“De afgelopen jaren hebben wij veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van onze technologie. De markt van onderzoek verandert sterk en technologie speelt een nog prominentere rol. De ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op. Niet alleen worden er nieuwe manieren gevonden om feedback te verzamelen, ook de manier waarop onderzoeken worden geanalyseerd en gepresenteerd is in ontwikkeling.”
Persoonlijke dashboards in nieuwe grafische stijl
De belangrijkste ontwikkeling is gedaan binnen ons platform Customer Heartbeat. Ons platform is vernieuwd qua look en feel, maar is ook flexibel in te richten per klant. Volgorde van weergave, keuze van wat relevant is en het werken met doelstellingen behoren nu tot de functionaliteiten. Deze “gepersonaliseerde dashboards” kunnen bij onze opdrachtgevers op maat worden gemaakt zodat de juiste informatie bij de juiste mensen belandt. Deze gepersonaliseerde dashboards noemen we ook wel ‘role-based dahboards’. Op basis van je functie en verantwoordelijkheden krijg je alleen de inzichten die er toe doen voor jou. Denk daarbij aan de bekende strategische, tactische en operationele functies binnen je organisatie. Met name met continu onderzoek is dit een cruciale ontwikkeling om continu te werken aan het verbeteren van de klant- en werkbeleving.
Naast infographics nu ook motion graphics
Integron speelt in op deze trends. Dat niet alleen. Integron wil ook vernieuwend zijn als het gaat om het verzamelen van de feedback en het presenteren van de data. In 2018 zijn we bijvoorbeeld naast onze infographics gestart met “video” om onderzoeksresultaten aantrekkelijk te presenteren. Sterker, bewegend beeld brengt niet alleen de resultaten van een onderzoek tot leven, maar zorgt ook voor meer beweging in organisaties om met het onderzoek aan de slag te gaan. Om medewerkers en klanten extra te motiveren om mee te doen met een onderzoek is het ook mogelijk een aankondigingsvideo in te zetten.
Met ons platform wordt het voor onze klanten nu makkelijker om ook offline aan de slag te gaan en zijn er geen ingewikkelde analyses nodig. De integratie van “video’s” in het platform zorgt er ook voor dat de gebruiker ook op een moderne manier wordt geïnformeerd of getraind aan de hand van de resultaten van een onderzoek.
In de huidige zakenwereld is duurzaamheid niet langer modewoord maar noodzaak. Steeds meer bedrijven realiseren zich dat hun inspanningen op gebied van duurzaamheid direct invloed hebben op de Customer Experience (CX). Door duurzaamheid te integreren in je bedrijfsstrategie kan je niet alleen bijdragen aan betere wereld, maar ook een sterke emotionele band opbouwen met je klanten. In deze blog duiken we dieper in hoe duurzaamheid als hoeksteen kan dienen voor een onvergetelijke klantbeleving.
Afgelopen jaar was ondanks de altijd hoge NPS, de loyaliteit iets gedaald. In het meest recente benchmarkrapport ‘Customer Experience in B2B Nederland 2024’ zien we weer een stijgende lijn. Groothandels onderscheiden zich door sterke klantloyaliteit en servicegerichtheid, factoren die cruciaal zijn voor het aanhoudende succes in deze sector.
Beleving Awards 2024: van verlangen naar verandering. 20% verloop en ruim een derde van de medewerkers die op zoek wil gaan naar een andere baan. Aan de andere kant 27% van de klanten die elders klant willen zijn. Organisaties hebben te maken met grote uitdagingen om personeel én klanten te behouden. Om het anders en beter te doen, is verandering nodig. Maar dan moet je de organisatie wel meekrijgen. Hoe? Dat was precies wat centraal stond tijdens onze 14e editie van de Beleving Awards: van verlangen naar verandering. De prachtige evenementenlocatie Lommerijk in onze thuishaven Rotterdam vormde daartoe de ideale, inspirerende setting.