Breng de relatie met jouw klanten in beeld met klantonderzoek

Met een klantonderzoek ontdek je hoe jouw klanten tegenover jouw dienstverlening staan en kom je erachter wat zij écht belangrijk vinden. Maar hoe voer je een dergelijk onderzoek precies uit? Als specialist vertellen wij je er graag meer over.

Jaarlijks Klantonderzoek - Breng de relatie met jouw klanten in beeld

Waarom zou je een jaarlijks klantonderzoek uitvoeren?

Als je als organisatie besluit een jaarlijks klantonderzoek uit te voeren, krijg je een beter inzicht in de relatie tussen jouw onderneming en de klanten. Middels een online klantonderzoek is het mogelijk om bijvoorbeeld doelgroepgericht op grote schaal feedback op te halen. Door een vragenlijst op maat te gebruiken, volledig afgestemd op jouw organisatie, kun je vervolgens zo gericht mogelijk jouw doelstellingen nastreven.

Verkrijg inzicht in de Net Promoter Score (NPS), waarmee je kunt meten hoe loyaal jouw klanten zijn en hoe waarschijnlijk het is dat zij jouw bedrijf aanbevelen aan anderen. Het geeft je ook inzicht in de concurrentiekracht van je bedrijf, zodat je kunt vergelijken hoe jouw klanten jouw dienstverlening beoordelen ten opzichte van concurrenten.

Een klantonderzoek stelt je in staat om actie te ondernemen op alle onderdelen van de customer journey. Door te begrijpen hoe klanten elk touchpoint ervaren, kun je verbeteringen aanbrengen om de algehele klantervaring te versterken en klantloyaliteit te vergroten. Dit kan leiden tot een hogere klanttevredenheid en een positieve mond-tot-mondreclame, wat essentieel is voor een gezonde groei van je bedrijf.

Met een jaarlijks klantonderzoek creëer je een duidelijk beeld van jouw organisatie, per afdeling. Het stelt je in staat om zwakke punten en sterke punten binnen de organisatie te identificeren, waardoor je gerichter kunt werken aan verbeteringen. Dit bevordert niet alleen de klanttevredenheid, maar ook de interne efficiëntie en productiviteit.

Waarom zou je een jaarlijks klantonderzoek uitvoeren?

Als je als organisatie besluit een jaarlijks klantonderzoek uit te voeren, krijg je een beter inzicht in de relatie tussen jouw onderneming en de klanten. Middels een online klantonderzoek is het mogelijk om bijvoorbeeld doelgroepgericht op grote schaal feedback op te halen. Door een vragenlijst op maat te gebruiken, volledig afgestemd op jouw organisatie, kun je vervolgens zo gericht mogelijk jouw doelstellingen nastreven.

Verkrijg inzicht in de Net Promoter Score (NPS), waarmee je kunt meten hoe loyaal jouw klanten zijn en hoe waarschijnlijk het is dat zij jouw bedrijf aanbevelen aan anderen. Het geeft je ook inzicht in de concurrentiekracht van je bedrijf, zodat je kunt vergelijken hoe jouw klanten jouw dienstverlening beoordelen ten opzichte van concurrenten.

Een klantonderzoek stelt je in staat om actie te ondernemen op alle onderdelen van de customer journey. Door te begrijpen hoe klanten elk touchpoint ervaren, kun je verbeteringen aanbrengen om de algehele klantervaring te versterken en klantloyaliteit te vergroten. Dit kan leiden tot een hogere klanttevredenheid en een positieve mond-tot-mondreclame, wat essentieel is voor een gezonde groei van je bedrijf.

Met een jaarlijks klantonderzoek creëer je een duidelijk beeld van jouw organisatie, per afdeling. Het stelt je in staat om zwakke punten en sterke punten binnen de organisatie te identificeren, waardoor je gerichter kunt werken aan verbeteringen. Dit bevordert niet alleen de klanttevredenheid, maar ook de interne efficiëntie en productiviteit.

Hoe gaan we te werk

Ons jaarlijkse klantonderzoek

Met Integron krijg je meer dan cijfers. Ons onderzoek geeft je een helder beeld van hoe klanten jouw organisatie ervaren én waar je kunt verbeteren.

  • Betrouwbare inzichten dankzij een uitgebreide vragenlijst
  • Flexibel in frequentie en vorm (online, telefonisch of gecombineerd)
  • Uit te breiden andere onderzoeksvormen, zoals strategische interviews en continu metingen

Ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen

Ontvang gedegen advies

Wij vertellen je graag meer over de ins en out van het opzetten en uitvoeren van een klantonderzoek. Ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening en heb je behoefte aan advies op maat? Download de brochure of vraag een offerte aan. Wij zijn je graag van dienst.