“Wees ook die held die opstaat voor een ander”
Beleving Awards 2025 in het teken van superhelden Jaren geleden bezocht ik in de TheaterHangaar in Katwijk de musical Soldaat van Oranje. In één woord: indrukwekkend. Die voorstelling loopt hier al 15 jaar onafgebroken. Met in totaal bijna 4 miljoen bezoekers die stuk voor stuk ‘geraakt zijn’ door het indringende en meeslepende verhaal. Geen toeval dus dat de 15e editie van onze Beleving Awards op 22 mei 2025 hier in dit theater plaatsvond. Soldaat van Oranje draait om helden; de Beleving Awards dit jaar nog meer dan ooit.
Medewerker- en klantbeleving Awards 2025 uitgereikt aan best presterende organisaties én helden van Nederland
Alle CX- en EX-helden van Nederland samen op één podium in Katwijk: Organisaties die het afgelopen jaar het beste presteerden op het gebied van klant- en medewerkerbeleving vielen gisteren op verschillende manieren in de prijzen. Naast de Beleving Awards 2025, op basis van (e)NPS, zijn aanmoedigingsprijzen en individuele customer en employee experience-Hero Awards uitgereikt. Voor onderzoeks- en adviesbureau Integron was het de vijftiende keer dat ze het Beleving Awards-event organiseerde. Het ‘prijzenfestival’ vond plaats in TheaterHangaar in Katwijk aan zee. Normaliter vooral bekend als thuisbasis van de populaire musical Soldaat van Oranje. Over helden gesproken…
HTM brengt Employee Experience beter op de rails
Medewerkerfeedback en opvolging in eigen regie
HTM verzorgt met tram en bus het openbaar vervoer in de Haagse regio. Om haar medewerkers enthousiast en betrokken te houden, is inzicht in wat hen bezighoudt belangrijk. Via een partnership met Integron wil HTM verder met de feedback en opvolging van eerder uitgevoerde belevingsonderzoeken en zorgen dat onderzoek meer gedragen wordt in de organisatie. De eerste stappen binnen dit meerjarenprogramma zijn inmiddels gezet, inclusief een eerste gezamenlijk HTM Belevingsonderzoek met een hoge respons! Een reconstructie van het samenwerkingsproces...
Whitepaper: AI op de werkvloer in Nederland 2025
Zijn medewerkers klaar voor AI? En benutten bedrijven al het volledige potentieel? In dit whitepaper gaan we dieper in op de adoptie van AI op de werkvloer, voortkomend uit onderzoek onder 5000 werkenden in Nederland.
Helft organisaties in Nederland heeft geen AI-strategie
AI is niet meer weg te denken, maar bereikt het gros van de Nederlandse werknemers nog niet. Slechts 26% maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie in hun dagelijkse werk. Tegelijkertijd geeft bijna de helft van de organisaties aan geen duidelijke AI-strategie te hebben. Dat blijkt uit het nieuwe whitepaper van Integron: “Welke rol speelt AI anno 2025 op de werkvloer?”. AI heeft de potentie om werk slimmer, efficiënter én leuker te maken – maar voorlopig blijft het bij beloftes.
Employee Experience 2025: kloof management en medewerkers groeit en enthousiasme daalt bij werkend Nederland
De medewerkersbeleving bij organisaties in Nederland is op enkele vlakken vooruit gegaan. Medewerkers zijn meer betrokken bij hun organisatie. Verder is de sollicitatiedrang iets minder aanwezig. Onder andere omdat werkgevers de salarissen van medewerkers vaak hebben verhoogd. Toch brokkelt het enthousiasme bij werkend Nederland over de werkgever af en daalt het zelfs naar bijna het nulpunt.