Wat zijn de doelen voor een klanttevredenheidsonderzoek?

Met een klanttevredenheidsonderzoek stelt u vast wat klanten verwachten en hoe tevreden en loyaal zij zijn. In dit artikel gaan we in het kort in op wat deze en andere doelen kunnen zijn  Deze informatie is noodzakelijk voor u als organisatie om te zien waar u staat. Presteert uw organisatie beter, gemiddeld of slechter dan uw concurrenten? Door middel van onderscheid naar klant- en organisatiesegmentatie kunt u verrassend inzicht creëren op basis van verschillende klantverwachtingen en drijfveren. Hierdoor weet u de verschillen in klantverwachtingen te benutten. De volgende stap is om uw organisatiepotentieel te benutten door de klantfeedback te activeren en te delen met uw medewerkers. Zo kunnen zij bewust en bekwaam de relatie met de klant verstevigen.

Een aantal doelen van een klanttevredenheidsonderzoek onder elkaar:

  • Het stimuleren van ambassadeurschap bij je klanten
  • Verbeteren kwaliteit van dienstverlening
  • Behouden van klanten
  • Groeien bij klanten
  • Werken aan klantwaarde
  • Creëren van commerciële en klantgerichte medewerkers
  • Positioneren en aanscherpen van het onderscheidend vermogen
  • Effectiever inzetten van marketing en verkoopkosten

Wat kan Integron voor jouw organisatie betekenen?

Integron heeft ruim 25 jaar ervaring in het uitvoeren van klantonderzoek en het begeleiden in de opvolging daarvan voor talloze organisaties in de B2B markten. Daarnaast beschikken wij over de grootste NPS Benchmark van Nederland. Bekijk onze oplossingen of download het NPS Benchmark rapport.

Download het complete rapport:

Klantbeleving in Nederland 2019

De grootste NPS-Benchmark van Nederland binnen B2B

Download rapport

Gerelateerde berichten

2019-02-13T16:54:07+00:00Tags: , |