Nominaties klant- en medewerkerbeleving awards 2019 bekend
Op 21 mei reikt onderzoeks- en adviesbureau Integron voor het tiende jaar op rij de Beleving Awards uit aan organisaties die in 2018 het best presteerden op het gebied van klantbeleving en/of medewerkerbeleving. Dit jaar zijn 35 organisaties genomineerd in 15 categorieën. Afgelopen jaar gingen onder meer BNG bank, Sims Recycling Solutions, Hogeschool de Kempel en Ewals Cargo Care met een award naar huis.
Nominaties voor de klantbeleving awards 2019
De Klantbeleving awards zijn dit jaar opgesplitst in 7 categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 200 uitgevoerde klantonderzoeken en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde klanttevredenheidscijfer, de grootste stijging in de tijd en de hoogste NPS (mate van aanbevelen).
Categorie klantbeleving afval dienstverlening
- ATM
- Irado
- Reym
Categorie klantbeleving handel en Industrie:
- CoffeeClick
- DFE Pharma
- Hollister
Categorie klantbeleving zakelijke dienstverlening
- Albron
- Facilicom Solutions
- POSG
Categorie klantbeleving ICT & telecom
- Axians
- Info Support
- Yes Telecom
Categorie klantbeleving transport & logistiek
- Ewals Cargo Care
- Flash Group
- Thermotraffic
Categorie ‘meest aanbevolen door klanten’
- ATM
- Ewals Cargo Care
- Reym
Categorie ‘grootste stijger in klanttevredenheid’
- Axians
- POSG
- Roler
Nominaties voor de medewerkerbeleving awards 2019
De Medewerkerbeleving awards zijn dit jaar opgesplitst in 8 categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 100 uitgevoerde medewerkersonderzoeken en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde medewerkerstevredenheidscijfer, de grootste stijging in de tijd en de hoogste eNPS (mate van aanbevelen).
Categorie medewerkerbeleving overheid & non profit
- A+O Metalektro
- Stichting Rinis
- ZOwonen
Categorie medewerkerbeleving handel & industrie
- ATAG Verwarming
- Sakura
Categorie medewerkerbeleving onderwijs
- Iselinge Hogeschool
- Marnix Academie
- VIAA Hogeschool
Categorie medewerkerbeleving zakelijke dienstverlening
- 1nergiek
- FRIS
- Progress-PME
Categorie medewerkerbeleving ICT & telecom
- ICTZ
- Nsecure
- Vecozo
Categorie medewerkerbeleving zorg
- IVT
- Mee Rotterdam
- Stichting Rosa Spier Huis
Categorie ‘meest aanbevolen door medewerkers’
- ICTZ
- Iselinge Hogeschool
- Stichting Rosa Spier Huis
Categorie ‘grootste stijger in medewerkerstevredenheid’
- Comicro
- FRIS
- Smallsteps
De beleving awards van Integron
Het evenement ‘de Beleving Awards’ is uitgegroeid naar een grootschalige klant- en relatie dag waarin klant- en medewerkerbeleving centraal staan binnen de B2B sectoren. Dit jaar vindt de uitreiking plaats bij Innstyle aan de Maarsseveense Plassen en staat compleet in het teken van (digitale) innovatie. Op 21 mei worden de prijswinnaars bekend gemaakt. Kijk op www.belevingawards.nl voor meer informatie.
Gerelateerde berichten
De best presterende organisaties op het gebied van klant- en medewerkerbeleving worden op 6 juni bekendgemaakt. Welke organisaties maken kans? Je leest het hier.
‘Het gaat wel prima’ is niet meer goed genoeg voor bedrijven om werknemers binnenboord te houden. 30% van de medewerkers heeft het afgelopen jaar gesolliciteerd naar een baan bij een andere organisatie. Ruim een derde (35%) is van plan dit te doen. Zelfs bij de groep enthousiastelingen, de promoters, is de loyaliteit minder dan voorheen.
De Net Promoter Score (NPS) binnen B2B kruipt langzaam omhoog. Na een daling naar +15 in 2022 is de NPS in 2023 geklommen naar +17. Deze graadmeter voor ‘klantenthousiasme’ toont daarmee weer meer promoters die klanten aanbevelen en meer klanten die ook klant blijven. De stijging is knap gezien de economische stagnatie en krapte op de arbeidsmarkt.