“Trots op goede resultaten mto, maar continue opvolging blijft belangrijk”
“Onze medewerkers zijn trots, maar als organisatie glunderen wij ook. Met een eNPS van +56 doen we het echt supergoed. Dat betekent dat we heel veel enthousiaste mensen in huis hebben die genieten van hun werk, het plezier dat daarbij komt kijken en de vrijheden en fijne collegiale sfeer die ze daarbij ervaren”, zegt Sandra Lagendijk, Office manager en HR-adviseur bij Stichting Leidse Schouwburg-Stadsgehoorzaal. De prima resultaten kwamen naar voren uit het medewerkerstevredenheidsonderzoek (mto) dat onderzoeks- en adviesbureau Integron in mei 2024 heeft uitgevoerd.
Heb oog voor de middenmoters binnen je organisatie
Ben je als organisatie ook aan de slag gegaan met het verbeteren van de medewerkerbeleving? Waarschijnlijk ben je dan eerst aan de bak gegaan op organisatieniveau. Vragen als ‘Wat willen wij als organisatie voor onze medewerkers?’ en ‘Wat hebben onze medewerkers nodig?’ zijn de managementtafel gepasseerd en vanuit een bepaalde visie en/of medewerkerfeedback zijn de eerste plannen geboren.
Deeltijdprinsessen versus voltijdkoningen
Het is wellicht een wat afgezaagde start van een artikel, maar we gooien hem er toch nog maar een keer in: ‘de arbeidsmarkt staat onder hoogspanning’. Volgens sommige experts ligt een van de oplossingen van het tekort bij het verminderen van parttime werken.
Webinar: waar worden klanten en medewerkers nou echt blij van?
In dit inspirerende webinar delen Benjamin de Mooij van Integron en Feike Cats van Houden van Klanten hun inzichten over de vraag: “Waar worden klanten en medewerkers nou écht blij van?” Met een combinatie van praktijkvoorbeelden, humor en data benadrukken ze hoe belangrijk het is om te begrijpen wat klanten en medewerkers enthousiast maakt in plaats van alleen tevreden.
Wat is werkdruk en hoe beïnvloedt het je organisatie?
Werkdruk ontstaat wanneer de eisen van het werk de draagkracht van medewerkers overstijgen. Dit kan variëren van een tijdelijk verhoogde werkdruk tot langdurige periodes van overbelasting. Uit data blijkt dat medewerkers vaak aangeven dat hun werkdruk hoog is, vooral na vakanties of drukke perioden in het jaar.
Webinar: Klantfeedback in B2B verzamelen: inzicht en financiële impact
Ontdek de kracht van klantfeedback in B2B en breng je customer experience naar een hoger niveau. Kijk nu het webinar terug!