De chip is geoptimaliseerd voor gebruik in combinatie met het online dashboard van Integron: Employee Heartbeat. “Energiezuinigheid en omvang geven hierbij de doorslag, want de chip wordt namelijk geïnjecteerd in medewerkers voor het continu monitoren van lichaamstemperatuur; een thermometer als het ware”, aldus Egbert Engelfriet, Managing Director bij Integron.
Met behulp van het geavanceerde algoritme is het mogelijk om de gemoedstoestand van de medewerkers te monitoren gedurende hun werkdag. Zo zijn potentiële problemen vroegtijdig te herkennen en kan erop geacteerd worden zonder tussenkomst van feedback vragenlijsten.
Engelfriet vervolgt: “Er is nog nooit een chip geweest zoals INTEBOT. De chip bouwt voort op bijna 30 jaar ervaring in ons vakgebied en luidt een nieuw tijdperk in voor continu medewerkerfeedback”.
De aankondiging van INTEBOT gaat gepaard met meer nieuwe ontwikkelingen zoals de versnelde API en een nieuwe nachtmodus in het dashboard. De volledige lijst met vernieuwingen lees je hieronder:
Algemeen
- Onze tekstanalyse biedt nu ook ondersteuning voor de talen ”Duits”, “Bahasa (Indonesisch)”, ”Valeriaans” en ”Klingon”.
- Nieuw in onze dashboards: Nachtmodus. Speciaal voor iedereen die liever midden in de nacht analyses doet.
- API versneld: Door de mouw van Customer Heartbeat in te korten, is het makkelijker voor de API om eruit te komen*.
- Om ervoor te zorgen dat er in het actiemanagement plaats is voor iedereen introduceren we de extreemlinkse en extreemrechtse loops.
- Bij alerts sturen we nu een passend geluidsfragment mee.
- We gebruiken vanaf nu nieuwe symbolen voor de NPS persona’s, zodat in één opslag duidelijk is wat we ermee bedoelen.
- Promoter: een veer
- Passive: een zeester
- De Tractor: behoeft geen verdere toelichting

Tegeldashboard

- Nieuw in het tegeldashboard: tegelwijsheden van onze directie.
- Ook nieuw in het tegeldashboard: tegelonwijsheden. Volg deze vooral niet op.
- Gamification in het dashboard: om de scores in het tegeldashboard te tonen, is het vanaf heden eerst nodig om 2 van dezelfde tegels bij elkaar te zoeken.
- Al onze tegels hebben een nieuwe knop waarmee je de tegel kan toevoegen aan jouw winkelmandje. Na betaling zullen we deze 3D laten printen en naar je opsturen, zodat je hem een mooi plekje kan geven.
- Naast vierkante tegels hebben we vanaf nu ook de mogelijkheid om tegels de vorm te geven van een driehoek of hexagon.
BI Dashboard
- Artificial Dashboard Intelligence (A.D.I.): Speciaal voor nieuwe gebruikers van ons BI Dashboard hebben we A.D.I. ontwikkeld. A.D.I. geeft je tips en tricks voor het gebruik van het dashboard.
- Om de honger naar informatie te stillen hebben de cirkeldiagrammen in ons dashboard nu altijd de vorm van een taart. We hebben de varianten slagroom, kruisbes en kers.

*Integron is niet aansprakelijk voor de schade die de API aanricht. Primaten zijn nogal onvoorspelbaar.
Beleving Awards 2025 in het teken van superhelden Jaren geleden bezocht ik in de TheaterHangaar in Katwijk de musical Soldaat van Oranje. In één woord: indrukwekkend. Die voorstelling loopt hier al 15 jaar onafgebroken. Met in totaal bijna 4 miljoen bezoekers die stuk voor stuk ‘geraakt zijn’ door het indringende en meeslepende verhaal. Geen toeval dus dat de 15e editie van onze Beleving Awards op 22 mei 2025 hier in dit theater plaatsvond. Soldaat van Oranje draait om helden; de Beleving Awards dit jaar nog meer dan ooit.
Alle CX- en EX-helden van Nederland samen op één podium in Katwijk: Organisaties die het afgelopen jaar het beste presteerden op het gebied van klant- en medewerkerbeleving vielen gisteren op verschillende manieren in de prijzen. Naast de Beleving Awards 2025, op basis van (e)NPS, zijn aanmoedigingsprijzen en individuele customer en employee experience-Hero Awards uitgereikt. Voor onderzoeks- en adviesbureau Integron was het de vijftiende keer dat ze het Beleving Awards-event organiseerde. Het ‘prijzenfestival’ vond plaats in TheaterHangaar in Katwijk aan zee. Normaliter vooral bekend als thuisbasis van de populaire musical Soldaat van Oranje. Over helden gesproken…
AI is niet meer weg te denken, maar bereikt het gros van de Nederlandse werknemers nog niet. Slechts 26% maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie in hun dagelijkse werk. Tegelijkertijd geeft bijna de helft van de organisaties aan geen duidelijke AI-strategie te hebben. Dat blijkt uit het nieuwe whitepaper van Integron: “Welke rol speelt AI anno 2025 op de werkvloer?”. AI heeft de potentie om werk slimmer, efficiënter én leuker te maken – maar voorlopig blijft het bij beloftes.