Het beste halen uit klanten, medewerkers, stakeholders en bewoners van afvaldienstverleners.

De afvaldienstverlening scoort relatief laag binnen het B2B landschap in Nederland als het gaat om klantbeleving. Daarnaast hebben afvaldienstverleners te maken met vele stakeholders waar ze mee samenwerken én zijn bewoners afhankelijk van de kwaliteit van de dienstverlening.

Home>Afvaldienstverlening

De beleving bij en over de afvaldienstverlening in Nederland

Integron beschikt over een uitgebreide benchmark van de klantbeleving bij afvaldienstverlening en brengt tevens jaarlijks het rapport ‘Employee Experience in Nederland’ uit.

De gemiddelde NPS en klanttevredenheid is relatief laag vergeleken met andere sectoren

Bewoners zien graag verbetering bij het afhandelen van klachten en het beheer van openbare ruimtes

Medewerkers willen met name verbetering op thema’s als samenwerking, middelen en de mate dat MT weet wat er leeft.

Stakeholders zijn met name tevreden over de primaire dienstverlening en zien verbetering in bewonersparticipatie

Aan de slag met de beleving van jouw medewerkers en klanten

Door de beleving van klanten, medewerkers, stakeholders en bewoners te volgen met op maat onderzoeksprogramma’s krijg je gerichte stuur-informatie om continu te verbeteren. Op basis van jouw wensen adviseert en stemt Integron de juiste meetmethodiek af. Samen bepalen we de scope en kijken we naar de bereikbaar-heid van je klanten, medewerkers, stake-holders en/of de bewoners en of we dit eenmalig, periodiek of continu de touchpoints in de employee en / of customer journey gaan meten.

Vanuit ons dashboard en rapportage ontvangen jullie een goed inzicht in de feedback van jullie klanten en medewerkers. Tevens kunnen we een goed vergelijk maken met jullie prestatie t.o.v. andere afvaldienstverleners.

Onze oplossingen

Inzicht in de tevredenheid en verwachtingen van jouw klanten over de dienstverlening

  • Waarom zijn klanten loyaal en wat zijn hun drijfveren om loyaal te blijven.

  • NPS: Promoters die de organisatie aanbevelen tegen de detractors die dit niet zouden doen.

  • Vergelijking producten en diensten met concurrentie.

  • Wat gaat goed en waar vraagt de klant om verbetering

Inzicht in de tevredenheid en verwachtingen van de inwoners over de dienstverlening

  • Volledige inzage in de tevredenheid, verwachtingen en het scheidings-gedrag van bewoners ten aanzien van de dienstverlening.

  • Het onderzoeksmodel van Integron maakt zowel de huidige tevredenheid (o.a. frequentie & behoeften) van de bewoners inzichtelijk, als het belang dat de inwoners hier aan hechten.

  • Segmentatiemogelijkheden, zoals op regio-, type woning en bewoners-profiel, leeftijd etc.

Inzicht in de tevredenheid en verwachtingen van de medewerkers

  • Employer branding: wat is er uniek aan het werken bij jouw organisatie?

  • Waarom zijn medewerkers loyaal en wat zijn hun drijfveren om loyaal te blijven

  • eNPS: promoters die de organisatie aanbevelen tegen de detractors die dit niet zouden doen

  • Wat gaat goed en waar vraagt de medewerker om verbetering?

Tevredenheid, verwachtingen en kansen binnen de samenwerking

  • Hoe omschrijft men jullie rol en wat zijn de verwachtingen binnen deze rol, en wordt hier aan voldaan.

  • Hoe ervaart men de samenwerking en wat zijn de belangrijkste kansen binnen deze samenwerking.

  • Hoe tevreden is men tevreden over de overlegstructuur? Onder andere over de frequentie, inhoud en verbeterpunten.

  • Advies en informatie over o.a. de VANG doelstellingen

Brochure Customer Experience
Brochure Employee Experience
deze afval organisaties gingen je al voor

Succesverhalen uit de afval dienstverlening

  • Sims Recycling Solutions verbetert gericht met overkoepelend klantonderzoek

    Lees verder

Waarom je voor Integron kiest

  • Integron ontzorgt al bijna 30 jaar meer dan 25 afvalorganisaties in Nederland met kwantitatief en kwalitatief onderzoek en advies.

  • Met onze unieke methodiek krijg je inzicht in tevredenheid en belang voor concrete prioriteiten vanuit klanten, bewoners, stakeholders en medewerkers.

  • Afnemen van meerdere onderzoeken: financiele voordelen en koppeling van resultaten voor optimale analyses en conclusies

  • State-of-the-art onderzoeksplatform

Wat onze klanten zeggen

“Voor mij was de samenwerking nieuw en deze heb ik als zeer positief ervaren. Afspraken worden nagekomen, de lijntjes zijn kort en we krijgen op diverse momenten advies. Integron denkt echt mee met zijn opdrachtgevers om het onderzoek optimaal te laten verlopen.”

Myke Kregting, HR-adviseur

“Dat Integron veel ervaring heeft in de afvalbranche is voor ons van grote meerwaarde. Ook in onze niche van de afvaldienstverlening, die van gemeentelijke samenwerkings- verbanden, hebben zij een groot aandeel. Leren van andere organisaties is essentieel om onze ambitie om minimaal een 8 te scoren te kunnen realiseren.”

Monique de Jong, Manager Beleid & Communicatie

“In 2021 willen we het bewonersonderzoek opnieuw in samenwerking met Integron uitvoeren. We zijn zeer tevreden over de eerdere onderzoeken en vinden het belangrijk om de verbeteringen over een lange periode te kunnen monitoren.”

Inger van Gelderen, Beleidsadviseur

Benieuwd hoe Integron jouw organisatie kan helpen met klant- en medewerkerbeleving?

Neem contact op via onderstaand formulier of neem direct contact op met een van onze consultants


Privacy en cookie statement

Contact-Marit

Marit Luijten
Sales consultant Customer Experience

+31 (0)6 57435558
Stuur een mail

Guido van Buul
Sales consultant Employee Experience

+31 (0)6 30308630
Stuur een mail