Klantenbinding 2017-10-17T15:42:20+00:00

Klantenbinding:
Hoe uitdagend is het om uw klanten te behouden?

Vraag het NPS 2017 rapport aan

Elke business to business organisatie in Nederland heeft gemiddeld op 100 klanten ruim 70 klanten die niet sterk verbonden zijn met de leverancier. Slechts een kwart van de klanten, de groep promotors, beveelt de organisatie sterk aan.

Dit blijkt uit het benchmarkonderzoek klanttevredenheid en loyaliteit B2B wat Integron in januari 2015 heeft gepubliceerd. Meer dan de helft van de klanten is passief in het aanbevelen van de leverancier.

De uitdagingen in het binden van klanten

Vier op de vijf B2B organisaties kent een klantomgeving die zeer uitdagend is. Hiervan geeft 61% aan dat ze amper antwoord heeft op deze uitdagingen en kansen onbenut laat. Dit ligt aan de volgende drie aspecten:

  • Klanten verwachten meer / zijn kritischer geworden
  • Klanten werken meer met leveranciers samen
  • Klanten zijn minder loyaal geworden: het schort aan verbinding met de organisatie

Wat klanten drijft? De kwaliteit en betrouwbaarheid van de producten en/of diensten wordt als belangrijkste gezien, kort gevolgd door een opbouwende langdurige relatie en de servicegerichtheid van de medewerkers.

NPS anno 2017?

Wil je inzicht in hoe B2B markten ervoor staan in 2017 en waar de uitdagingen liggen? Download dan onze nieuwe whitepaper ‘NPS in Nederland 2017 B2B’.

Gratis rapport: NPS in de B2B  2017

Download het grootste rapport over de NPS tevredenheid binnen de B2B markten, voortvloeiend uit ruim 200 klantonderzoeken gratis!

Download whitepaper