De best presterende organisaties op het gebied van klant- en medewerkerbeleving worden ook dit jaar weer geroemd tijdens de Beleving Awards. Op 22 mei reikt onderzoeks- en adviesbureau Integron voor de vijftiende keer de awards uit. Nog even geduld dus voor de genomineerden, voordat ze weten of ze in de prijzen zijn gevallen. De bijeenkomst wordt dit jaar gehouden in Theater Hangaar in Katwijk aan Zee. Een unieke locatie, bekend als thuisbasis van de musical Soldaat van Oranje, waar alle customer- en employee experience-helden samenkomen. In totaal zijn er 32 organisaties genomineerd in 12 categorieën.
Nieuw dit jaar is dat de Beleving Awards worden uitgereikt op basis van NPS (Net Promoter Score) en eNPS (employee Net Promoter Score). De hoogste tevredenheid wordt dus losgelaten en er wordt vooral gekeken naar de ‘hoogste aanbevelingsscores’ die organisaties ontvangen van hun klanten en hun medewerkers. De afgelopen jaren zijn er meer dan 300 organisaties genomineerd en ruim 100 winnaars stonden al op het podium. De CX- en EX-helden van nu staan centraal tijdens de Beleving Awards 2025. Keynote speaker Martijn Verspeek laat zien hoe hij met zijn installatiebedrijf het verschil maakt en hoe zijn ‘fans’ de échte helden zijn. Daarnaast zijn er interactieve kennissessies van Integron en haar opdrachtgevers en delen als vanouds enkele toppresteerders hun ‘heldenverhalen’.
Genomineerden awards klantbeleving – NPS 2025
De klantbeleving awards zijn verdeeld over 5 categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 200 onderzoeken die Integron jaarlijks uitvoert en zijn gebaseerd op de Net Promoter Score (NPS) die de mate van aanbevelen en klantloyaliteit aangeeft.
Dit zijn de genomineerden in de categorie klantbeleving:
Bouw en installatie
- Aboma
- Nijhuis Bouw
Handel en industrie – food
- AFB International
- Aviko Rixona
- Orffa
Handel en industrie – non-food
- Repair Care International B.V.
- Robin Radar Systems
- TKF
Transport en logistiek
- Steinweg Handelsveem B.V.
- Jordex Shipping and Forwarding
- Transport Van Overveld
Zakelijke dienstverlening
- Countus DOA
- HDN
- Shuttel
Genomineerden medewerkerbeleving 2025
De medewerkerbeleving-awards zijn verdeeld over 7 categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 150 onderzoeken die Integron jaarlijks uitvoert en zijn gebaseerd op de employee Net Promoter Score (eNPS) die de mate van aanbevelen en medewerkerloyaliteit aangeeft.
Dit zijn de genomineerden in de categorie medewerkerbeleving:
Arbeidsbemiddeling
- Bureau Techniek
- TalentCare
- Werkis Kampen
Cultuur en maatschappij
- Impuls Zeeland
- Stichting Exploitatie Kasteel de Haar
- Stichting Leidse Schouwburg en Stadsgehoorzaal
Facilitaire dienstverlening
- 1nergiek
- D&B the Facility group
Financiële dienstverlening
- de Jong & Laan
- Techniek Nederland Verzekeringen
Handel en industrie
- De Groot & Slot
- Lovink Enertech
Overheid en non-profit
- Havenbedrijf Rotterdam N.V.
- Port of Moerdijk
- Zorgverzekeraars Nederland
Zakelijke dienstverlening
- M&I/Partners
- Parkstad Inspecties
- Progress – Experts in Life Sciences
De medewerkersbeleving bij organisaties in Nederland is op enkele vlakken vooruit gegaan. Medewerkers zijn meer betrokken bij hun organisatie. Verder is de sollicitatiedrang iets minder aanwezig. Onder andere omdat werkgevers de salarissen van medewerkers vaak hebben verhoogd. Toch brokkelt het enthousiasme bij werkend Nederland over de werkgever af en daalt het zelfs naar bijna het nulpunt.
Na een kleine opleving is de groei van de Net Promoter Score (NPS) gestagneerd. Deze is +17, net als afgelopen jaar. Het is organisaties dus niet gelukt om de stijgende trend voort te zetten. De NPS is als graadmeter belangrijk om klantloyaliteit in beeld te brengen. Wel zijn er verschuivingen binnen branches, waarbij sommigen beter en anderen slechter scoren dan in afgelopen jaar. Zo blijkt uit het recente NPS benchmarkrapport ‘Customer Experience in Nederland 2025’, dat is gebaseerd op meer dan 200 klantonderzoeken die onderzoeks- en adviesbureau Integron in negen branches uitvoerde, waaronder industrie, bouw en installatie, transport en logistiek, ICT, en groothandel.
Benieuwd hoe de gemiddelde NPS en tevredenheid binnen jouw branche ervoor staat? Download gratis het Benchmarkrapport, voorkomend uit ruim 200 klantonderzoeken verdeeld over 9 branches.