Nog geen jaar geleden deed ik verslag van de laatste technologische ontwikkelingen van Integron. En nu, niet veel later is het tijd om je weer bij te praten. De ontwikkelingen gaan zo razendsnel dat er bijna wekelijks veranderingen plaatsvinden. Veranderingen die ervoor zorgen dat we onze klanten nog beter kunnen bedienen.
Tekstanalyse, van big data naar verfijnde analyses
Allereerst tekstanalyses. Grote hoeveelheden van feedback van klanten en medewerkers moeten steeds sneller kunnen worden geanalyseerd. De tijd van woordenwolken komt in een nieuwe fase. In welke taal de feedback ook wordt gegeven en hoeveel woorden de feedback ook bevat, het moet snel en duidelijk inzicht verschaffen. Sterker nog, het inzicht moet gelijk om te zetten zijn in concrete acties. Nu is precies dat door ons ontwikkeld. Deze analyse wordt zo ingesteld zodat de juiste persoon in de organisatie aan de slag kan met de informatie.
Van tekst naar sentiment
Naast de verdiepende analyse van de tekst, is het nu via sentiment analyses ook mogelijk om de beleving achter de woorden te analyseren. Deze nieuwe dimensie in de analyse zorgt ervoor dat de klant- en medewerkerbeleving nog beter in kaart kan worden gebracht.
Dashboards, actionable insights & intelligence
Ook de doorontwikkeling van onze dashboards is in volle gang. De eerder geïntroduceerde gepersonaliseerde dashboards zijn uitgebreid met veel nieuwe insights. Het juiste inzicht bij de juiste persoon blijft hierbij leidend. Data moet uitnodigen om mee aan de slag te gaan.
Naast de gepersonaliseerde dashboards is het intelligence dashboard ook volop in ontwikkeling. De koppeling tussen data uit het klant- en medewerkersonderzoek is daar een voorbeeld van. Enthousiaste klanten maken enthousiaste medewerkers en vice versa. Dit inzicht is in de dashboards van onze klanten nu inzichtelijk!
Via slimme overzichten in ons dashboard kan sneller worden gekeken naar waar de krachten en zwakten liggen in een organisatie of afdeling. Daarnaast introduceren we met een klik de mogelijkheid om te zien welk land, divisie of team het goed doet en zijn complexe trendanalyses met 1 intuïtieve druk op de knop inzichtelijk.
Uiteraard vraagt dit alles ook om krachtige en snelle servers die dit ondersteunen. Hier blijven wij voortdurend in investeren om de data veilig en snel aan je te tonen in onze dashboards.
2020
In 2020 zullen er nog meer interessante ontwikkelingen plaats vinden. In de eerste plaats ons klantportal. Alle informatie over jouw (continu) onderzoek(en) op 1 plek, flexibele instellingen over wat u wanneer wilt weten over het onderzoek en nog veel meer! Daarnaast zullen we je nog verrassen met 2 grote ontwikkelingen die het werken met ons nog leuker & makkelijker gaat maken.
De best presterende organisaties op het gebied van klant- en medewerkerbeleving worden op 6 juni bekendgemaakt. Welke organisaties maken kans? Je leest het hier.
‘Het gaat wel prima’ is niet meer goed genoeg voor bedrijven om werknemers binnenboord te houden. 30% van de medewerkers heeft het afgelopen jaar gesolliciteerd naar een baan bij een andere organisatie. Ruim een derde (35%) is van plan dit te doen. Zelfs bij de groep enthousiastelingen, de promoters, is de loyaliteit minder dan voorheen.
De Net Promoter Score (NPS) binnen B2B kruipt langzaam omhoog. Na een daling naar +15 in 2022 is de NPS in 2023 geklommen naar +17. Deze graadmeter voor ‘klantenthousiasme’ toont daarmee weer meer promoters die klanten aanbevelen en meer klanten die ook klant blijven. De stijging is knap gezien de economische stagnatie en krapte op de arbeidsmarkt.