“We willen dat onderzoeken impact hebben op onze organisatie. Anders hebben ze geen nut.”
ACV Groep is een afvaldienstverlener in de Gelderse gemeenten Ede, Wageningen, Renkum, Veenendaal en Renswoude. Ze brengt haar slogan ‘vanzelfsprekend in de buurt’ in de praktijk door zichtbaar en bereikbaar te zijn voor klanten. ACV wil opdrachtgevende gemeenten, bedrijven en particulieren ontzorgen op het gebied van afval, reiniging en duurzaamheidsvraagstukken. Om inzicht in de kwaliteit van dienstverlening te krijgen en deze verder te optimaliseren heeft het bedrijf in 2022 drie onderzoeken laten uitvoeren door Integron: een stakeholdersonderzoek, een inwonersonderzoek en een klantonderzoek onder bedrijven.
Pluk als MKB-bedrijf de vruchten van medewerker- en klantonderzoek
‘Er spelen op dit moment zaken die prioriteit hebben boven het ophalen van feedback van medewerkers en klanten’. ‘Te grote investering’. MKB-organisaties zijn niet altijd even bereid om medewerker- en klantonderzoeken uit te laten voeren. Toch zijn er gelukkig behoorlijk wat organisaties die wél feedback ophalen bij medewerkers en klanten, daar het nut van inzien en de vruchten ervan plukken. En dat is meer dan terecht. Het is absoluut waardevol om inzicht te krijgen in wat er speelt en leeft onder medewerkers en klanten.
“We weten waar we staan en wat we moeten doen dankzij interessante inzichten uit het medewerkersonderzoek”
Beter onderwijs. Dat is waar Omix al ruim twintig jaar voor staat. De organisatie biedt onderwijslogistieke oplossingen en detacheert door heel het land professionals. Alles om ervoor te zorgen dat processen en systemen binnen onderwijsinstellingen zo soepel mogelijk verlopen. In 2022 heeft Omix een medewerkersonderzoek laten uitvoeren. Dat heeft ons interessante inzichten gebracht waarmee we aan de slag zijn gegaan”.
Webinar: KTO als strategisch instrument voor B2B-organisaties in het MKB
Klantonderzoeken zijn niet meer wat ze ooit waren; ze zijn geëvolueerd van eenvoudige enquêtes naar strategische instrumenten die de motor zijn achter bedrijfsgroei en klantloyaliteit. Hoe kan jouw MKB organisatie deze verandering succesvol doorvoeren?
“Dankzij de eerste uitkomsten van de medewerker- en klantbelevingsonderzoeken weten we waarmee aan de slag moeten”
Keus Schoonmaak is groeiende in de schoonmaakbranche. Het grote regionale familiebedrijf is in 1992 opgericht. Meer dan 500 enthousiaste medewerkers zetten zich daar dagelijks voor in. Om haar ambities op het gebied van klant- en medewerkerbeleving verder gestalte te geven heeft Keus Integron in de arm genomen voor een meerjarenprogramma.
De kracht van een positieve start: hoe een goed onboarding proces een duurzame impact heeft
In een tijd waarin de arbeidsmarkt voortdurend evolueert en concurrentie om talent hoog is, speelt een goed gestructureerd onboarding proces een cruciale rol bij het aantrekken en behouden van waardevolle medewerkers. In dit artikel duiken we dieper in op waarom een doordachte onboarding cruciaal is, wat het inhoudt en enkele strategieën om een optimale onboarding ervaring te bereiken.