HTM brengt Employee Experience beter op de rails
Medewerkerfeedback en opvolging in eigen regie. HTM verzorgt met tram en bus het openbaar vervoer in de Haagse regio. Om haar medewerkers enthousiast en betrokken te houden, is inzicht in wat hen bezighoudt belangrijk. Via een partnership met Integron wil HTM verder met de feedback en opvolging van eerder uitgevoerde belevingsonderzoekenn en zorgen dat onderzoek meer gedragen wordt in de organisatie. De eerste stappen binnen dit meerjarenprogramma zijn inmiddels gezet, inclusief een eerste gezamenlijk HTM Belevingsonderzoek met een hoge respons! Een reconstructie van het samenwerkingsproces...
Employee Experience 2025: kloof management en medewerkers groeit en enthousiasme daalt bij werkend Nederland
De medewerkersbeleving bij organisaties in Nederland is op enkele vlakken vooruit gegaan. Medewerkers zijn meer betrokken bij hun organisatie. Verder is de sollicitatiedrang iets minder aanwezig. Onder andere omdat werkgevers de salarissen van medewerkers vaak hebben verhoogd. Toch brokkelt het enthousiasme bij werkend Nederland over de werkgever af en daalt het zelfs naar bijna het nulpunt.
Rapport: Employee Experience in Nederland 2025
Hoe beleeft werkend Nederland het werk? Is de employee experience weer gestegen in 2025? Lees het in het jaarlijks uitgebrachte benchmarkrapport 'Employee Experience in Nederland 2025' voortkomend uit onderzoek onder ruim 5000 medewerkers verdeeld over 13 branches. Download gratis.
Genomineerden klant- en medewerker Beleving Awards 2025 zijn bekend
Organisaties die het beste uit hun klanten en medewerkers halen in het zonnetje gezet
Organisaties B2B Nederland weten stijgende NPS-trend niet voort te zetten
Na een kleine opleving is de groei van de Net Promoter Score (NPS) gestagneerd. Deze is +17, net als afgelopen jaar. Het is organisaties dus niet gelukt om de stijgende trend voort te zetten. De NPS is als graadmeter belangrijk om klantloyaliteit in beeld te brengen. Wel zijn er verschuivingen binnen branches, waarbij sommigen beter en anderen slechter scoren dan in afgelopen jaar. Zo blijkt uit het recente NPS benchmarkrapport ‘Customer Experience in Nederland 2025’, dat is gebaseerd op meer dan 200 klantonderzoeken die onderzoeks- en adviesbureau Integron in negen branches uitvoerde, waaronder industrie, bouw en installatie, transport en logistiek, ICT, en groothandel.
Rapport: Customer Experience en NPS Benchmark Nederland 2025
Benieuwd hoe de gemiddelde NPS en tevredenheid binnen jouw branche ervoor staat? Download gratis het Benchmarkrapport, voorkomend uit ruim 200 klantonderzoeken verdeeld over 9 branches.