De NPS inzetten om inzicht te krijgen in de tevredenheid en het enthousiasme van klanten, wordt steeds vaker toegepast en kent veel voordelen. De uitdaging zit echter niet zo zeer in het meten van de NPS, maar in het gericht inzetten op de stijging van dit percentage. Uit onze onderzoeken bij bedrijven die een concrete strategie voor Customer Experience toepassen, blijkt dat een jaarlijkse stijging van 5 tot 10 procent zeker haalbaar is. Maar wat levert zo’n stijging nu concreet op voor je organisatie?
Onze ROI-calculator geeft je een gedetailleerd overzicht van de potentiële opbrengsten. Vul eenvoudigweg de gevraagde gegevens in, zoals de churn rate (klantverloop) en de NPS. Vervolgens berekent de calculator de geschatte ROI op basis van deze gegevens.
Disclaimer: de getoonde cijfers zijn gebaseerd op diverse bronnen en gemiddelden uit 2022 en 2023 in Nederland. Bronnen die Integron gebruikt zijn: Het UWV, CBS, Zorgverzekeraars Nederland, CustomerGauge en Integron haar eigen onderzoeken. Gemiddelden en defaults zijn op basis van landelijke gemiddelden en kunnen per branche of subbranche verschillen.