Wat dat betreft legt een crisis een samenleving bloot en ook de werkkring waarin we ons begeven. Is jouw organisatie er altijd één geweest van samenwerken dan zie je dit juist nu terug. Medewerkers die altijd waardering hebben gevoeld, laten zich gelden in positieve zin. Het is bewonderenswaardig om te zien hoe er binnen werkend Nederland initiatieven uit de grond komen. Dit is de echte sociale innovatie!
Ja / ja sticker voor organisaties die zich inzetten voor anderen
Ook ligt hier wat mij betreft een rol voor de werkgevers in Nederland. Dit is de kans om echt een verschil te maken. Geef je je medewerkers de ruimte of ga je juist in de crisismodus en leg je beperkingen op. Natuurlijk is het niet altijd makkelijk met alle (financiële) uitdagingen. Toch zorgen juist nu de creatieve ideeën en initiatieven van medewerkers dat bedrijven overleven of soms zelfs groeien. Ook laten veel organisaties zich van hun positieve kant zien door zich in te zetten voor anderen. Dat is misschien commercieel interessant, maar dan maar veel van zulke reclames. Daar plak ik graag een sticker ja / ja op.
Ik hoop dat deze crisistijden ons leren te waarderen wat een groot goed het is om medewerkers te hebben die in alle tijden klaarstaan. En ik wens dat deze medewerkers zich ook positief laten gelden in de bedrijven waar zij werken.
Wat mij betreft heeft de mensgerichte organisatie de toekomst!
“Ik hoop dat deze crisistijden ons leren te waarderen wat een groot goed het is om medewerkers te hebben die in alle tijden klaarstaan.”
In de huidige zakenwereld is duurzaamheid niet langer modewoord maar noodzaak. Steeds meer bedrijven realiseren zich dat hun inspanningen op gebied van duurzaamheid direct invloed hebben op de Customer Experience (CX). Door duurzaamheid te integreren in je bedrijfsstrategie kan je niet alleen bijdragen aan betere wereld, maar ook een sterke emotionele band opbouwen met je klanten. In deze blog duiken we dieper in hoe duurzaamheid als hoeksteen kan dienen voor een onvergetelijke klantbeleving.
Afgelopen jaar was ondanks de altijd hoge NPS, de loyaliteit iets gedaald. In het meest recente benchmarkrapport ‘Customer Experience in B2B Nederland 2024’ zien we weer een stijgende lijn. Groothandels onderscheiden zich door sterke klantloyaliteit en servicegerichtheid, factoren die cruciaal zijn voor het aanhoudende succes in deze sector.
Beleving Awards 2024: van verlangen naar verandering. 20% verloop en ruim een derde van de medewerkers die op zoek wil gaan naar een andere baan. Aan de andere kant 27% van de klanten die elders klant willen zijn. Organisaties hebben te maken met grote uitdagingen om personeel én klanten te behouden. Om het anders en beter te doen, is verandering nodig. Maar dan moet je de organisatie wel meekrijgen. Hoe? Dat was precies wat centraal stond tijdens onze 14e editie van de Beleving Awards: van verlangen naar verandering. De prachtige evenementenlocatie Lommerijk in onze thuishaven Rotterdam vormde daartoe de ideale, inspirerende setting.