Innovatieve dashboards; actiegerichte inzichten en slimme analyses.

  • Hoe je van big data naar snelle en verfijnde analyses komt via tekst analyse;
  • het gebruik van sentiment analyses om tekst nog beter te duiden;
  • meer inzichten en intelligence in onze dashboards;
  • en verder de komst van het klantportal.

In deze tech update neemt Egbert Engelfriet, managing director en verantwoordelijk voor Technologie & Innovatie binnen Integron je mee in de laatste ontwikkelingen.

Integron tech update oktober 2019

Nog geen jaar geleden deed ik verslag van de laatste technologische ontwikkelingen van Integron. En nu, niet veel later is het tijd om je weer bij te praten. De ontwikkelingen gaan zo razendsnel dat er bijna wekelijks veranderingen plaatsvinden. Veranderingen die ervoor zorgen dat we onze klanten nog beter kunnen bedienen.

Tekstanalyse, van big data naar verfijnde analyses

Allereerst tekstanalyses. Grote hoeveelheden van feedback van klanten en medewerkers moeten steeds sneller kunnen worden geanalyseerd. De tijd van woordenwolken komt in een nieuwe fase. In welke taal de feedback ook wordt gegeven en hoeveel woorden de feedback ook bevat, het moet snel en duidelijk inzicht verschaffen. Sterker nog, het inzicht moet gelijk om te zetten zijn in concrete acties. Nu is precies dat door ons ontwikkeld. Deze analyse wordt zo ingesteld zodat de juiste persoon in de organisatie aan de slag kan met de informatie.

Van tekst naar sentiment

Naast de verdiepende analyse van de tekst, is het nu via sentiment analyses ook mogelijk om de beleving achter de woorden te analyseren. Deze nieuwe dimensie in de analyse zorgt ervoor dat de klant- en medewerkerbeleving nog beter in kaart kan worden gebracht.

Dashboards, actionable insights & intelligence

Ook de doorontwikkeling van onze dashboards is in volle gang. De eerder geïntroduceerde gepersonaliseerde dashboards zijn uitgebreid met veel nieuwe insights. Het juiste inzicht bij de juiste persoon blijft hierbij leidend. Data moet uitnodigen om mee aan de slag te gaan.

Naast de gepersonaliseerde dashboards is het intelligence dashboard ook volop in ontwikkeling. De koppeling tussen data uit het klant- en medewerkersonderzoek is daar een voorbeeld van. Enthousiaste klanten maken enthousiaste medewerkers en vice versa. Dit inzicht is in de dashboards van onze klanten nu inzichtelijk!

Via slimme overzichten in ons dashboard kan sneller worden gekeken naar waar de krachten en zwakten liggen in een organisatie of afdeling. Daarnaast introduceren we met een klik de mogelijkheid om te zien welk land, divisie of team het goed doet en zijn complexe trendanalyses met 1 intuïtieve druk op de knop inzichtelijk.

Uiteraard vraagt dit alles ook om krachtige en snelle servers die dit ondersteunen. Hier blijven wij voortdurend in investeren om de data veilig en snel aan je te tonen in onze dashboards.

2020

In 2020 zullen er nog meer interessante ontwikkelingen plaats vinden. In de eerste plaats ons klantportal. Alle informatie over jouw (continu) onderzoek(en) op 1 plek, flexibele instellingen over wat u wanneer wilt weten over het onderzoek en nog veel meer! Daarnaast zullen we je nog verrassen met 2 grote ontwikkelingen die het werken met ons nog leuker & makkelijker gaat maken.

Auteur

Egbert Engelfriet | Managing Director

Verantwoordelijk voor Innovatie & Technologie binnen Integron.
Ideeën en/of opmerkingen? Ik hoor het graag! Mail me op e.engelfriet@integron.nl of bel via 010 411 5966.
LinkedIn

Gerelateerde berichten

Wij blijven de verhalen vertellen

Benjamin de Mooij is 10 jaar Integronner: "Mijn drijfveer is een glimlach op het gezicht van de klanten van onze klanten." Lees hier zijn jubileumblog.
2019-10-04T08:49:44+00:00Tags: , , , |