Is een negatieve NPS zo erg als het lijkt?

Wie beveelt jouw bedrijf of organisatie aan bij anderen? Met de wereldwijd veel gebruikte methodiek NPS (Net Promoter Score) kun je dat in kaart brengen. De NPS kun je op verschillende manieren meten; onder meer via de relationele of de transactionele manier. Wanneer zet je nu welke meetmethode in? We geven de verschillen en de voor- en nadelen.

Klantloyaliteit de motor voor succes: de impact van NPS en CX op je financiële drivers

Met meer enthousiaste, aanbevelende klanten (promoters) kun je zorgen voor een omzetstijging die behoorlijk hoger is dan die van organisaties die lager staan op de NPS-ladder. Hoe verbeter je nu je ROI als je concreet en structureel met je customer experience en NPS aan de slag gaat, en dus investeert in je klanten?

Stagnatie klantloyaliteit in B2B onderstreept belang van aandacht aan klant en medewerker

Voor het eerst in jaren is de Net Promoter Score (NPS) binnen B2B Nederland licht gedaald: +15. De daling betekent in de praktijk gemiddeld minder promoters die klanten aanbevelen bij anderen en meer klanten die overstappen naar de concurrent. Daardoor laten organisaties vaak omzet en winst liggen. Lees meer en download hier het rapport.

Meer fans, minder verloop!

Nog nooit wisselden zoveel werknemers van werkgever. Behoud van personeel is met stip de nummer-1-uitdaging voor organisaties. Bedenk eens hoeveel kosten je kunt besparen als je het verlooppercentage omlaag kunt krijgen. Wat kun je doen om verloop terug te dringen? En hoe verbeter je in dat kader je ROI (return on investment) als je concreet en structureel met je employee Net Promotor Score (eNPS) aan de slag gaat en investeert in je medewerkers?

Waarom je met een duidelijke Employee Value Proposition aantrekkelijker bent als werkgever

Vooral in deze tijd van arbeidsmarktkrapte, waarin iedereen zit te springen om nieuwe medewerkers en bestaande medewerkers wil behouden, is het belangrijk om je als werkgever positief te profileren. Om aantrekkelijk en onderscheidend te zijn als werkgever heb je onder meer een heldere Employee Value Proposition (EVP) nodig. Wat dat is, wat je ermee kunt en vooral waarom deze zo belangrijk is, lees je in dit blog.

Relationele en transactionele NPS: verschillen én voordelen

Wie beveelt jouw bedrijf of organisatie aan bij anderen? Met de wereldwijd veel gebruikte methodiek NPS (Net Promoter Score) kun je dat in kaart brengen. De NPS kun je op verschillende manieren meten; onder meer via de relationele of de transactionele manier. Wanneer zet je nu welke meetmethode in? We geven de verschillen en de voor- en nadelen.