Egbert Engelfriet, directeur Integron en verantwoordelijk voor technologie & innovatie: “Uiteraard is het concept e-learning niet nieuw, maar wij zijn wel het eerste onderzoeksbureau dat dit aanbiedt. Vaak is het te kostbaar om alle medewerkers in (fysieke) sessies te trainen. Ook zien we dat het opvolgen van feedback echt een vak apart is. Bedrijven willen het liefst specialisten in dienst, die het als natuurlijk onderdeel zien van hun werk om met feedback aan de slag te gaan.”
Daarom ontwikkelden wij e-learnings die het mogelijk maken specialist te worden in de opvolging van klant- en medewerkerfeedback. “De eerste e-learning, de opvolging van klantfeedback, staat live, maar in de loop van dit jaar zal de opvolging van medewerkerfeedback volgen”, aldus Engelfriet.
Meer e-learnings in ontwikkeling met partners
We verwachten op termijn meer trainingen toe te voegen over diverse thema’s. “Wij zijn hierover ook in gesprek met verschillende kennisinstituten en onderwijsinstellingen om dit verder vorm te geven.” Ons doel is het beste uit klanten en medewerkers te halen. Wij denken dat we met het trainen en opleiden van medewerkers via deze e-learnings hier een belangrijke bijdrage in te leveren.
Tools voor de medewerkers om zelf met feedback aan de slag te gaan
Markus Huibrechtse, Sr Research Consultant bij Integron, is vanaf de opstart betrokken bij de ontwikkeling van de e-learning: “Veel organisaties zetten feedback programma’s in, om de dienstverlening te verbeteren. Echter zien we vaak in de praktijk dat ze onvoldoende in staat zijn om medewerkers te betrekken in de opvolging van de resultaten. Het initiële idee achter het platform is dan ook om organisaties te helpen medewerkers de tools en kennis te geven om met individuele feedback aan de slag te kunnen.”
Beleving Awards 2025 in het teken van superhelden Jaren geleden bezocht ik in de TheaterHangaar in Katwijk de musical Soldaat van Oranje. In één woord: indrukwekkend. Die voorstelling loopt hier al 15 jaar onafgebroken. Met in totaal bijna 4 miljoen bezoekers die stuk voor stuk ‘geraakt zijn’ door het indringende en meeslepende verhaal. Geen toeval dus dat de 15e editie van onze Beleving Awards op 22 mei 2025 hier in dit theater plaatsvond. Soldaat van Oranje draait om helden; de Beleving Awards dit jaar nog meer dan ooit.
Alle CX- en EX-helden van Nederland samen op één podium in Katwijk: Organisaties die het afgelopen jaar het beste presteerden op het gebied van klant- en medewerkerbeleving vielen gisteren op verschillende manieren in de prijzen. Naast de Beleving Awards 2025, op basis van (e)NPS, zijn aanmoedigingsprijzen en individuele customer en employee experience-Hero Awards uitgereikt. Voor onderzoeks- en adviesbureau Integron was het de vijftiende keer dat ze het Beleving Awards-event organiseerde. Het ‘prijzenfestival’ vond plaats in TheaterHangaar in Katwijk aan zee. Normaliter vooral bekend als thuisbasis van de populaire musical Soldaat van Oranje. Over helden gesproken…
AI is niet meer weg te denken, maar bereikt het gros van de Nederlandse werknemers nog niet. Slechts 26% maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie in hun dagelijkse werk. Tegelijkertijd geeft bijna de helft van de organisaties aan geen duidelijke AI-strategie te hebben. Dat blijkt uit het nieuwe whitepaper van Integron: “Welke rol speelt AI anno 2025 op de werkvloer?”. AI heeft de potentie om werk slimmer, efficiënter én leuker te maken – maar voorlopig blijft het bij beloftes.