Wat zijn uw doelen voor een klanttevredenheidsonderzoek?

Vrijblijvend adviesgesprek

Met een klanttevredenheidsonderzoek stelt u vast wat klanten verwachten en hoe tevreden en loyaal zij zijn. In dit artikel gaan we in het kort in op wat deze en andere doelen kunnen zijn  Deze informatie is noodzakelijk voor u als organisatie om te zien waar u staat. Presteert uw organisatie beter, gemiddeld of slechter dan uw concurrenten? Door middel van onderscheid naar klant- en organisatiesegmentatie kunt u verrassend inzicht creëren op basis van verschillende klantverwachtingen en drijfveren. Hierdoor weet u de verschillen in klantverwachtingen te benutten. De volgende stap is om uw organisatiepotentieel te benutten door de klantfeedback te activeren en te delen met uw medewerkers. Zo kunnen zij bewust en bekwaam de relatie met de klant verstevigen.

 

De doelen van een klanttevredenheidsonderzoek onder elkaar:

  • Verbeteren kwaliteit van dienstverleningdoelen-stellen
  • Behouden van klanten
  • Groeien bij klanten
  • Werken aan klantwaarde
  • Creëren van commerciële en klantgerichte medewerkers
  • Positioneren en aanscherpen van het onderscheidend vermogen
  • Effectiever inzetten van marketing en verkoopkosten

Benchmark:WP_klanttevredenheid_loyaliteit_2016
Klanttevredenheid en loyaliteit binnen de profitmarkten (B2B) 2016.

 

DOWNLOAD DE WHITEPAPER

Deel dit op social media

2016-10-18T13:05:55+00:00