“De afgelopen jaren hebben wij veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van onze technologie. De markt van onderzoek verandert sterk en technologie speelt een nog prominentere rol. De ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op. Niet alleen worden er nieuwe manieren gevonden om feedback te verzamelen, ook de manier waarop onderzoeken worden geanalyseerd en gepresenteerd is in ontwikkeling.”
Persoonlijke dashboards in nieuwe grafische stijl
De belangrijkste ontwikkeling is gedaan binnen ons platform Customer Heartbeat. Ons platform is vernieuwd qua look en feel, maar is ook flexibel in te richten per klant. Volgorde van weergave, keuze van wat relevant is en het werken met doelstellingen behoren nu tot de functionaliteiten. Deze “gepersonaliseerde dashboards” kunnen bij onze opdrachtgevers op maat worden gemaakt zodat de juiste informatie bij de juiste mensen belandt. Deze gepersonaliseerde dashboards noemen we ook wel ‘role-based dahboards’. Op basis van je functie en verantwoordelijkheden krijg je alleen de inzichten die er toe doen voor jou. Denk daarbij aan de bekende strategische, tactische en operationele functies binnen je organisatie. Met name met continu onderzoek is dit een cruciale ontwikkeling om continu te werken aan het verbeteren van de klant- en werkbeleving.
Naast infographics nu ook motion graphics
Integron speelt in op deze trends. Dat niet alleen. Integron wil ook vernieuwend zijn als het gaat om het verzamelen van de feedback en het presenteren van de data. In 2018 zijn we bijvoorbeeld naast onze infographics gestart met “video” om onderzoeksresultaten aantrekkelijk te presenteren. Sterker, bewegend beeld brengt niet alleen de resultaten van een onderzoek tot leven, maar zorgt ook voor meer beweging in organisaties om met het onderzoek aan de slag te gaan. Om medewerkers en klanten extra te motiveren om mee te doen met een onderzoek is het ook mogelijk een aankondigingsvideo in te zetten.
Met ons platform wordt het voor onze klanten nu makkelijker om ook offline aan de slag te gaan en zijn er geen ingewikkelde analyses nodig. De integratie van “video’s” in het platform zorgt er ook voor dat de gebruiker ook op een moderne manier wordt geïnformeerd of getraind aan de hand van de resultaten van een onderzoek.
Ben je als organisatie ook aan de slag gegaan met het verbeteren van de medewerkerbeleving? Waarschijnlijk ben je dan eerst aan de bak gegaan op organisatieniveau. Vragen als ‘Wat willen wij als organisatie voor onze medewerkers?’ en ‘Wat hebben onze medewerkers nodig?’ zijn de managementtafel gepasseerd en vanuit een bepaalde visie en/of medewerkerfeedback zijn de eerste plannen geboren.
Het is wellicht een wat afgezaagde start van een artikel, maar we gooien hem er toch nog maar een keer in: ‘de arbeidsmarkt staat onder hoogspanning’. Volgens sommige experts ligt een van de oplossingen van het tekort bij het verminderen van parttime werken.
Werkdruk ontstaat wanneer de eisen van het werk de draagkracht van medewerkers overstijgen. Dit kan variëren van een tijdelijk verhoogde werkdruk tot langdurige periodes van overbelasting. Uit data blijkt dat medewerkers vaak aangeven dat hun werkdruk hoog is, vooral na vakanties of drukke perioden in het jaar.