“Ik ben blij, trots en vervuld dat Arjen en Egbert na drie jaren als bestuurder nu ook toetreden als aandeelhouder. Voor mij is dit een natuurlijk en logisch proces. Zo heb ik bewust gekozen om dit bedrijf, haar medewerkers en haar klanten op deze manier verder naar de toekomst te brengen. Arjen en Egbert kennen het bedrijf door en door; ze werken er respectievelijk al twintig en zeventien jaar. Zelf blijf ik als adviseur en aandeelhouder betrokken bij het bedrijf”, aldus Stephan van Gelder, mede-oprichter en voormalig directeur van Integron.
Nieuwe verantwoordelijkheden
Ook Arjen Maliepaard en Egbert Engelfriet zijn blij met deze stap. “Het maakt ons nog meer ‘Integronners’ dan we al waren. Het brengt ook nieuwe verantwoordelijkheden met zich mee die we graag zullen dragen. Alles met het doel om ons als bedrijf, samen met onze medewerkers, te blijven ontwikkelen vanuit de visie en passie om steeds het beste uit klanten en medewerkers te halen. Het is onze missie om ervoor te zorgen dat klanten topperformers worden en erin slagen om duurzame succesvolle organisaties zijn.
Dertig jaar oog voor klanten en medewerkers
Al bijna dertig jaar weet Integron als geen ander hoe belangrijk klanten en medewerkers voor organisaties zijn. Het bedrijf werd in 1993 opgericht door Cees-Pieter den Hartog en Stephan van Gelder. Den Hartog splitste zich af met Yorizon – the IT Happiness Company. Van Gelder ging vier jaar geleden van bestuurder naar 100% DGA. Momenteel zet hij zich in voor zijn eigen onderneming The Inner Journey Guide, waarbij hij ondernemers ondersteunt in en adviseert over ‘bewust ondernemen’.
Alle CX- en EX-helden van Nederland samen op één podium in Katwijk: Organisaties die het afgelopen jaar het beste presteerden op het gebied van klant- en medewerkerbeleving vielen gisteren op verschillende manieren in de prijzen. Naast de Beleving Awards 2025, op basis van (e)NPS, zijn aanmoedigingsprijzen en individuele customer en employee experience-Hero Awards uitgereikt. Voor onderzoeks- en adviesbureau Integron was het de vijftiende keer dat ze het Beleving Awards-event organiseerde. Het ‘prijzenfestival’ vond plaats in TheaterHangaar in Katwijk aan zee. Normaliter vooral bekend als thuisbasis van de populaire musical Soldaat van Oranje. Over helden gesproken…
AI is niet meer weg te denken, maar bereikt het gros van de Nederlandse werknemers nog niet. Slechts 26% maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie in hun dagelijkse werk. Tegelijkertijd geeft bijna de helft van de organisaties aan geen duidelijke AI-strategie te hebben. Dat blijkt uit het nieuwe whitepaper van Integron: “Welke rol speelt AI anno 2025 op de werkvloer?”. AI heeft de potentie om werk slimmer, efficiënter én leuker te maken – maar voorlopig blijft het bij beloftes.
De medewerkersbeleving bij organisaties in Nederland is op enkele vlakken vooruit gegaan. Medewerkers zijn meer betrokken bij hun organisatie. Verder is de sollicitatiedrang iets minder aanwezig. Onder andere omdat werkgevers de salarissen van medewerkers vaak hebben verhoogd. Toch brokkelt het enthousiasme bij werkend Nederland over de werkgever af en daalt het zelfs naar bijna het nulpunt.