Elkaar versterken om daarmee werkgevers en werknemers verder op weg te helpen. Dat is de drijfveer van Integron en WePowerPeople om de handen in een te slaan en intensiever samen te gaan werken. De automotive branche is voortdurend in beweging. Was het een aantal jaar geleden zo dat bedrijven moesten inkrimpen, anno 2019 is het een hele uitdaging om aan gekwalificeerd en voldoende personeel te komen en deze óók te behouden. Onderzoek wijst uit dat er nog veel te winnen is. Medewerkerstevredenheid wordt gemiddeld met een 7 beoordeeld en 40% van de medewerkers in Nederland geeft aan dat hun potentieel niet optimaal wordt benut.
Daarom is het voor organisaties steeds belangrijker om te weten wat er speelt onder hun medewerkers en klanten. Alleen op die manier zijn bedrijven in staat om zowel medewerkers als klanten blijvend aan zich te binden. Onder het label WePowerPeople biedt Innovam diensten aan die inzicht bieden in het gedrag van medewerkers. De dienstverlening van Integron is een logische aanvulling op dit aanbod.
“Wij houden ons bezig met het verbeteren van prestaties van medewerkers binnen bedrijven. Naast inzicht in het gedrag van mensen, is het cruciaal om te weten wat mensen drijft. Alleen met dat inzicht kunnen we verbetertrajecten inzetten voor met onze klanten die leiden tot een permanente prestatieverbetering gecombineerd met plezierig werken.” Aldus Leo Fransen, directeur van Innovam.
Arjen Maliepaard, Managing Director van Integron: “Onze dienstverlening biedt het gewenste inzicht waar HR binnen de automotive branche naar op zoek is. Het kennen van de belangrijkste verwachtingen en drijfveren van medewerkers is cruciaal om te begrijpen hoe je als werkgever en manager moet inspelen op wat er binnen je organisatie of team leeft. Als organisatie kun je op dit moment nog zo hard inzetten op recruitment, maar als je beste medewerkers je organisatie verlaten en je nieuwe medewerkers na 2 maanden teleurgesteld zijn in wat men is beloofd, dan is het dweilen met de kraan open.”
In de huidige zakenwereld is duurzaamheid niet langer modewoord maar noodzaak. Steeds meer bedrijven realiseren zich dat hun inspanningen op gebied van duurzaamheid direct invloed hebben op de Customer Experience (CX). Door duurzaamheid te integreren in je bedrijfsstrategie kan je niet alleen bijdragen aan betere wereld, maar ook een sterke emotionele band opbouwen met je klanten. In deze blog duiken we dieper in hoe duurzaamheid als hoeksteen kan dienen voor een onvergetelijke klantbeleving.
Afgelopen jaar was ondanks de altijd hoge NPS, de loyaliteit iets gedaald. In het meest recente benchmarkrapport ‘Customer Experience in B2B Nederland 2024’ zien we weer een stijgende lijn. Groothandels onderscheiden zich door sterke klantloyaliteit en servicegerichtheid, factoren die cruciaal zijn voor het aanhoudende succes in deze sector.
Beleving Awards 2024: van verlangen naar verandering. 20% verloop en ruim een derde van de medewerkers die op zoek wil gaan naar een andere baan. Aan de andere kant 27% van de klanten die elders klant willen zijn. Organisaties hebben te maken met grote uitdagingen om personeel én klanten te behouden. Om het anders en beter te doen, is verandering nodig. Maar dan moet je de organisatie wel meekrijgen. Hoe? Dat was precies wat centraal stond tijdens onze 14e editie van de Beleving Awards: van verlangen naar verandering. De prachtige evenementenlocatie Lommerijk in onze thuishaven Rotterdam vormde daartoe de ideale, inspirerende setting.