Samen met Integron bekijken we waar we de accenten kunnen en moeten leggen op basis van de verkregen feedback. Die samenwerking verloopt uitstekend. Integron is echt pro-actief bezig. Heel fijn om mee samen te werken. Niet onbelangrijk als je dat doet in het kader van een meerjarenprogramma!”

Jeroen Keus, directeur van Keus Schoonmaak

Employee Net Promoter Score

+10

Net Promoter Score

-19

Business case-serie Keus Schoonmaak deel 2: stip op de horizon en de eerste resultaten

“Beginnend met onze stip op de horizon is deze eigenlijk heel vanzelfsprekend: zorgen dat we voldoende gekwalificeerde medewerkers hebben en houden. We willen medewerkers boeien en binden door een werkomgeving te creëren waar ze de mogelijkheid krijgen om zelf werkgeluk te ervaren”, zegt Jeroen Keus, directeur van Keus Schoonmaak. Hij vervolgt: “Voldoende medewerkers is, zeker gezien de arbeidsmarktkrapte, een continue uitdaging. Vandaar ook dat we voortdurend inzicht willen in medewerker- én klantbeleving. Dit alles ingericht vanuit een strategisch plan voor meerdere jaren. De eerste stappen hebben we inmiddels samen met Integron gezet. Zo zijn de eerste medewerker- en klantbelevingsonderzoeken uitgevoerd. Ik ben niet ontevreden over de uitslagen. Zeker als ik kijk naar de medewerkerskant met een eNPS van +10. Waar we onder meer aan moeten werken is de communicatie met onze medewerkers. Dat was in de ogen van de respondenten te veel eenrichtingsverkeer. We weten dus waarmee we aan de slag moeten. En daar zijn we al mee begonnen. We willen nog voor het einde van dit jaar een app lanceren voor onze medewerkers met daarin eigenlijk alle informatie die ze nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen en waarmee ze kunnen communiceren met elkaar en de leidinggevenden. In de app staat allerlei informatie over ons bedrijf, een academie en een Facebook-achtige omgeving met de mogelijkheid om berichten te posten. De app is vooral bedoeld om de afstand tussen kantoor en de schoonmaakmedewerkers op locatie te verkleinen en de bouw aan een community te vergroten.”

“Voldoende medewerkers is, zeker gezien de arbeidsmarktkrapte, een continue uitdaging. Vandaar ook dat we voortdurend inzicht willen in medewerker- én klantbeleving”

Enthousiasme is een wisselwerking

De bevindingen van de onderzoeken zijn gecommuniceerd richting de medewerkers via het medewerkerportaal. “Het is belangrijk om terug te koppelen, transparant te zijn en iedereen op de hoogte te houden waar me mee bezig zijn en hoe we daar een vervolg aan geven. Dergelijke informatie kunnen we straks ook via de app communiceren, en kunnen we wellicht nog wat meer aankleden, bijvoorbeeld met videofilmpjes. Maar het is fijn te constateren dat we kijkend naar medewerkertevredenheid op de goede weg zijn. Aan de klantkant hebben we ook nog wel wat uitdagingen getuige de NPS van -19. Ook daar gaan we mee aan de slag. In die zin is het een wisselwerking. Hoe beter onze medewerkers in hun vel zitten en enthousiast zijn, des te groter is de kans dat dat enthousiasme uitstraalt naar onze klanten. Samen met Integron bekijken we waar we de accenten kunnen en moeten leggen op basis van de verkregen feedback. Die samenwerking verloopt uitstekend. Integron is echt pro-actief bezig. Heel fijn om mee samen te werken. Niet onbelangrijk als je dat doet in het kader van een meerjarenprogramma!”

Wordt vervolgd! In deel 3 lees je over verdere resultaten en de weg van feedback naar impact.

Kijk ook eens op www.keusschoonmaak.nl

Wil je ook loyale en terugkerende klanten?

Ontdek onze onderzoeks- en adviesoplossingen voor Customer Experience Feedback.

Ook het beste uit jouw klanten halen?

Vraag gratis advies of informatie aan via onderstaand formulier.

Hidden
Hidden
Naam(Vereist)
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Privacy en cookie statement

Ik help je graag verder

Kay-Sijbrandij-consultant-kto
Kay Sijbrandij

Consultant