“De afgelopen jaren hebben wij veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van onze technologie. De markt van onderzoek verandert sterk en technologie speelt een nog prominentere rol. De ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op. Niet alleen worden er nieuwe manieren gevonden om feedback te verzamelen, ook de manier waarop onderzoeken worden geanalyseerd en gepresenteerd is in ontwikkeling.”
Persoonlijke dashboards in nieuwe grafische stijl
De belangrijkste ontwikkeling is gedaan binnen ons platform Customer Heartbeat. Ons platform is vernieuwd qua look en feel, maar is ook flexibel in te richten per klant. Volgorde van weergave, keuze van wat relevant is en het werken met doelstellingen behoren nu tot de functionaliteiten. Deze “gepersonaliseerde dashboards” kunnen bij onze opdrachtgevers op maat worden gemaakt zodat de juiste informatie bij de juiste mensen belandt. Deze gepersonaliseerde dashboards noemen we ook wel ‘role-based dahboards’. Op basis van je functie en verantwoordelijkheden krijg je alleen de inzichten die er toe doen voor jou. Denk daarbij aan de bekende strategische, tactische en operationele functies binnen je organisatie. Met name met continu onderzoek is dit een cruciale ontwikkeling om continu te werken aan het verbeteren van de klant- en werkbeleving.
Naast infographics nu ook motion graphics
Integron speelt in op deze trends. Dat niet alleen. Integron wil ook vernieuwend zijn als het gaat om het verzamelen van de feedback en het presenteren van de data. In 2018 zijn we bijvoorbeeld naast onze infographics gestart met “video” om onderzoeksresultaten aantrekkelijk te presenteren. Sterker, bewegend beeld brengt niet alleen de resultaten van een onderzoek tot leven, maar zorgt ook voor meer beweging in organisaties om met het onderzoek aan de slag te gaan. Om medewerkers en klanten extra te motiveren om mee te doen met een onderzoek is het ook mogelijk een aankondigingsvideo in te zetten.
Met ons platform wordt het voor onze klanten nu makkelijker om ook offline aan de slag te gaan en zijn er geen ingewikkelde analyses nodig. De integratie van “video’s” in het platform zorgt er ook voor dat de gebruiker ook op een moderne manier wordt geïnformeerd of getraind aan de hand van de resultaten van een onderzoek.
Beleving Awards 2025 in het teken van superhelden Jaren geleden bezocht ik in de TheaterHangaar in Katwijk de musical Soldaat van Oranje. In één woord: indrukwekkend. Die voorstelling loopt hier al 15 jaar onafgebroken. Met in totaal bijna 4 miljoen bezoekers die stuk voor stuk ‘geraakt zijn’ door het indringende en meeslepende verhaal. Geen toeval dus dat de 15e editie van onze Beleving Awards op 22 mei 2025 hier in dit theater plaatsvond. Soldaat van Oranje draait om helden; de Beleving Awards dit jaar nog meer dan ooit.
Alle CX- en EX-helden van Nederland samen op één podium in Katwijk: Organisaties die het afgelopen jaar het beste presteerden op het gebied van klant- en medewerkerbeleving vielen gisteren op verschillende manieren in de prijzen. Naast de Beleving Awards 2025, op basis van (e)NPS, zijn aanmoedigingsprijzen en individuele customer en employee experience-Hero Awards uitgereikt. Voor onderzoeks- en adviesbureau Integron was het de vijftiende keer dat ze het Beleving Awards-event organiseerde. Het ‘prijzenfestival’ vond plaats in TheaterHangaar in Katwijk aan zee. Normaliter vooral bekend als thuisbasis van de populaire musical Soldaat van Oranje. Over helden gesproken…
AI is niet meer weg te denken, maar bereikt het gros van de Nederlandse werknemers nog niet. Slechts 26% maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie in hun dagelijkse werk. Tegelijkertijd geeft bijna de helft van de organisaties aan geen duidelijke AI-strategie te hebben. Dat blijkt uit het nieuwe whitepaper van Integron: “Welke rol speelt AI anno 2025 op de werkvloer?”. AI heeft de potentie om werk slimmer, efficiënter én leuker te maken – maar voorlopig blijft het bij beloftes.