Transformatie naar hybride kantoor helpt mee aan toekomstbestendigheid Integron

Niet alleen voor onze klanten, maar ook voor onze eigen medewerkers willen we de beleving en het werkgeluk vergroten. Daarnaast willen we vooral een toekomstbestendige organisatie zijn. Daarom hebben we besloten ons huidige kantoor te transformeren naar een hybride kantoor. Hiertoe hebben we een projectontwikkelaar en een stylist ingeschakeld om ons daarbij te helpen. De verbouwingswerkzaamheden zijn inmiddels in gang gezet en de verwachting is dat de make-over in de tweede week van januari 2022 gereed is.

Hybride-kantoor-Integron-0Hybride-kantoor-Integron-1

We zitten zo’n vier jaar in het pand in Brainpark vlakbij de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Destijds hebben we dat ingericht op de toenmalige manier van werken, dus veel flexplekken en kantoortuinen. Veel open ruimtes dus. Met de COVID-19-pandemie die vorig jaar om de hoek kwam kijken en de behoefte aan deels thuis, deels op kantoor werken, hebben we intern onderzocht waar de behoeftes lagen van onze medewerkers op dat gebied met als prangende vraag: wat heb je nodig om je werkbeleving te optimaliseren? Duidelijk was dat de huidige indeling en werkplekken niet langer voldeden aan de ‘hybride’- en werkgeluk-ambities die we nastreven.

Tweede thuis

Voor zo’n beetje alle dertig Integronners voelt het kantoor als een tweede thuis. Iedereen kent elkaar. We vormen een hecht team. Belangrijk is dus dat we kunnen werken in een inspirerende omgeving waarin we optimaal ons werk kunnen doen en wat we kunnen beschouwen als een sociale ontmoetingsplek. We hechten waarde aan het contact met onze collega’s. Dat kan op kantoor, maar natuurlijk ook online. Vorig jaar hebben we regelmatig de vrijdagmiddagborrel online gehouden en ontstonden er meermaals spontane ideeën om de borrels te ‘verleuken’ met hilarische momenten tot gevolg. Ook kwam en komt iedereen in coronatijd gemiddeld een paar keer per week op kantoor om feeling met elkaar te houden. Het hybride kantoor richten we dusdanig in dat we zowel aan alle offline- als online-behoeften kunnen voldoen. Prettig samenwerken is daarbij het uitgangspunt.

hybride kantoor_Studio wipProfessionaliseringsslag

Met de transformatie naar een hybride kantoor maken we ook een professionaliseringsslag. Zo beschikken we straks over een professionele opnamestudio met hypermoderne audiovisuele faciliteiten. Deze gebruiken we onder meer voor onze webinars en presentaties. Ook in samenwerking met onze klanten kunnen we deze studio gaan gebruiken. Verder komen er in alle ruimtes beeldschermen en camera’s  te hangen, zodat we overal digitaal en zonder frustratie uit de voeten kunnen. Daarnaast verhuizen onze projectcoördinatoren  naar een rustigere plek in het pand, zodat ze ongestoord hun werk kunnen doen. Ook willen we via kleurstelling en sfeer nadrukkelijk het DNA van Integron naar voren laten komen en worden alle ruimtes ge-restyled tot inspirerende omgevingen voor ieder type werk. En in onze ‘woonkamer’ waar we normaliter de vrijdagmiddagborrel houden, voeren we de nodige ‘fun-elementen’ door, zoals een tafeltennistafel, midgetgolfbaan en een karaokeset. De balans tussen werk en privé vinden we belangrijk. Het mooie is dat ook onze klanten zullen profiteren als wij meer werkgeluk ervaren.

Ben jij benieuwd wat jouw medewerkers graag zien in een toekomstbestendige hybride omgeving op kantoor?

Met een gericht thematisch onderzoek kunnen wij je helpen. Bekijk onze Future Proof Work Survey of neem contact op voor meer informatie.

Deel dit artikel!

Consultant-CX-Kay-SijbrandijKay Sijbrandij

Intern projectleider transformatie Integron-kantoor en Consultant Customer Experience binnen de B2B en het interne, facilitair domein. Binnen de B2B is Kay actief binnen de branches: Transport en Logistiek, Professionele dienstverlening, facilitaire dienstverlening en de Bouw en Installatie. Door Kay zijn jarenlange ervaring in de facilitaire wereld weet hij als geen ander hoe het is om van binnen naar buiten te denken en daarbij in- en externe klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. “Als je in staat bent je eigen medewerkers optimaal te faciliteren in hun werk en de omgeving, zullen zij klantgerichter zijn en als ambassadeur optreden van de organisatie. Positief effect? De externe klantbeleving wordt beter met loyale en terugkerende klanten!”
LinkedIn
k.sijbrandij@integron.nl
06-460 174 77

Gerelateerde berichten

Customer experience in 2021: dit hebben we geleerd plus 9 trends voor 2022

Waar de customer experience in Nederland een paar jaar geleden volgens het Integron benchmarkrapport nog een stijgende lijn vertoonde, is deze de afgelopen jaren gestagneerd. In 2020 en 2021 heeft de COVID-19 pandemie daar een grote rol ingespeeld. Werkt dit alles door in 2022? Wat zijn de learnings van 2021 en welke klantbelevingstrends mogen we verwachten in 2022?