Egbert Engelfriet, directeur Integron en verantwoordelijk voor technologie & innovatie: “Uiteraard is het concept e-learning niet nieuw, maar wij zijn wel het eerste onderzoeksbureau dat dit aanbiedt. Vaak is het te kostbaar om alle medewerkers in (fysieke) sessies te trainen. Ook zien we dat het opvolgen van feedback echt een vak apart is. Bedrijven willen het liefst specialisten in dienst, die het als natuurlijk onderdeel zien van hun werk om met feedback aan de slag te gaan.”
Daarom ontwikkelden wij e-learnings die het mogelijk maken specialist te worden in de opvolging van klant- en medewerkerfeedback. “De eerste e-learning, de opvolging van klantfeedback, staat live, maar in de loop van dit jaar zal de opvolging van medewerkerfeedback volgen”, aldus Engelfriet.
Meer e-learnings in ontwikkeling met partners
We verwachten op termijn meer trainingen toe te voegen over diverse thema’s. “Wij zijn hierover ook in gesprek met verschillende kennisinstituten en onderwijsinstellingen om dit verder vorm te geven.” Ons doel is het beste uit klanten en medewerkers te halen. Wij denken dat we met het trainen en opleiden van medewerkers via deze e-learnings hier een belangrijke bijdrage in te leveren.
Tools voor de medewerkers om zelf met feedback aan de slag te gaan
Markus Huibrechtse, Sr Research Consultant bij Integron, is vanaf de opstart betrokken bij de ontwikkeling van de e-learning: “Veel organisaties zetten feedback programma’s in, om de dienstverlening te verbeteren. Echter zien we vaak in de praktijk dat ze onvoldoende in staat zijn om medewerkers te betrekken in de opvolging van de resultaten. Het initiële idee achter het platform is dan ook om organisaties te helpen medewerkers de tools en kennis te geven om met individuele feedback aan de slag te kunnen.”
In de huidige zakenwereld is duurzaamheid niet langer modewoord maar noodzaak. Steeds meer bedrijven realiseren zich dat hun inspanningen op gebied van duurzaamheid direct invloed hebben op de Customer Experience (CX). Door duurzaamheid te integreren in je bedrijfsstrategie kan je niet alleen bijdragen aan betere wereld, maar ook een sterke emotionele band opbouwen met je klanten. In deze blog duiken we dieper in hoe duurzaamheid als hoeksteen kan dienen voor een onvergetelijke klantbeleving.
Afgelopen jaar was ondanks de altijd hoge NPS, de loyaliteit iets gedaald. In het meest recente benchmarkrapport ‘Customer Experience in B2B Nederland 2024’ zien we weer een stijgende lijn. Groothandels onderscheiden zich door sterke klantloyaliteit en servicegerichtheid, factoren die cruciaal zijn voor het aanhoudende succes in deze sector.
Beleving Awards 2024: van verlangen naar verandering. 20% verloop en ruim een derde van de medewerkers die op zoek wil gaan naar een andere baan. Aan de andere kant 27% van de klanten die elders klant willen zijn. Organisaties hebben te maken met grote uitdagingen om personeel én klanten te behouden. Om het anders en beter te doen, is verandering nodig. Maar dan moet je de organisatie wel meekrijgen. Hoe? Dat was precies wat centraal stond tijdens onze 14e editie van de Beleving Awards: van verlangen naar verandering. De prachtige evenementenlocatie Lommerijk in onze thuishaven Rotterdam vormde daartoe de ideale, inspirerende setting.