Klantloyaliteit: van tevreden naar terugkerende klanten.

 

Binnen de B2B markten in Nederland is ruim 70% van de klanten niet sterk verbonden met de leverancier. De gemeten klantloyalitet (de NPS) ligt op maar 10% en de groep promoters bestaat uit maar een kwart van alle organisaties.

Uit onderzoek van Integron blijkt tevens dat bijna 2 op 3 klantverantwoordelijken amper antwoord heeft op de zeer uitdagende klantomgeving heeft (80% van de profit organisaties geeft aan dat zij een zéér uitdagend klantomgeving kent). De volgende drie aspecten hebben hier invloed op:

  • De klantverwachting: men wordt steeds kritischer
  • Hoog aantal leveranciers
  • Klanten zijn minder loyaal en organisaties hebben moeite met het binden van de klant

Uw eigen klantloyaliteit verhogen?

Start met het inzichtelijk maken de volgende zaken:

  • Groei in percentage tevreden klanten
  • Groei in tevredenheidsscore
  • Groei in percentage loyale klanten
  • Groei in percentage ‘trouwe wensklanten’
  • Groei in percentage enthousiaste klanten

Het belang van de klant

Integron helpt organisaties niet alleen met het inzichtelijk maken van de klantloyaliteit, maar geeft hier nog een extra dimensie aan door te vragen naar het belang per vraagstuk. Op die manier kunt u prioriteiten geven aan de belangrijkste aspecten volgens uw klant.

In het onderzoekstraject zorgt Integron voor een correcte informatievoorziening en activatiemanagement van alle betrokkenen. Dit wordt ingevuld middels op maat rapportages, infographics, sessies met verschillende lagen binnen de organisaties, klantenpanels, rapportpresentaties etc.

Start nu met het optimaliseren van uw klantprogramma. Download de onderzoeksdemo met daarin het Customer Heartbeat online resultatendashboard inclusief vraagstelingen en voorbeelden, of neem direct contact met ons op via info@integron.nl of 010 4115966.

Demo onderzoeksdashboard: Handvatten voor uw onderzoek

  • Voorbeeldvragen

  • Resultaten dashboard

  • prioriteitenmatrix

  • Top 10 kernverwachtingen

  • Net Promoter Score

  • Direct in uw inbox inc. handleiding

Geïnteresseerd in:

2017-02-14T10:57:51+00:00