We zitten zo’n viereneenhalf jaar in het pand in Brainpark vlakbij de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Destijds hebben we dat ingericht op de toenmalige manier van werken, dus veel flexplekken en kantoortuinen. Veel open ruimtes dus. Met de COVID-19-pandemie die vorig jaar om de hoek kwam kijken en de behoefte aan deels thuis, deels op kantoor werken, hebben we intern onderzocht waar de behoeftes lagen van onze medewerkers op dat gebied met als prangende vraag: wat heb je nodig om je werkbeleving te optimaliseren? Duidelijk was dat de huidige indeling en werkplekken niet langer voldeden aan de ‘hybride’- en werkgeluk-ambities die we nastreven.
Tweede thuis
Voor zo’n beetje alle dertig Integronners voelt het kantoor als een tweede thuis. Iedereen kent elkaar. We vormen een hecht team. Belangrijk is dus dat we kunnen werken in een inspirerende omgeving waarin we optimaal ons werk kunnen doen en wat we kunnen beschouwen als een sociale ontmoetingsplek. We hechten waarde aan het contact met onze collega’s. Dat kan op kantoor, maar natuurlijk ook online. Vorig jaar hebben we regelmatig de vrijdagmiddagborrel online gehouden en ontstonden er meermaals spontane ideeën om de borrels te ‘verleuken’ met hilarische momenten tot gevolg. Ook kwam en komt iedereen in coronatijd gemiddeld een paar keer per week op kantoor om feeling met elkaar te houden. Het hybride kantoor is nu dusdanig ingericht dat we zowel aan alle offline- als online-behoeften kunnen voldoen. Prettig samenwerken is daarbij het uitgangspunt.
Professionaliseringsslag
Met de transformatie naar een hybride kantoor hebben we ook een professionaliseringsslag gemaakt. Zo beschikken we over een professionele opnamestudio met hypermoderne audiovisuele faciliteiten. Deze gebruiken we onder meer voor onze webinars en presentaties. Ook in samenwerking met onze klanten kunnen we deze studio gebruiken. Verder hangen er in alle ruimtes beeldschermen en camera’s, zodat we overal digitaal en zonder frustratie uit de voeten kunnen. Daarnaast zijn onze projectcoördinatoren naar een rustigere plek in het pand verhuisd, zodat ze ongestoord hun werk kunnen doen. Om het DNA van Integron naar voren laten komen zijn alle ruimtes ge-restyled tot inspirerende omgevingen voor ieder type werk. En in onze ‘woonkamer’ waar we normaliter de vrijdagmiddagborrel houden, zijn de nodige ‘fun-elementen’ doorgevoerd, zoals een tafeltennistafel, midgetgolfbaan en een karaokeset. De balans tussen werk en privé vinden we belangrijk. Het mooie is dat ook onze klanten zullen profiteren als wij meer werkgeluk ervaren.
Ben jij benieuwd wat jouw medewerkers graag zien in een toekomstbestendige hybride omgeving op kantoor?
Met een gericht thematisch onderzoek kunnen wij je helpen. Bekijk onze Future Proof Work Survey of neem contact op voor meer informatie.
Na een kleine opleving is de groei van de Net Promoter Score (NPS) gestagneerd. Deze is +17, net als afgelopen jaar. Het is organisaties dus niet gelukt om de stijgende trend voort te zetten. De NPS is als graadmeter belangrijk om klantloyaliteit in beeld te brengen. Wel zijn er verschuivingen binnen branches, waarbij sommigen beter en anderen slechter scoren dan in afgelopen jaar. Zo blijkt uit het recente NPS benchmarkrapport ‘Customer Experience in Nederland 2025’, dat is gebaseerd op meer dan 200 klantonderzoeken die onderzoeks- en adviesbureau Integron in negen branches uitvoerde, waaronder industrie, bouw en installatie, transport en logistiek, ICT, en groothandel.
Benieuwd hoe de gemiddelde NPS en tevredenheid binnen jouw branche ervoor staat? Download gratis het Benchmarkrapport, voorkomend uit ruim 200 klantonderzoeken verdeeld over 9 branches.
Informatiebeveiliging bij Integron nu structureel geborgd volgens internationale standaarden