eNPS: meet de betrokkenheid van uw medewerkers 2016-10-28T08:54:45+00:00

eNPS: meet de betrokkenheid van uw medewerkers

enpsDe eNPS (Employee Net Promotor Score) is een eenvoudige manier om het enthousiasme van de eigen medewerkers over de organisatie te meten. De vraagstelling is vergelijkbaar met die van de NPS wat een veel gebruikte KPI is in het meten van de klantloyaliteit:

  • eNPS: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat jij jouw werkgever zou aanbevelen bij bekenden’
  • NPS: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u bedrijf X aanbeveelt bij bekenden’

Net als de NPS wordt ook de eNPS wordt gemeten over een 11-puntsschaal (10-0), het resultaat wordt uitgedrukt in een percentage. Dit percentage wordt gevormd door diegene die de organisatie in sterke mate aanbevelen (de ‘kartrekkers’) minus diegene die niet of nauwelijks zullen doen (de ‘ballast op kar). De vuistregel is wanneer een organisatie meer kartrekkers heeft dan ballast deze in beweging zal komen en bijvoorbeeld sneller zich al aanpassen aan veranderingen en ontwikkelingen.

Rapport werkbeleving in Nederland 2016: Maar 14% beveelt haar eigen werkgever aan;

De eNPS als op zichzelf staand percentage is interessant maar vaak niet toereikend. Waarom is iemand niet of nauwelijks enthousiast over zijn werkgever? Waarom geeft iemand een 7 en nog geen 10? Wat maakt een actieve promotor zo enthousiast dat hij zijn werkgever maximaal beoordeeld?

Integron geeft inzicht in de eNPS en gaat samen met u analyseren hoe het komt dat bepaalde groepen meer of minder enthousiast zijn. Naast tevredenheid bieden wij inzicht in drijfveren en verwachtingen van medewerkers zodat u als werkgever voldoende tools in handen heeft om gericht stappen te maken naar een betere werkomgeving.

Resultaten dashboard met voorbeelden

Benieuwd hoe de vraagstelling eruit kan zien en wat alternatieve vragen kunnen zijn om de loyaliteit, betrokkenheid en het enthousiasme te toetsen?? Vraag inloggegevens van ons resultaten dashboard aan en u ontvangt per email direct toegang. Naar de demo…

Deel dit op social media

Ook een onderzoek starten?

Vraag nu onze demo aan met onder andere:

  • Voorbeeldvragen en belang: vraagstellingen, (e)nps en relatie tevredenheid en belang
  • Prioriteiten analyse op basis van tevredenheid en belang. Top 10 verbeterkansen.
  • Manieren van en verdieping in segmentatie
Naar de demo