“In de Buitendienst van het Jaar verkiezing krijgen we terugkoppeling hoe de Retail onze gehele buitendienst waardeert. Heineken vindt de kwaliteit van de relatie tussen de klant en de vertegenwoordiger echter ook belangrijk, in feite een verdiepingsslag. Integron heeft ons op een professionele en prettige manier geholpen de kwaliteit van deze relatie voor al onze vertegenwoordigers in beeld te brengen.”
Heineken
Home | Klantonderzoek | Heineken

Heineken N.V.

Heineken heeft door Integron een onderzoek laten uitvoeren naar de prestaties van de buitendienstmedewerkers op de winkelvloer bij verschillende supermarktformules. Naast de tevredenheid over de buitendienstmedewerker is er ook gekeken welk gevoel iemand oproept, de loyaliteit van de klanten en op welke wijze Heineken de relatie verder kan versterken.

Telefonische onderzoek onder supermarktformules
In een onderzoek onder 200 supermarkten is bekeken waar Heineken haar klant nog beter van dienst kan zijn. Naast de resultaten op totaalniveau, heeft ook iedere buitendienstmedewerker zijn eigen resultaten gekregen, zodat hij/zij gericht kan sturen voor zijn klanten.

Uit het onderzoek komt naar voren dat Heineken een zeer gewaardeerde buitendienst heeft. Het onderzoek geeft goed inzicht in het succes en het verdere succes. In een presentatie is het onderzoek geactiveerd en zijn de knelpunten helder gedefinieerd. Op een aantal niveaus worden deze nu opgepakt.

Bart Bosma, Field Sales Coach
“In de Buitendienst van het Jaar verkiezing krijgen we terugkoppeling hoe de Retail onze gehele buitendienst waardeert. Heineken vindt de kwaliteit van de relatie tussen de klant en de vertegenwoordiger echter ook belangrijk, in feite een verdiepingsslag. Integron heeft ons op een professionele en prettige manier geholpen de kwaliteit van deze relatie voor al onze vertegenwoordigers in beeld te brengen.”

Deel dit op social media:

2016-10-18T13:06:20+00:00