Nog geen jaar geleden deed ik verslag van de laatste technologische ontwikkelingen van Integron. En nu, niet veel later is het tijd om je weer bij te praten. De ontwikkelingen gaan zo razendsnel dat er bijna wekelijks veranderingen plaatsvinden. Veranderingen die ervoor zorgen dat we onze klanten nog beter kunnen bedienen.
Tekstanalyse, van big data naar verfijnde analyses
Allereerst tekstanalyses. Grote hoeveelheden van feedback van klanten en medewerkers moeten steeds sneller kunnen worden geanalyseerd. De tijd van woordenwolken komt in een nieuwe fase. In welke taal de feedback ook wordt gegeven en hoeveel woorden de feedback ook bevat, het moet snel en duidelijk inzicht verschaffen. Sterker nog, het inzicht moet gelijk om te zetten zijn in concrete acties. Nu is precies dat door ons ontwikkeld. Deze analyse wordt zo ingesteld zodat de juiste persoon in de organisatie aan de slag kan met de informatie.
Van tekst naar sentiment
Naast de verdiepende analyse van de tekst, is het nu via sentiment analyses ook mogelijk om de beleving achter de woorden te analyseren. Deze nieuwe dimensie in de analyse zorgt ervoor dat de klant- en medewerkerbeleving nog beter in kaart kan worden gebracht.

Dashboards, actionable insights & intelligence
Ook de doorontwikkeling van onze dashboards is in volle gang. De eerder geïntroduceerde gepersonaliseerde dashboards zijn uitgebreid met veel nieuwe insights. Het juiste inzicht bij de juiste persoon blijft hierbij leidend. Data moet uitnodigen om mee aan de slag te gaan.
Naast de gepersonaliseerde dashboards is het intelligence dashboard ook volop in ontwikkeling. De koppeling tussen data uit het klant- en medewerkersonderzoek is daar een voorbeeld van. Enthousiaste klanten maken enthousiaste medewerkers en vice versa. Dit inzicht is in de dashboards van onze klanten nu inzichtelijk!
Via slimme overzichten in ons dashboard kan sneller worden gekeken naar waar de krachten en zwakten liggen in een organisatie of afdeling. Daarnaast introduceren we met een klik de mogelijkheid om te zien welk land, divisie of team het goed doet en zijn complexe trendanalyses met 1 intuïtieve druk op de knop inzichtelijk.
Uiteraard vraagt dit alles ook om krachtige en snelle servers die dit ondersteunen. Hier blijven wij voortdurend in investeren om de data veilig en snel aan je te tonen in onze dashboards.
2020
 In 2020 zullen er nog meer interessante ontwikkelingen plaats vinden. In de eerste plaats ons klantportal. Alle informatie over jouw (continu) onderzoek(en) op 1 plek, flexibele instellingen over wat u wanneer wilt weten over het onderzoek en nog veel meer! Daarnaast zullen we je nog verrassen met 2 grote ontwikkelingen die het werken met ons nog leuker & makkelijker gaat maken.
In 2020 zullen er nog meer interessante ontwikkelingen plaats vinden. In de eerste plaats ons klantportal. Alle informatie over jouw (continu) onderzoek(en) op 1 plek, flexibele instellingen over wat u wanneer wilt weten over het onderzoek en nog veel meer! Daarnaast zullen we je nog verrassen met 2 grote ontwikkelingen die het werken met ons nog leuker & makkelijker gaat maken.
- EX-volwassenheidsscan 2025 – doe mee en maak kans op kaarten voor het Employee Experience Event 2025- Samen met Frankwatching voert Integron opnieuw het benchmarkonderzoek uit waarin wordt gekeken hoe organisaties scoren op het gebied van de volwassenheid van de Employee Experience 
- De transport- en logistieksector in Nederland laat dit jaar een duidelijke stijging zien in klantloyaliteit. Dat blijkt uit het benchmarkrapport Customer Experience in binnen de transport en logistiek 2025 van Integron. De Net Promoter Score (NPS) binnen de sector is gestegen van +16 naar +20, waarmee de sector opnieuw boven het Nederlands B2B-gemiddelde van +17 uitkomt. Toch is het werk nog lang niet af: met name klachtafhandeling en de perceptie van prijs-kwaliteit blijven aandachtspunten. 
- Hoe staat het met de klantbeleving in transport en logistiek? De sector maakt een sprong in klantloyaliteit: de Net Promoter Score (NPS) stijgt van +16 naar +20, boven het Nederlands gemiddelde. Toch blijft bijna de helft van de klanten ‘passief’: een grote kans om van tevreden klanten echte ambassadeurs te maken. 


 
			 
			