De best presterende organisaties op het gebied van klant- en medewerkerbeleving worden ook dit jaar weer geroemd tijdens de Beleving Awards. Op 22 mei reikt onderzoeks- en adviesbureau Integron voor de vijftiende keer de awards uit. Nog even geduld dus voor de genomineerden, voordat ze weten of ze in de prijzen zijn gevallen. De bijeenkomst wordt dit jaar gehouden in Theater Hangaar in Katwijk aan Zee. Een unieke locatie, bekend als thuisbasis van de musical Soldaat van Oranje, waar alle customer- en employee experience-helden samenkomen. In totaal zijn er 32 organisaties genomineerd in 12 categorieën.
Nieuw dit jaar is dat de Beleving Awards worden uitgereikt op basis van NPS (Net Promoter Score) en eNPS (employee Net Promoter Score). De hoogste tevredenheid wordt dus losgelaten en er wordt vooral gekeken naar de ‘hoogste aanbevelingsscores’ die organisaties ontvangen van hun klanten en hun medewerkers. De afgelopen jaren zijn er meer dan 300 organisaties genomineerd en ruim 100 winnaars stonden al op het podium. De CX- en EX-helden van nu staan centraal tijdens de Beleving Awards 2025. Keynote speaker Martijn Verspeek laat zien hoe hij met zijn installatiebedrijf het verschil maakt en hoe zijn ‘fans’ de échte helden zijn. Daarnaast zijn er interactieve kennissessies van Integron en haar opdrachtgevers en delen als vanouds enkele toppresteerders hun ‘heldenverhalen’.
Genomineerden awards klantbeleving – NPS 2025
De klantbeleving awards zijn verdeeld over 5 categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 200 onderzoeken die Integron jaarlijks uitvoert en zijn gebaseerd op de Net Promoter Score (NPS) die de mate van aanbevelen en klantloyaliteit aangeeft.
Dit zijn de genomineerden in de categorie klantbeleving:
Bouw en installatie
- Aboma
- Nijhuis Bouw
Handel en industrie – food
- AFB International
- Aviko Rixona
- Orffa
Handel en industrie – non-food
- Repair Care International B.V.
- Robin Radar Systems
- TKF
Transport en logistiek
- Steinweg Handelsveem B.V.
- Jordex Shipping and Forwarding
- Transport Van Overveld
Zakelijke dienstverlening
- Countus DOA
- HDN
- Shuttel
Genomineerden medewerkerbeleving 2025
De medewerkerbeleving-awards zijn verdeeld over 7 categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 150 onderzoeken die Integron jaarlijks uitvoert en zijn gebaseerd op de employee Net Promoter Score (eNPS) die de mate van aanbevelen en medewerkerloyaliteit aangeeft.
Dit zijn de genomineerden in de categorie medewerkerbeleving:
Arbeidsbemiddeling
- Bureau Techniek
- TalentCare
- Werkis Kampen
Cultuur en maatschappij
- Impuls Zeeland
- Stichting Exploitatie Kasteel de Haar
- Stichting Leidse Schouwburg en Stadsgehoorzaal
Facilitaire dienstverlening
- 1nergiek
- D&B the Facility group
Financiële dienstverlening
- de Jong & Laan
- Techniek Nederland Verzekeringen
Handel en industrie
- De Groot & Slot
- Lovink Enertech
Overheid en non-profit
- Havenbedrijf Rotterdam N.V.
- Port of Moerdijk
- Zorgverzekeraars Nederland
Zakelijke dienstverlening
- M&I/Partners
- Parkstad Inspecties
- Progress – Experts in Life Sciences
EX-volwassenheidsscan 2025 – doe mee en maak kans op kaarten voor het Employee Experience Event 2025
Samen met Frankwatching voert Integron opnieuw het benchmarkonderzoek uit waarin wordt gekeken hoe organisaties scoren op het gebied van de volwassenheid van de Employee Experience
De transport- en logistieksector in Nederland laat dit jaar een duidelijke stijging zien in klantloyaliteit. Dat blijkt uit het benchmarkrapport Customer Experience in binnen de transport en logistiek 2025 van Integron. De Net Promoter Score (NPS) binnen de sector is gestegen van +16 naar +20, waarmee de sector opnieuw boven het Nederlands B2B-gemiddelde van +17 uitkomt. Toch is het werk nog lang niet af: met name klachtafhandeling en de perceptie van prijs-kwaliteit blijven aandachtspunten.
Hoe staat het met de klantbeleving in transport en logistiek? De sector maakt een sprong in klantloyaliteit: de Net Promoter Score (NPS) stijgt van +16 naar +20, boven het Nederlands gemiddelde. Toch blijft bijna de helft van de klanten ‘passief’: een grote kans om van tevreden klanten echte ambassadeurs te maken.