De redenen voor het opzetten van een klanttevredenheidsonderzoek
Wat zijn de redenen dat je een klanttevredenheidsonderzoek wilt opzetten binnen jouw organisatie? Hoewel de motieven van bedrijven kunnen verschillen, komen de doelstellingen van een klantonderzoek vaak overeen. Wat je nu precies kunt bereiken met een klanttevredenheidsonderzoek, is erg uiteenlopend. Denk hierbij aan:
- Behouden van klanten
- Groeien bij klanten
- Werken aan klantwaarde
- Verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening
- Verwachtingen kunnen overtreffen op de momenten van de waarheid
- De relatie met individuele klanten verbeteren
- Het stimuleren van ambassadeurschap bij je klanten
- De interne organisatie klant bewuster maken
- Creëren van commerciële en klantgerichte medewerkers
- Effectiever inzetten van marketing en verkoopbudget
- Positioneren en aanscherpen van het onderscheidend vermogen
Maak gebruik van onze uitstekende dienstverlening
Wil je graag een klanttevredenheidsonderzoek opzetten, zodat je een beter beeld krijgt van de relatie met jouw klanten? Integron heeft ruim 25 jaar ervaring omtrent het opzetten en uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek voor diverse soorten organisaties in de B2B-branche. Tevens beschikken wij over de grootste NPS Benchmark van Nederland. Ben je benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden! Bel naar 0104115966, mail ons via info@integron.nl of vraag direct een demo aan.
Na een daling in klantloyaliteit het afgelopen jaar is de ICT in 2024 weer op het niveau van 2022. De NPS (mate van aanbevelen door klanten) is dit jaar +6 (t.o.v. +2 het afgelopen jaar). Dit blijkt uit het nieuwe B2B-benchmarkrapport over de customer experience dat onderzoeks- en consultancy bureau Integron jaarlijks uitbrengt.
De best presterende organisaties op het gebied van klant- en medewerkerbeleving worden op 6 juni bekendgemaakt. Welke organisaties maken kans? Je leest het hier.
‘Het gaat wel prima’ is niet meer goed genoeg voor bedrijven om werknemers binnenboord te houden. 30% van de medewerkers heeft het afgelopen jaar gesolliciteerd naar een baan bij een andere organisatie. Ruim een derde (35%) is van plan dit te doen. Zelfs bij de groep enthousiastelingen, de promoters, is de loyaliteit minder dan voorheen.