In alle eerlijkheid zijn wij verheugd als de zaken gewoon doorgaan. Maar in sommige gevallen zullen wij het afraden, omdat het onderzoek ongepast is of niets zal opleveren. Er zijn natuurlijk sectoren die wel wat anders aan hun hoofd hebben momenteel. Toch is het ook daar van belang om als organisatie je medewerkers centraal te stellen.
Het is belangrijk om met je medewerkers in contact te blijven. Daarom is het regelmatig toetsen van de stemming aan te raden, vooral nu. Je als organisatie flexibel opstellen op basis van medewerker feedback is cruciaal en laat zien of je over het juiste aanpassingsvermogen beschikt. In een eerder artikel spraken we over het vaker en gerichter inzicht krijgen op basis van thema’s die op dat moment actueel zijn. NEN gold daarbij als voorbeeld. Bij NEN hebben ze goed en aantrekkelijk werkgeverschap hoog in het vaandel staan. Daarom hebben wij in co-creatie een speciale COVID-19 survey ontwikkeld voor NEN. Deze week is de survey live gegaan en zullen we in een kort tijdsbestek van minder dan een week de nodige feedback ophalen.
In dit geval een mooi voorbeeld van hoe goed werkgeverschap met de nodige flexibiliteit wordt ingericht door een organisatie als NEN. Om met de woorden van Rik van Terwisga, CEO van NEN, te spreken:
“Juist nu kunnen wij als NEN het verschil maken naar onze medewerkers.” Het inzicht van nu helpt ons om de wereld van morgen (nog) beter in te vullen.”