30 jaar Integron

Sinds 2023 bestaat Integron 30 jaar, en dat hebben we goed gevierd. Hier lees je meer over waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan, maar natuurlijk ook hoe we ons jubileum (samen met klanten) gevierd hebben.

Nieuwe dienstverlening: van onderzoek naar strategische transformatie

Bij Integron werken we iedere dag aan het geluk van mensen, dat is wat ons drijft. Want gelukkige mensen, zijn gelukkige medewerkers, zijn gelukkige klanten. En dat weten we zeker. Vanuit dertig jaar ervaring, data en vergelijkingsmateriaal.

Integron wil een bijdrage leveren aan het geluk van mensen. Welke mensen? Werkende mensen in organisaties: zowel klanten als medewerkers. Werk is namelijk voor velen een enorm groot onderdeel van het leven. We besteden hier immers gemiddeld na slaap, het meeste tijd aan in de week. Wij geloven er dan ook in dat de manier waarop je om gaat met mensen in een werksetting, of het nou met collega’s of met klanten is, een enorme impact heeft op het overall geluk van mensen.

Hoe we dat doen?

Dat begint allemaal bij inzicht. Een arts stelt tenslotte ook geen behandelplan op voordat er onderzoek is gedaan naar jouw klachten. Bij Integron noemen we dit ‘Impact door inzicht’. Maar alleen inzicht is niet voldoende. Het gezegde luidt weliswaar dat meten leidt tot weten, maar niet tot verandering. Wij zijn van mening dat organisaties daadwerkelijk impact kunnen hebben op hun medewerkers en klanten wanneer de volgende zaken aanwezig zijn:

  • Doel
    Er is een duidelijk doel. ‘Zonder doel kun je niet scoren’ zoals Cruijff ooit zei.
  • Strategie
    De medewerker- en klantbeleving zijn een duidelijk onderdeel van de strategie. Het moet natuurlijk wel allemaal ergens toe optellen.
  • Actie
    De resultaten van onze onderzoeken belanden niet in de la, maar worden opgevolgd met acties. Bij Integron noemen wij dit de follow-up loop.
  • Continu verbeteren
    Er zijn tussentijdse momenten waarbij we samen kijken hoe de opvolging loopt. Oftewel, wij zijn voor organisaties een stok achter de deur!

Eenmalig inzicht genereren en bovenstaande zaken uit voeren, zal zeker een eerste bijdrage leveren aan gelukkigere klanten en medewerkers. Maar ben je er dan helemaal? Nee, om echt impact te maken is er een langetermijn aanpak nodig. Daarom zijn we bij Integron in for the long run. Dus geen korte flirts, maar een relatie van minimaal 3 jaar. Dit noemen wij een EX (employee experience) of CX (customer experience) programma.