Totaal waren er 43 organisaties genomineerd in 16 categorieën. De nominaties en uiteindelijke winnaars kwamen voort uit ruim 300 door Integron uitgevoerde klant- en medewerkerbelevingsonderzoeken in 2022. Deze zijn gebaseerd op de hoogste gemiddelde klant- en medewerkertevredenheidscijfers en de hoogste Net Promoter Score (NPS) en employee Net Promoter Score (eNPS). “De winnende en genomineerde organisaties zijn vandaag terecht in het zonnetje gezet. Zij hebben bewezen hoe belangrijk het is om continu aandacht te schenken aan klanten en medewerkers. Deze bedrijven zijn daardoor aantrekkelijk. Niet onbelangrijk in een tijd waarin personeel schaars is en het gaat om binden en boeien van medewerkers én klanten. Niet alleen door de Beleving Awards, maar ook vanwege de viering van ons 30-jarig jubileum kijk ik met plezier en vol trots terug op een fantastische dag”, zegt Arjen Maliepaard, Managing Director bij Integron.
Winnaars awards klantbeleving 2023
Dit zijn de winnaars en medegenomineerden in de categorie klantbeleving:
Afvaldienstverlening: ACV Groep
Medegenomineerden: Meerlanden en PreZero Nederland
Bouw en installatie: BouWatch
Medegenomineerden: BAM Infra Nederland en Nijhuis Bouw
Dienstverlening: Hendriksen Accountants en adviseurs
Medegenomineerden: HEYDAY Facility Management en Normec Foodcare
Groothandel: Onkenhout Group
Medegenomineerden: MCB Group en Basil
Industrie: OCI Nitrogen (Melamine & Ammonia)
Medegenomineerden: Mafo Industrial Washing B.V. en DMN Westinghouse
Transport en logistiek: Vos Distri Logistics
Medegenomineerde: C. Steinweg Handelsveem
Hoogste NPS: DMN Westinghouse
Medegenomineerden: Onkenhout Group en MEE West-Brabant
Winnaars awards medewerkerbeleving 2023
Dit zijn de winnaars en medegenomineerden in de categorie medewerkerbeleving:
Falicitaire dienstverlening: 1nergiek
Medegenomineerden: D&B the Facility Group en Dolmans Groep B.V.
Financiële dienstverlening: Lentink De Jonge Accountants & Adviseurs
Medegenomineerden: Goudwisselkantoor en Hendriksen Accountants en adviseurs
Dienstverlening: Twente Milieu
Medegenomineerden: Driessen Groep en Omix Beter Onderwijs
Handel en industrie: Denios
Medegenomineerden: Isolectra en Intronics
ICT en telecom: Lebara
Medegenomineerden: Ilionx Group en Axians
Onderwijs: Marnix Academie
Medegenomineerden: Hogeschool Leiden en Breda University of applied sciences
Zorg en welzijn: MEE Rotterdam
Medegenomineerden: Partou en Arons Zorg
Overheid en non-profit: A+O Metalektro
Medegenomineerden: Stichting Nationaal MS Fonds en Havenbedrijf Moerdijk
Hoogste eNPS: Lentink De Jonge Accountants & Adviseurs
Medegenomineerden: A+O Metalektro en MEE Rotterdam
Feest, verdieping en interactie
Op het zonovergoten festivalterrein stonden de winnaars en medegenomineerden centraal. De afgelopen jaren zijn er meer dan 300 organisaties genomineerd en meer dan 100 winnaars stonden al op het podium. Dit jaar was een bijzondere editie vanwege het feestelijke jubileum, maar er was zeker ook ruimte voor verdieping, interactie en muziek. Richard de Hoop vertelde in zijn keynote ‘van klassiek naar jamming’ vol passie over succesvol samenwerken, omgaan met verandering, veerkracht ontwikkelen en hoe je toekomstbestendig kunt worden. Vrienden van Integron, Feike Cats, Team Heartbeats en Tjeerd den Boer namen de gasten mee in de wereld van verleuken, veerkracht en high performing organisations en vertelden klanten van Integron (McDonald’s, ALK, ACV, TKH, C. Steinweg Handelsveem en 1nergiek) over hun behaalde successen binnen klantbeleving en medewerkerbeleving. Integron zette in haar sessies een stip aan de horizon van de gasten, namen ze mee in de wereld van continu verbeteren en gaven inzicht in wat je return on investment is wanneer je werkt aan klant- en medewerkerbeleving.
Over Integron
Integron richt zich op het bevorderen van het geluk van werkende mensen bij organisaties. Wij maken impact door inzicht. Met passie, enthousiasme en plezier streven we samen de strategische doelen na van onze opdrachtgevers. Met een aanpak voor langere termijn, bieden we Employee Experience (EX) en Customer Experience (CX) feedback programma’s die helpen aan het realiseren van gelukkige medewerkers, enthousiaste klanten en een beter bedrijfsresultaat.
Werkdruk ontstaat wanneer de eisen van het werk de draagkracht van medewerkers overstijgen. Dit kan variëren van een tijdelijk verhoogde werkdruk tot langdurige periodes van overbelasting. Uit data blijkt dat medewerkers vaak aangeven dat hun werkdruk hoog is, vooral na vakanties of drukke perioden in het jaar.
In de huidige zakenwereld is duurzaamheid niet langer modewoord maar noodzaak. Steeds meer bedrijven realiseren zich dat hun inspanningen op gebied van duurzaamheid direct invloed hebben op de Customer Experience (CX). Door duurzaamheid te integreren in je bedrijfsstrategie kan je niet alleen bijdragen aan betere wereld, maar ook een sterke emotionele band opbouwen met je klanten. In deze blog duiken we dieper in hoe duurzaamheid als hoeksteen kan dienen voor een onvergetelijke klantbeleving.
Afgelopen jaar was ondanks de altijd hoge NPS, de loyaliteit iets gedaald. In het meest recente benchmarkrapport ‘Customer Experience in B2B Nederland 2024’ zien we weer een stijgende lijn. Groothandels onderscheiden zich door sterke klantloyaliteit en servicegerichtheid, factoren die cruciaal zijn voor het aanhoudende succes in deze sector.