Net Promoter® Score (NPS®) 2017-10-12T11:08:13+00:00

Net Promoter® Score (NPS®)

Hoe loyaal zijn uw klanten? Met het klantloyaliteitsonderzoek krijgt u inzicht in de loyaliteit van uw klanten aan uw organisatie. De klantloyaliteit wordt gemeten op basis van de Net Promoter Score (NPS®). De NPS® is een methode die wereldwijd wordt gebruikt om de mate van aanbevelen in kaart te brengen.

Vraag het NPS 2017 rapport aan

Mate van aanbevelen

Uw klanten kunnen op een 11-puntsschaal aangeven in hoeverre zij uw organisatie zullen aanbevelen aan bekenden en relaties. Dit gebeurt vanuit de emotionele relatie die zij met uw organisatie hebben. Op basis van deze schaal wordt bekeken in hoeverre de klanten hun organisatie actief (promoters) dan wel niet of nauwelijks (detractors) zouden aanbevelen. De NPS® wordt berekend door het percentage ‘detractors’ af te trekken van het percentage ‘promoters’.

Inzicht in de drijfveren van uw promoters en detractors

De uitkomst van de NPS® score alleen is niet voldoende. U wenst inzicht in de echte drijfveren van uw klanten. Wat zijn de achterliggende redenen waarom uw klant een promoter of juist een detractor is? Integron maakt dit inzichtelijk door uw klanten te vragen naar de reden van hun antwoord op de vraag “hoe waarschijnlijk is het dat u de organisatie aanbeveelt aan bekenden en relaties?” Middels het verdiepende inzicht voor de promoters, passives en detractors van uw organisatie helpt Integron u vervolgens met het opzetten en ontwikkelen van programma’s om deze 3 klantgroepen beter te doorgronden en te benutten.

Dit onderzoek kan jaarlijks, periodiek of zelfs continu worden uitgevoerd voor uw organisatie.

Gratis rapport: NPS in de B2B 2017

Download het grootste rapport over de NPS tevredenheid binnen de B2B markten, voortvloeiend uit ruim 200 klantonderzoeken gratis!

Download whitepaper

Deel dit op social media