Elkaar versterken om daarmee werkgevers en werknemers verder op weg te helpen. Dat is de drijfveer van Integron en WePowerPeople om de handen in een te slaan en intensiever samen te gaan werken. De automotive branche is voortdurend in beweging. Was het een aantal jaar geleden zo dat bedrijven moesten inkrimpen, anno 2019 is het een hele uitdaging om aan gekwalificeerd en voldoende personeel te komen en deze óók te behouden. Onderzoek wijst uit dat er nog veel te winnen is. Medewerkerstevredenheid wordt gemiddeld met een 7 beoordeeld en 40% van de medewerkers in Nederland geeft aan dat hun potentieel niet optimaal wordt benut.
Daarom is het voor organisaties steeds belangrijker om te weten wat er speelt onder hun medewerkers en klanten. Alleen op die manier zijn bedrijven in staat om zowel medewerkers als klanten blijvend aan zich te binden. Onder het label WePowerPeople biedt Innovam diensten aan die inzicht bieden in het gedrag van medewerkers. De dienstverlening van Integron is een logische aanvulling op dit aanbod.
“Wij houden ons bezig met het verbeteren van prestaties van medewerkers binnen bedrijven. Naast inzicht in het gedrag van mensen, is het cruciaal om te weten wat mensen drijft. Alleen met dat inzicht kunnen we verbetertrajecten inzetten voor met onze klanten die leiden tot een permanente prestatieverbetering gecombineerd met plezierig werken.” Aldus Leo Fransen, directeur van Innovam.
Arjen Maliepaard, Managing Director van Integron: “Onze dienstverlening biedt het gewenste inzicht waar HR binnen de automotive branche naar op zoek is. Het kennen van de belangrijkste verwachtingen en drijfveren van medewerkers is cruciaal om te begrijpen hoe je als werkgever en manager moet inspelen op wat er binnen je organisatie of team leeft. Als organisatie kun je op dit moment nog zo hard inzetten op recruitment, maar als je beste medewerkers je organisatie verlaten en je nieuwe medewerkers na 2 maanden teleurgesteld zijn in wat men is beloofd, dan is het dweilen met de kraan open.”
EX-volwassenheidsscan 2025 – doe mee en maak kans op kaarten voor het Employee Experience Event 2025
Samen met Frankwatching voert Integron opnieuw het benchmarkonderzoek uit waarin wordt gekeken hoe organisaties scoren op het gebied van de volwassenheid van de Employee Experience
De transport- en logistieksector in Nederland laat dit jaar een duidelijke stijging zien in klantloyaliteit. Dat blijkt uit het benchmarkrapport Customer Experience in binnen de transport en logistiek 2025 van Integron. De Net Promoter Score (NPS) binnen de sector is gestegen van +16 naar +20, waarmee de sector opnieuw boven het Nederlands B2B-gemiddelde van +17 uitkomt. Toch is het werk nog lang niet af: met name klachtafhandeling en de perceptie van prijs-kwaliteit blijven aandachtspunten.
Hoe staat het met de klantbeleving in transport en logistiek? De sector maakt een sprong in klantloyaliteit: de Net Promoter Score (NPS) stijgt van +16 naar +20, boven het Nederlands gemiddelde. Toch blijft bijna de helft van de klanten ‘passief’: een grote kans om van tevreden klanten echte ambassadeurs te maken.