“Het resultaat is dat echt het verhaal en de acties per vestiging en afdeling bepaald zijn en opgenomen worden in de jaarplannen. Zo rolt Van Uden elke dag een stuk beter en sneller door het land.”
Van Uden
Home | Medewerkeronderzoek | Van Uden

Van Uden: Leidinggevenden enthousiasmeren tijdens een workshop voor een succesvolle opvolging van de resultaten

Van Uden is opgericht in 1848, met 520 medewerkers in vaste dienst en 12 operationele werkmaatschappijen timmert zij flink aan de weg. Inmiddels 200.000 m2 warehousing en ruim 250 trucks begeven zich dagelijks op de weg. Met elkaar wordt de klant vanuit drie divisies die elkaar aanvullen bediend: Van Uden Logistics, Van Uden Forwarding, Van Uden Multimodal.

De laatste jaren is het bedrijf gegroeid mede door overnames en de vraag is wat dit alles met de medewerkers heeft gedaan. In een onderzoek is de betrokkenheid, de loyaliteit, de inzet en tevredenheid bepaald.

Uit het onderzoek blijkt zoals verwacht dat er grote verschillen zijn binnen locaties en afdelingen wanneer het gaat om de werkbeleving. Overal is wel zichtbaar de wil om te winnen en te werken aan een mooi bedrijf. Om dit te bereiken zijn letterlijk 50 direct leidinggevenden een avond lang onder begeleiding van Integron bezig geweest ‘om aan het bedrijf en de eigen vestiging of afdeling’ te werken.

Voor deze workshop heeft Integron samen met de directie van Van Uden de thema’s voor Van Uden totaal, per divisie en medewerkerdoelgroepen (kantoormedewerker, magazijn, chauffeur) bepaald zodat de afdelingsresultaten ook strategisch geborgd zijn. Na een korte presentatie heeft elke leidinggevende samen met zijn team het eigen resultaat bekeken ten opzichte van andere resultaten binnen elke tak van sport: wat is goed, wat kan beter, wat is het verhaal erachter en wat zijn de vragen die aan het eigen team op vestigings- of afdelingsniveau gesteld kunnen worden? Het resultaat is per divisie uitgewerkt en in de weken daarna heeft elk team het algemene resultaat, het afdelingsresultaat en de vragen gedeeld met de eigen medewerkers. Het resultaat is dat echt het verhaal en de acties per vestiging en afdeling bepaald zijn en opgenomen worden in de jaarplannen van 2015. Zo rolt Van Uden elke dag een stuk beter en sneller door het land.

Deel dit op social media:

2016-10-18T13:05:50+00:00