmaak. “Enerzijds via het programma met Integron en anderzijds via de nauwe samenwerking met Welder, de ontwikkelaar van de medewerkerapp die we in december 2023 hebben gelanceerd. Dankzij hen hebben we ook milieusubsidie ontvangen voor duurzame inzetbaarheid. Alles om te zorgen voor meer betrokken en enthousiaste medewerkers. Communicatie was een van de factoren die volgens het medewerkeronderzoek van Integron beter kan en moet. De app is een werktool voor onze medewerkers die alle informatie bevat die ze nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen. Van boardinginfo tot e-learning. De app biedt een Facebook-achtige omgeving waarin medewerkers berichten kunnen posten. Met de app willen we de afstand tussen kantoor en onze schoonmaakmedewerkers op locatie verkleinen en de bouw van een community vergroten. Als je bijvoorbeeld op ons servicekantoor in Apeldoorn werkt, is de kans klein dat je medewerkers kent die actief zijn in Zwolle. Nog niet iedereen heeft het gemak van de app ontdekt, maar dat is niet zo gek. We zijn amper een paar weken ermee bezig. Maar ik ben er absoluut blij mee en ik verwacht dat het gebruik alleen maar toeneemt. De feedback van onze medewerkers – meer behoefte aan betere communicatie – hebben we met de app vertaald naar de werkvloer. Nu is het zaak om impact ermee te gaan maken.” 

“Met de app willen we de afstand tussen kantoor en onze schoonmaakmedewerkers verkleinen.“ 

Intensivering samenwerking

Niet alleen aan de medewerkerkant; ook aan de klantkant wil Keus Schoonmaak de beleving vergroten. Maar de focus ligt in eerste instantie op de medewerkers. Jeroen: “Als zij zich happy voelen en enthousiast zijn, des te groter is de kans dat dat enthousiasme uitstraalt naar onze klanten. Daarom zijn we daar nu zo druk mee. Om de juiste keuzes te maken en inzichten te verkrijgen gaan we de samenwerking met Integron intensiveren en uitbouwen. Met hun kennis en expertise kunnen zij ons helpen een slag te slaan in het optimaliseren van medewerkerbeleving en –enthousiasme. Samen met hen bekijken we waar we de accenten leggen. Dat doen we gefaseerd. Zo staan de komende tijd sessies met onze rayonleiders op het programma. Daar rolt straks ook weer feedback uit die we willen omzetten naar impact.”

Wordt vervolgd! In deel 4 lees je over nieuwe resultaten en fases van het meerjarenprogramma.

Lees hier ook de andere delen:

Wil je ook loyale en terugkerende klanten?

Ontdek onze onderzoeks- en adviesoplossingen voor Customer Experience Feedback.

Ook het beste uit jouw klanten halen?

Vraag gratis advies of informatie aan via onderstaand formulier.

Hidden
Hidden
Naam(Vereist)
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Privacy en cookie statement

Ik help je graag verder

Benjamin de Mooij
BU-manager Customer Experience